Aviseringar
Rensa alla

Det här med att snacka med tjejer


Ämnesstartare

Många killar och även kompisar till mig är sjukt blyga och vågar inte alls snacka med random tjejer utan att rodna och så.

Så, hur snackar ni med tjejer? och hur kan vi hjälpa de blyga killarna med tips så att de också får en chans att snacka med den där söta tjejen som de spanat in så länge.
Hur gör ni ifall ni ser en pingla på stan som har det där lilla extra? Vad kan man prata om/fråga henne om? Hur undviker man den pinsamma tystnaden och får samtalet att flöda på smidigt?

Tjejer: Hur vill ni bli bemötta av en kille? Raggningsreplik vs. enkelt 'hej'?

Skriv på bara! Framför era åsikter! (:


   
Citera

Fiasco:

Hur gör ni ifall ni ser en pingla på stan som har det där lilla extra?

Ingenting eftersom jag inte känner henne.

Fiasco:

Vad kan man prata om/fråga henne om?

Smidigast vore om man råkar sitta mittemot varandra på typ tunnelbanan, bara att inleda med någon struntsak som att fråga vad klockan är [wink]

Fiasco:

Hur undviker man den pinsamma tystnaden och får samtalet att flöda på smidigt?

Man förbereder sig. Inte så svårt att tänka ut några frågor och samtalsämnen som man vet att man kan använda sig av när man träffar någon ny människa [cute]


   
SvaraCitera

Grön och Vit:

Ingenting eftersom jag inte känner henne.

Grön och Vit:

Smidigast vore om man råkar sitta mittemot varandra på typ tunnelbanan, bara att inleda med någon struntsak som att fråga vad klockan är

Är det bara jag som ser paradoxen?


   
SvaraCitera

hata raggningsrepliker :O

fast det värsta är killar som går förbi och stirrar på random ställe med orden "nice baby"

så.. eh. säg hej.
be om telefonnummer.
eller nått.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag är största fegisen på jorden när det gäller tjejer jag gillar.
Men när jag såg en tjej i skolan jag bara älskade började jag prata med henne på krogen, la till henne på Facebook och så har det fortsatt. Det är fortfarande väldigt ytligt men det är en brab it på vägen och mycket längre än jag lyckats med någon tjej överhuvudtaget jag gillat.

Jag har vågat för nu vågar jag förlora.

Om du inte vågar att förlora kommer du aldrig kunna få någon heller.


   
SvaraCitera

jag brukar gå förbi tjejer, stirra lite random o säga "nice baby[wink]"


   
SvaraCitera

Ett enkelt "hej" brukar funka bra. Fråga sen om hon vill ha samlag och ta den sen därifrån.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

krawffs:

så.. eh. säg hej.
be om telefonnummer.
eller nått.

va har du för nummer?[wink]


   
SvaraCitera

gewehr:

Är det bara jag som ser paradoxen?

Det är inte någon skillnad i svaren eftersom det oftast inte är läge att börja prata med någon som man bara passerar. Jag hade troligtvis därav inte sagt något till henne.
För det andra var det andra citatet inte vad JAG skulle göra, det var ett svar på vad man kan prata eller fråga henne om.


   
SvaraCitera

N

Grön och Vit:

troligtvis

Nej, inte jag heller. Eller det händer, men inte oftare än några gånger i kvartalet. Varför pratar man inte oftare med randommänniskor? [n] Borde göra det till ett nyårslöfte.


   
SvaraCitera

Jag snackade med en tjej idag! [surprise] Jag typ sade saker till henne och hon svarade.


   
SvaraCitera

Gör det inte. Det är den enda garantin att du inte blir utskämd, nedslagen eller whatever.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nevon:

Jag snackade med en tjej idag! [surprise] Jag typ sade saker till henne och hon svarade.

Shit, ofta hon svarade? Helt crazy ju...

[crazy]


   
SvaraCitera
Gifted

Fiasco:

Raggningsreplik

"Hej, jag har ett närmvärde till pi nedskrivet med 200 decimalers noggrannhet på en intim kroppsdel, vill du kolla så att de stämmer?"


   
SvaraCitera

Jag har skitsvårt för att snacka med folk jag inte känner. Gillar en tjej just nu som brukar åka samma buss som jag, men jag vågar inte ta steget ut och prata med henne. Främst för att hon jämt suttit och snackat med någon kompis.


   
SvaraCitera