Aviseringar
Rensa alla

Det går ju inte att göra affärer med nysvenskar


Ämnesstartare

Jag jobbar som butikschef här i Uppsala och jag har nu konstaterat att så fort det kommer in en kund med icke-nordiskt utseende, så knyter det sig i magen. Varför?
De är så oerhört jobbiga och tidskrävande. Ofta kan de inte göra sig förstådda, och har dessutom mage att bli irriterade, bara för att jag inte förtår deras högljudda babblande. Också har de oftast inte ens satt sig in tillräckligt i den svenska kulturen, för att begripa att man inte prutar sönder sig i Sverige. Allt ska de ha billigare och allt ska de ha gratis och allt skall jag fixa åt dem. Jag är evigt less på att påpeka att jag inte kan sänka priserna på grejorna hur som helst och att jag inte har tid att ta upp saker ur förpackningen och bygga ihop dem åt dem. Observera att jag inte är rasist - då jag inte stör mig på deras ursprung eller hudfärg. Bara det självvalda beteendet.


   
Citera
Ämnesstartare

ok


   
SvaraCitera

Vad är det för butik?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nej du är inte butikschef, du är ett troll. Ett skitdåligt sådant.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blofeld:

Observera att jag inte är rasist -

...och där kom det. You gotta love it.


   
SvaraCitera

Oavsett troll eller inte tycker jag att de som kommer in i Sverige ska först och främst lära sig Sveriges seder och bruk. Syftar på det med att de prutar osv.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Du har nämnt det förut, men jag kan inte känna igen mig i det beteendet här på hemmaplan faktiskt. Förutom en gång då när en ziggie ville pruta för att par solglasögon. Men zigenare brukar vara undantagsfall i väldigt mycket så.. Vilka typer av invandrare är det du kommer i kontakt med?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Så sant så.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Rödingajävel:

Nej du är inte butikschef, du är ett troll. Ett skitdåligt sådant.

Besök Uppsalas största cykelbutik, så skall vi talas vid. Jag kan lära dig hur man får och behåller ett jobb, bla.

passaro:

...och där kom det. You gotta love it.

Man måste ju påpeka det, då vänsterextremister alltid kommer med den gamla vanliga skivan.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Du är la en sådan där som prutar tills du skiter ner dig när du är i Thailand eller dylikt men klagar här hemma.


   
SvaraCitera

passaro:

Du är la en sådan där som prutar tills du skiter ner dig när du är i Thailand eller dylikt men klagar här hemma.

I länder där man har möjligheten till att pruta varför skulle man inte?

Här i Sverige har vi ju bestämda priser som inte går att pruta osv.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sming:

Men zigenare brukar vara undantagsfall i väldigt mycket så.. Vilka typer av invandrare är det du kommer i kontakt med?

Mest araber, naturligtvis. Men visst, zigenare är ju värst, för de köper ju aldrig någonsin något i slutändan heller. Bara slöseri med tid.

passaro:

Du är la en sådan där som prutar tills du skiter ner dig när du är i Thailand eller dylikt men klagar här hemma.

Nu har jag visserligen aldrig varit i Thailand, men jag tycker det verkar pinsamt och tidskrävande att pruta. Så nej, det gör jag aldrig.

Men ärligt talat, hur kan man vara så korkad, att man tror att man ska få pruta, på en vara som redan är kraftigt nedsatt? Då har man sannerligen ingen skam i kroppen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hemlight:

I länder där man har möjligheten till att pruta varför skulle man inte?

Här i Sverige har vi ju bestämda priser som inte går att pruta osv.

Går visst att pruta ner priser även här, dock inte alls i lika stor utsträckning.

Blofeld:

Men ärligt talat, hur kan man vara så korkad, att man tror att man ska få pruta, på en vara som redan är kraftigt nedsatt? Då har man sannerligen ingen skam i kroppen.

Försöka kan man väl alltid.

Jag möter dagligen sveriges överklass som beter sig på liknande vis, de om någon borde ha råd med saker och ting, vad vill du ha sagt? [zzz]


   
SvaraCitera

passaro:

Går visst att pruta ner priser även här, dock inte alls i lika stor utsträckning.

Men t.ex när de skannar en sak så finns det ju en bestämd pris?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ja det är ganska illa att dom är så emot att anpassa sig.


   
SvaraCitera