Aviseringar
Rensa alla

det hade gått bättre för 7klövern


Ämnesstartare

...om de erkände att SD-väljarna haft rätt i sak istället för att säga samma grejer som SD sade för en månad sen och låtsas att de har hittat på det själva och att det folk legitimt oroat sig över i månader/år alldeles plötsligt har börjat stämma.

vad tror ni?


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

glömde lägga till alternativen "rasism" samt "jag har gått i skolan så jag kan välja vad som är sant". om ni hade tänkt rösta på nåt av dom så skriv ett inlägg så tar jag med det i summeringen sen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Definitivt.
Väldigt märkligt att förneka sanningen och hoppas att ingen annan ska se den.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Självklart! 

Nu börjar det tom bli lite stake i Migrationsverket. Det står en fullastad buss i Sundsvall med flyktingar och de vägrar kliva av bussen eftersom de inte vill bo i Sundsvall utan i Malmö. Men för en gång skull har tom Migrationsverket vaknat upp och ställt kravet - ska de stanna kvar i Sverige så får de omgående kliva av bussen annars får de omgående lämna Sverige.  Mycket glad

Sveriges Radio TT söndag fm.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

stoner: Men för en gång skull har tom Migrationsverket vaknat upp och ställt kravet - ska de stanna kvar i Sverige så får de omgående kliva av bussen annars får de omgående lämna Sverige. Mycket glad

Var har du läst detta? Det har jag inte sett. Det låter inte som Migrationsverket.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ja. 

Skulle vilja se hur många nyanlända som får jobb inom, säg 2år, eftersom det satsas på snabbspår. Skitbra om det skulle fungera, finns det någon statistik över detta? 

Går idéen om att nyanlända inte ska betala skatt de första månaderna/500.000kr de tjänar ihop? 
En välfärd med högt skattetryck som vi har, bygger inte den på att alla som kan/jobbar ska betala det man kan? 

Bara undrar. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ja. Det enda sättet att vinna tillbaka SD-väljare är att erkänna sina misstag, erkänn att SD haft rätt och samarbeta med SD. Så länge man fortsätter behandla SD som paria kommer man aldrig kunna vinna tillbaka de väljare som röstar på SD.

Att man inte insett detta är faktiskt obegripligt. Men tyvärr beror det väl på att politiska partier mer lyssnar på etablerad media, twitter-vänster, kändisar och annat löst folk än vad lyssnar på verkliga medborgare.


   
SvaraCitera

Ja. Dock inte så enkelt för dem att erkänna, då de har målat in sig i ett hörn under så lång period. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Palikan: Var har du läst detta? Det har jag inte sett. Det låter inte som Migrationsverket.

Dom sa det på Sveriges Riksradio P4 i morse (söndag) i direktsändning.


   
SvaraCitera
mens
 mens

stoner:

Dom sa det på Sveriges Riksradio P4 i morse (söndag) i direktsändning.

nä ultimatumet var att de skulle kliva av eller bli körda till viskan


   
SvaraCitera
mens
 mens

tycker att det är jättekonstigt att polisen inte har befogenheter att släpa dem av bussen, de har ju befogenhet att släpa alla andra av bussar om det skulle behövas?


   
SvaraCitera
mens
 mens

dumt att låta sina småbarn genomgå detta också uhu men ja de såg väl någon mening med det


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mens:
tycker att det är jättekonstigt att polisen inte har befogenheter att släpa dem av bussen, de har ju befogenhet att släpa alla andra av bussar om det skulle behövas?

det är så jävla synd om främmande aggressiva män utan ID och man är så fin om man bryr sig lite extra om dessa.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

feministiska sverige är bara en badboy-romantiserande liten fjortis? den aggressive religiöst fundamentalistiske medeltidsmannen som diggar unilateral polygami och våldtar fem gånger mer än snittet, han går säkert att göra en god make av, jag med min kvinnliga magi klarar det, så länge jag får insupa testosteronet struntar jag i vad som händer med mig. ti hi.

"bara missförstådd" = "rasism!"

blåtirorna sminkar man över med lite lån och när ångesten blir för stark skär man sig lite, typ i nån marginell budgetpost, pensionärer eller sjuka.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Niklas: Att man inte insett detta är faktiskt obegripligt. Men tyvärr beror det väl på att politiska partier mer lyssnar på etablerad media, twitter-vänster, kändisar och annat löst folk än vad lyssnar på verkliga medborgare.

Topparna vet vad de sysslar med, och att de hakade på fel spår redan för flera år sedan. Sedan dess har man inte haft mycket till val än att fortsätta på det ingångna spåret och mata floskler för att upprätthålla fasaden - för att medge alla sina stora misstag fram till nu hade förlorat dem ännu mer anseende vid det här laget - det är därför man inte säger någonting nu heller utan nöjer sig med att kopierar SD.   

Hade man börjat arbeta när SD precis kom in i riksdagen så hade de kanske också förmodligen stannat kvar där nu med, men nu har det blivit för stort, nu måste man hålla masken och vänta ut sin tid i rampljuset. Förändringar kommer förmodligen att komma på ett bredare plan också i takt med generationsväxlingar inom partierna. Löfven var troligen aldrig denna orubblige flyktingvän han nu är när han tillträdde sin post som ledare för S, utan han var tvungen att ärva dessa tankegångar då förväntningarna inom partiet på honom var att han skulle göra detta. 

Så man lever egentligen inte så mycket i en bubbla när man jobbar på toppnivån, utan det är en del av det politiska skådespeleriet man måste spela för att kunna sitta kvar på sina positioner, leva ut en maktkänsla och jobba av sina år för att kunna få ett fett arvode när man väl slutar vara politiker.  


   
SvaraCitera