Aviseringar
Rensa alla

Det gör ont att bajsa


Ämnesstartare

Har gjort ont att bajsa i typ 2-3 veckor nu. Vette fan vad jag ska göra. Googlade lite, vissa sidor säger analfissur och vissa hemorojder och andra typ irriterad hud. Hade tänkt gått och kollat upp det men vill inte att nån doktor ska köra in fingrarna i mig. Löst blod kommer 2/3 gånger ut när jag bajsar. Någon som vet någon salva man bara kan köpa eller har varit med om något liknande? Förstoppning har jag inte.


   
Citera

ring 1177


   
SvaraCitera

Det kan vara många olika saker, det vanligaste är en reva i anus eller en s.k analfissur.
Detta är lätt hänt men brukar dock läcka ganska snabbt
Eftersom att smärtan inte har försvunnit så kanske du skapar nya revor hela tiden?

Det bästa sättet att ta reda på något är inte att låta en doktor köra in fingrarna utan att undersöka avföringen. Löst? Hårt? Färg? Form? Flyter det i vattnet? osv
Sök runt på internet så borde du kunna tolka din avföring för att se om det är något problem


   
SvaraCitera

Dö eller bli pillad och bli frisk . Svårt val va?


   
SvaraCitera

Ring 1177 och fråga vad det kan vara. Om dom säger att du ska uppsöka läkare så gör du det Tumme upp


   
SvaraCitera

Har du ändrat kost?


   
SvaraCitera

Blod? Stick till akuten! 


   
SvaraCitera

Det låter ju som hemorrojder. Man kan köpa xylocain receptfritt. Både supp och salva (supp brukar fungera bäst eller en kombination på det). Men tycker definitivt du ska gå till läkaren angående detta, för att utesluta annat. Läkaren kommer troligtvis inte stoppa in fingret i rumpan på dig utan de kommer bara titta utanför  om det är inflammerat. Sen kan de vilja göra en rektoskopi där man för in en slang en kort bit för att upptäcka problemet. Det är inte alls så farligt som du verkar ha för dig.


   
SvaraCitera

gå till doktorn nu!


   
SvaraCitera