Aviseringar
Rensa alla

Det här med att vara enäggstvilling


Ämnesstartare

Skulle vilja läsa era tankar lite kring mitt problem. Jag är som sagt enäggstvilling och har därför ett syskon som är född samtidigt som mig och ser likadan ut som mig. Han är min bästa vän och som tvilling får man en väldigt speciell relation till sitt tvillingsyskon (andra halva, dvs min naturliga kloning eftersom vi var samma spermie innan celldelningen skedde).

Det här såkallade problemet har på gått i lite drygt 3 år och jag har börjat störa mig mer och mer på det här genom åren. Det kanske är lite svårt för er att sätta er in i situationen men jag ska försöka få er att se det hela från mitt perspektiv så ni förstår.

Det hela började som sagt för tre år sedan (hösten 2009) med att jag började "dejta" en tjej och hade det riktigt bra med henne. Vi trivdes i varandras sällskap, hade roligt tillsammans och gjorde sådant "betuttade" människor gör med varandra.

Dock så hade jag fortfarande ögonen för mitt ex som jag hade blivit dumpad av i början av den sommaren. Mitt ex märkte att jag och den här tjejen hade något på gång och började ångra sitt val och bad mig senare komma tillbaks till henne. (Hon gjorde inte slut för att hon inte var kär utan för att hon hade svårt för att binda sig) Jag blev väldigt glad för förslaget och gick tillbaka till mitt ex (Vårat förhållande höll i 1,5 år innan vi valde i februari 2011 att gå skilda vägar).

Dock så blev den tjejen jag flirtade med väldigt förtvivlad över det hastiga beslutet jag tog genom att gå tillbaka till mitt ex. Genom att visa sin förtvivlan valde hon att gå på min tvillingbror istället. Detta skedde två dagar efter hon hade frågat mig om jag ville inleda en relation med henne men när hon fick reda på hur det låg till började hon hålla på med min bror istället. De har nu haft en mycket komplicerad relation sedan dess (De smiter iväg till varandra om kvällarna men vill inte ses som ett par. De sårar varandra men tycker relationen ändå är bekväm eftersom den ger närhet och någon form av kärlek.)

Det här har sedan dess hänt lite titt som tätt med andra personer. Jag börjar "hålla på" med någon och sedan får min tvillingbror "resterna". Det börjar bli väldigt tröttsamt att han alltid ska ta över efter mig! Kan han inte leta rätt på egna relationer istället? Och varför ska alla mina forna förhållanden falla för honom också? Detta börjar gå över gränsen och jag har sagt till honom nu att jag stör mig på det men han förstår inte riktigt, han tycker jag är fånig som ens bryr mig.

Men just nu börjar han verkligen gå över gränsen. Jag gjorde slut med min senaste flickvän i april men vi har fortfarande en härlig relation jag trivs med. Vi umgås som partners men vi får fortfarande hålla på med andra (vi kan säga att vi har ett öppet förhållande). Dock så gillar hon min tvillingbrorsa väldigt mycket också! De har aldrig gjort något men nu börjar det gå över gränsen. Jag lämnar dem ofta själva (För att jag litar på dem) och då kan jag se mitt ex pussa honom på kinden, krama honom osvosv. Jag är inte svartsjuk men det är en grej jag stör mig på. Dessutom i just detta tillfälle så ska min bror sova över hos henne för att de varit ute på fest tillsammans medans jag sitter hemma och pluggar.

Visst litar jag på dem men till viss del så känner man ändå att något kan hända just för att det har hänt förut. Sitter just nu och smsar för fullt med mitt ex men hon försöker bara försvara deras relation och att jag är dum som ens tänker på sådant här. Jag tycker hon borde förstå varför!

Men jaja, vad vet jag? Ville bara få lite perspektiv på det hela och kanske få läsa om hur andra ser på det. Så vad tycker ni?


   
Citera

vilket trassel.

jag tror inte du rättvist kan genomföra ett öppet förhållande mellan dig och ditt ex som gör ett undantag i hennes val av partners, dvs utesluter din bror. du kan ej heller förbjuda din bror från att träffa dina ex. ge upp företaget. fly landet.


   
SvaraCitera

komplicerat de där asså:-\ du kan väl skaffa dig en seriös relation istället och skita i vad din bror gör? är dessutom inte så konstigt att tjejer som har blivit attraherade av dig blir attraherad av honom också ni är ju ändå identiska utseendemässigt och säkert lika på andra sätt också....


   
SvaraCitera

oj shit vad drygt. jag hade nog tagit ett snack med min brosha (haha). i ett öppet förhållande får hon kanske bestämma lite själv, men din bror är din bror.

attackera inte honom utan berätta bara att du tycker det är väldigt jobbigt och du vill inte att en tjej ska komma emellan er osv. kolla vad han tycker och tänker angående att han börjar träffa alla tjejer du haft någon relation/historia med. fråga honom hur han hade känt om det var tvärtom (han kanske hade tyckt att det var okej, men det är okej för poängen är att du ska få fram mer om hur han tycker och känner och berätta för honom vad du tycker och känner). en fling är dessutom annorlunda än ett ex/flickvän.

MEN det är viktigt att du har tillit för dem också, det är ändå två personer som står dig väldigt nära. det kan bli väldigt påfrestande för dem om du anklagar dem och oroar dig när det kanske inte alls är något på g.

communication is key!


   
SvaraCitera

mvh relationsexperten, vafan äre med mig idag.

måste plugga.


   
SvaraCitera

honolulu:

måste plugga.

AHMEN GÖRE RAH


   
SvaraCitera

Dan_the_ironman:

AHMEN GÖRE RAH

[sad] kan ej fokusera


   
SvaraCitera

honolulu:

kan ej fokusera

ta 1 promenad


   
SvaraCitera

SLUTA GÅ OT I EN SERIÖS O VIKTIG TRÅD
DETTA STRAFFAS MED DÖDEN

vill inte gå


   
SvaraCitera

cuzIcan:

skaffa dig en seriös relation istället

håller med, då blir det ju inte lika mycket 'rester'

Ändra stil ?
Flytta bort från din brorsa ett tag, så ni an utvecklas lite åt olika håll.
Eller försök fixa ihop honom med en annan tjej?
Låter sjukt irriterande, jag skulle nog skälla ut honom om jag var du, men men.


   
SvaraCitera

honolulu:

kan ej fokusera

stäng av datorn, mobilen, tvn och all annan elektronik. sen ta fram det du ska plugga och inget annat så kanske du kan fokusera bättre[love] försök hitta ett intresse för det du ska plugga också (om du inte redan har det såklart)


   
SvaraCitera

cuzIcan:

stäng av datorn, mobilen, tvn och all annan elektronik. sen ta fram det du ska plugga och inget annat så kanske du kan fokusera bättre försök hitta ett intresse för det du ska plugga också (om du inte redan har det såklart)

skulle jobba på datorn men insåg att jag saknat ett program som tog ett år att ladda ner osvosvosvosv. har inte pluggat nåt idag.
nu ska jag på fest. lol.


   
SvaraCitera

honolulu:

skulle jobba på datorn men insåg att jag saknat ett program som tog ett år att ladda ner osvosvosvosv. har inte pluggat nåt idag.nu ska jag på fest. lol.

känner igen de... e jobbigt:-(
haha du är inte ensam har inte orkat plugga:-P även om jag har prov på måndag men men får plugga ikväll och imon och hoppas på det bästa:-V
festa är lite roligare än plugg^^


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

svefnpurka:

jag tror inte du rättvist kan genomföra ett öppet förhållande mellan dig och ditt ex som gör ett undantag i hennes val av partners, dvs utesluter din bror. du kan ej heller förbjuda din bror från att träffa dina ex.

Jag och mitt ex har ett öppet förhållande med regler. Dessa regler är att man få hålla på med vem som helst FÖRUTOM den andras vänner/familjemedlemmar. Vi båda vet om att det här kan orsaka problem och att någon kan bli sårad. Men vi får hålla på med människor vi lär känna själva eller randoms. Så det här är mycket sårande då mitt ex ska hålla på med mig och min bror samtidigt! Kom igen, välj en för fan tycker jag. Dock så vet jag att de inte gör något men please, min bror kan aldrig leta rätt på egna relationer känns det som.. Det är det som är problemet liksom.


   
SvaraCitera

honolulu:

SLUTA GÅ OT I EN SERIÖS O VIKTIG TRÅDDETTA STRAFFAS MED DÖDEN

AHMEN DURÅ!!!!!!!!!!!!!!!


   
SvaraCitera