Aviseringar
Rensa alla

Det här med minne och hur man eh.. fixar det? HJÄLP!!11


lilasmet:

vilket betyder att det inte spelar någon roll vad jag har på dem? [party]

Precis, om det är som jag tror att det är [cute]
Och jag tror jag har rätt [bigsmile]


   
SvaraCitera
Tyrael

lilasmet:

Igår fann jag en intressant sak klickar man på "dator" så kan man se detta: (C:) och (D:) lol började föra över grejjer och såvidare Så nu har den ena 72.1 GB ledigt och den andra 12.9 GB ledig. det är snorlite va?

nej. 12.9 GB är ganska lite om man brukar tanka mycket filmer men annars så har du GOTT om plats.

lilasmet:

precis, hur fattar man vilka jävla program som är okej att ta bort då? Har rensat bort sisådär 10filmer jag hade på datorn. och dessutom tappat bort flera värdefulla bilder som jag sökte efter men jag fattade ingenting.

jadu, de du installerat själv är okej att ta bort, de du inte installerat bör du inte röra.. om det inte är spyware osv [smile]

lilasmet:

Till frågorna iaf, hur vet jag vad som är okej att ta bort? Skulle inte vilja ta bort något dödsviktigt program precis. Vilken av de två ska vara minst full? Hur mycket ledigt utrymme bör man ha?

den första disken (oftast C:) bör vara minst full eftersom hårddiskytan kan vara en anledning till varför en dator är långsammare än vanligt
minst 1 GB på C:, D: tror jag inte spelar någon roll


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lilasmet:

fck[cry]

varför tog du bort dom från första början om du inte ville ha kvar dom då?[zzz]


   
SvaraCitera

lilasmet:

Alltså, jag har en laptop och denna laptop börjar att inte ha något minne kvar alls[mad]

?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

gugge_heter_jag:

varför tog du bort dom från första början om du inte ville ha kvar dom då?[zzz]

tog inte ens boert dem från början, avbröt överflyttningen bara eller nå
tror allt är fixat nu. Jag har en serie nerladdat, den är 77GB någonting det är rätt stort, kan man bränna ner serien på skivor och sedan spela i dvd? Funkar det att göra det bara via datorn och sånt, hjälp du fattade vad jag menade[bigsmile]

alter ego:

?

minnen är slut? :<


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lilasmet:

den är 77GB någonting det är rätt stort, kan man bränna ner serien på skivor och sedan spela i dvd?

om du har typ 20 dvd-skivor så antar jag att du kan det[zzz]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

gugge_heter_jag:

om du har typ 20 dvd-skivor så antar jag att du kan det[zzz]

x'D
okej måste man ha något särskilt program?
Serien är liksom indelad i "disc1" och såvidare.. med subtitles val och alla hela grejjen[surprised]


   
SvaraCitera

Köp en extern hårddisk


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kan ju vara smart om du tömmer papperskorgen också, annars är ju sakerna du slänger fortfarande lagrade på datorn.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lilasmet:

okej måste man ha något särskilt program?
Serien är liksom indelad i "disc1" och såvidare.. med subtitles val och alla hela grejjen[surprised]

vet inte :O nerokanske?^^ men jag har ingen större erfarenhet av att bränna ut saker på dvd :C


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

MaxPower:

Köp en extern hårddisk

Har funderat på det, hur mycket kostar en sådan?

Irresiistible:

Kan ju vara smart om du tömmer papperskorgen också, annars är ju sakerna du slänger fortfarande lagrade på datorn.

NEH MENARU HUR GÖR MAN DET????? VA FINNS DET EN PAPPERSKORG VART DÅ???? VA BREDVID DATORN? NEHE???[tired]

gugge_heter_jag:

vet inte :O nerokanske?^^ men jag har ingen större erfarenhet av att bränna ut saker på dvd :C

okej, då hoppas jag att någon annan vet[cute]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lilasmet:

Vilken av de två ska vara minst full? Hur mycket ledigt utrymme bör man ha?

Jag tror det är D man ska lägga alla värdefulla saker på så den kan du väl fulla först. fast jag är nog lika dum som du, eller ja, jag har i alla fall upptäckt C och D tidigare för när man köpte datorn så innan man börjar använda den så bestämmer man ju först och främst om man vill ha en D enhet övh och sen bestämmer man hur mkt minne som ska finnas på den. Så drar man i den du vet. Lägger man över 5GBpå D försvinner de fem från C osv. [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lilasmet:

NEH MENARU HUR GÖR MAN DET????? VA FINNS DET EN PAPPERSKORG VART DÅ???? VA BREDVID DATORN? NEHE???[tired]

Jag tar det som att du redan provat det. [rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

grodanboll_:

Så drar man i den du vet

allt jag gjort är att sätta på datorn, min far är som sagt var programmerare och jag... bryr mig inte ett skit så länge firefox och msn finns på datorn[blush]

Irresiistible:

Jag tar det som att du redan provat det. [rolleyes]

yepp[smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lilasmet:

allt jag gjort är att sätta på datorn, min far är som sagt var programmerare och jag... bryr mig inte ett skit så länge firefox och msn finns på datorn

Nä jag suger också på datorer. Men då har du ju en datakunnig pappa! Mina föräldrar är fan helt imbecilla..


   
SvaraCitera