Aviseringar
Rensa alla

Det går ju inte att göra affärer med nysvenskar


Ämnesstartare

Jag jobbar som butikschef här i Uppsala och jag har nu konstaterat att så fort det kommer in en kund med icke-nordiskt utseende, så knyter det sig i magen. Varför?
De är så oerhört jobbiga och tidskrävande. Ofta kan de inte göra sig förstådda, och har dessutom mage att bli irriterade, bara för att jag inte förtår deras högljudda babblande. Också har de oftast inte ens satt sig in tillräckligt i den svenska kulturen, för att begripa att man inte prutar sönder sig i Sverige. Allt ska de ha billigare och allt ska de ha gratis och allt skall jag fixa åt dem. Jag är evigt less på att påpeka att jag inte kan sänka priserna på grejorna hur som helst och att jag inte har tid att ta upp saker ur förpackningen och bygga ihop dem åt dem. Observera att jag inte är rasist - då jag inte stör mig på deras ursprung eller hudfärg. Bara det självvalda beteendet.


   
Citera
Ämnesstartare

ok


   
SvaraCitera

Vad är det för butik?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nej du är inte butikschef, du är ett troll. Ett skitdåligt sådant.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blofeld:

Observera att jag inte är rasist -

...och där kom det. You gotta love it.


   
SvaraCitera

Oavsett troll eller inte tycker jag att de som kommer in i Sverige ska först och främst lära sig Sveriges seder och bruk. Syftar på det med att de prutar osv.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Du har nämnt det förut, men jag kan inte känna igen mig i det beteendet här på hemmaplan faktiskt. Förutom en gång då när en ziggie ville pruta för att par solglasögon. Men zigenare brukar vara undantagsfall i väldigt mycket så.. Vilka typer av invandrare är det du kommer i kontakt med?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Så sant så.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Rödingajävel:

Nej du är inte butikschef, du är ett troll. Ett skitdåligt sådant.