Aviseringar
Rensa alla

Det går ju inte att göra affärer med nysvenskar


Ämnesstartare

passaro:

Går visst att pruta ner priser även här, dock inte alls i lika stor utsträckning.

Möjligtvis på tattarbutiker, som Yallayallas mångkulturella livs.

passaro:

Försöka kan man väl alltid.

Om man inte har någon skam i kroppen, ja.

passaro:

Jag möter dagligen sveriges överklass som beter sig på liknande vis, de om någon borde ha råd med saker och ting, vad vill du ha sagt?

Nej, det gör du inte. Vad jag vill ha sagt, framgår i huvudinlägget.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hemlight:

Men t.ex när de skannar en sak så finns det ju en bestämd pris?

Nä, priserna är egentligen inte fasta så man kan pruta ner dem, gäller bara att kunna göra det också. Finns ju tex prisskillnader mellan olika butiker osv.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blofeld:

Möjligtvis på tattarbutiker, som Yallayallas mångkulturella livs.

Du som butikschef borde känna till att det mesta är prutbart.

Blofeld:

Nej, det gör du inte. Vad jag vill ha sagt, framgår i huvudinlägget.

I och med att jag jobbar bland dem, så jo, det gör jag.


   
SvaraCitera

passaro:

Nä, priserna är egentligen inte fasta så man kan pruta ner dem, gäller bara att kunna göra det också.

Men en anställd för t.ex ICA kan ju inte sälja en sak för mindre pris än vad den är ställd att säljas för...?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hemlight:

Men en anställd för t.ex ICA kan ju inte sälja en sak för mindre pris än vad den är ställd att säljas för...?

Syftade inte på matvaruhus. Vet inte hur det ligger till med det, är nog speciellt.

Men annars kan man pruta, ja. Läs mer på konkurrensverket samt konsumentverket.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

passaro:

Du som butikschef borde känna till att det mesta är prutbart.

På de allra flesta butiker är inget som inte är skadat prutbart. Frånsett butiker med prisgaranti. Skulle jag sänka priset på eget bevåg, för att varannan utlänning tycks ha otroligt dåligt med pengar, så skulle jag själv bli ganska fattig. Detta då jag som butiksansvarig även är ansvarig för de enorma differenser i kassan som skulle uppstå.

Hemlight:

Men en anställd för t.ex ICA kan ju inte sälja en sak för mindre pris än vad den är ställd att säljas för...?

Man kan, i princip, inte pruta i någon butik som är del av en kedja. Priserna styrs centralt.


   
SvaraCitera

Blofeld:

Man kan, i princip, inte pruta i någon butik som är del av en kedja. Priserna styrs centralt.

har prutat på flera ställen funkar ibland på t.ex. mediamarkt eller oftast i mindre affärer när jag köper exempelvis glasögon mvh tattig neger kille[crazy][crazy]


   
SvaraCitera

Man är smart om man generaliserar till sin egen fördel.
Och trovärdig.
Oja.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blofeld:

De är så oerhört jobbiga och tidskrävande.

I hear you. Sitter själv i kundtjänst där det ringer in många som inte är vidare bra på svenska. Dessutom ganska vanligt med trepartskommunikation, dvs. de tolkar åt någon som sitter i bakgrunden och tjattrar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blofeld:

butiksansvarig även är ansvarig för de enorma differenser i kassan som skulle uppstå.

Även dina chefer fattar nog att det är bätte att sälja en pryl lite billigare än att inte sälja den alls.

Jag ser inga problem med att pruta på lite dyrare saker då jag vet att de flesta butiker sätter sina priser ganska godtyckligt och har höga marginaler.


   
SvaraCitera

stereo total:

Man är smart om man generaliserar till sin egen fördel.

fast det gör typ alla


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Skulle aldrig komma på tanken att pruta, är för svensk för det. [sad][sad]


   
SvaraCitera

internet:

fast det gör typ alla

Fortsättningen var viktig för hela inlägget. Kan inte bara plocka en del ju.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Denniz92:

Även dina chefer fattar nog att det är bätte att sälja en pryl lite billigare än att inte sälja den alls.

Beror ju alldeles på vad det är för inköpspris på varan. Med dagens priskrig gällande exempelvis elektronik ligger många kedjor redan på marginalen för att stå sig i konkurensen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Buddah:

I hear you. Sitter själv i kundtjänst där det ringer in många som inte är vidare bra på svenska. Dessutom ganska vanligt med trepartskommunikation, dvs. de tolkar åt någon som sitter i bakgrunden och tjattrar.

Usch. Jobbade som telefonsäljare tidigare och valde helt sonika att lägga på luren, då jag såg att ett utländskt namn kom upp på skärmen. Det var ju rent av traumatiskt att försöka nå fram till dylika.

Denniz92:

Även dina chefer fattar nog att det är bätte att sälja en pryl lite billigare än att inte sälja den alls.

Knappast. Jag har hög lageromsättning, så jag ser inte hur det skulle kunna vara annat än en förlust. Som sagt, de prutar tom då vi har rea.

De är även tröga att ha att göra med när det kommer till returer och liknande. En hade en unge som hade kraschat med sin cykel, och tro fan att karlen hade mage att kräva en ny, för att han ansåg att det var lag på att ha öppet köp. Jag fick kasta ut honom, då han vägrade inse att; 1: öppet köp gäller endast varor som är i nyskick samt 2: vi har faktiskt inte ens öppet köp på annat än reservdelar. Aldrig varit med om en sån trög människa.


   
SvaraCitera