Forumet - Det här med gymträning

Det här med gymträning

618 0 36
Jag har tränat lite oseriöst hemma i typ 2år men jag vill ju se resultat och har bestämt mig för att jag ska lyckas så nu har jag börjat gymma för kanske 2 månader sen. Jag är smal men ser tjock ut eftersom jag inte har mycket muskler så jag vill alltså bygga muskler och bli av med fett, hur borde jag lägga upp träningen? Hittills har jag tränat 4-6 gånger i veckan ungefär 60minuter och kört nästan bara styrka men ca 10 minuter på löpbandet som uppvärmning men undrar om jag bör göra ett annat upplägg eller om jag bara ska köra på som jag gjort.

Roloch: För att få en hälsosam, funktionell och fin kropp så är träningen ungefär bara 20%, de resterande 80% är sömn och mat. Har du fått några resultat sen du börja träna på gym? 
Jo jag vet det, jag äter en hälsosam och varierad kost har dock svårt att få i mig tillräckligt vissa daga och sömnen är inga som helst problem nu på lovet. Ja det har jag, min rumpa har blivit fastare, mitt midjemått har minskat och jag har blivit lite starkare i armarna.

Spana också in:


Anotheranonymous :
Jo jag vet det, jag äter en hälsosam och varierad kost har dock svårt att få i mig tillräckligt vissa daga och sömnen är inga som helst problem nu på lovet. Ja det har jag, min rumpa har blivit fastare, mitt midjemått har minskat och jag har blivit lite starkare i armarna.
Då låter det som att det du gör just nu fungerar bra! Att bygga muskler tar tid och vill du tappa vikt så skulle jag rekommendera att dra ner på kolhydraterna och öka proteinintaget, men som du sa, du har fått resultat så det du gör verkar fungera. "Rome wasn't built in a day"