Aviseringar
Rensa alla

Det här med porr


Ämnesstartare

Varför ska vi ha porr?

Är det bra för ungdomar?

Vad är positivt respektive negativt med porr?

Bör porr vara socialt fel eller eventuellt olagligt?

Vilka typer av porr är rätt och orätt?

Utgångspunkten för vår diskussionen är denna diskussion:

www.youtube.com/watch?v=t-TPKswKNbs


   
Citera
Ämnesstartare

Patrick: Varför ska vi ha porr?

Sexuell njutning, via högerarmen. Då behöver man ingen direkt hjälp på det sexuella planet. Okej, det är ju givetvis antagligen inte alls det samma som att ha en partner att ligga med. Men det är viss sexuell stimulans iaf.
Sen tjänar porrbolagen på det via reklam och annat.

Patrick: Är det bra för ungdomar?

Det kan ju ge en rätt skev uppfattning om hur det går till.

Patrick: Vad är positivt respektive negativt med porr?

Det har jag typ redan svarat på.

Patrick: Bör porr vara socialt fel?

Na, det vet jag inte.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Porr skadar ingen så länge den som tittar är kritisk och medveten om att sex i verkligheten sällan går till på samma sätt

Porr är väl aldrig direkt fel ifall skådespelarna inte utnyttjas på något sätt utan är okej med allt


Jag anser dock att porr är ganska onödigt 


   
SvaraCitera
Draug

nä nu har det gått utför nu måste porrpolisen kallas in så inte ungdomarna tittar på något olämpligt 😉


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

fan vad jag hatar aschberg


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

bert karlsson hatar jag också, helvete 


   
SvaraCitera

Patrick:
Varför ska vi ha porr?

Är det bra för ungdomar?

Vad är positivt respektive negativt med porr?

Bör porr vara socialt fel eller eventuellt olagligt?

Vilka typer av porr är rätt och orätt?

Utgångspunkten för vår diskussionen är denna diskussion:

www.youtube.com/watch?v=t-TPKswKNbs

''Varför ska vi ha porr?'' Nej det ska vi inte ha, man kan leva utan, om det ska finna isf bara annimerat.

Ibland kanske.

Kan vara negativt och det kan vara positivt, det är från person till person och vad man ser och vill se osv.

All porr är fel i sig.

Jag har inte kollat Youtubelänken än men kanske senare.


   
SvaraCitera

Med hjälp utav vänster armen så får man skön njutning när man känner sig kåt. Det är skönt. Jag ser inget fel med porr. Bara inte dom som spelar skådespelare utnyttjas eller liknande så tycker jag porr är bra för att få någon typ utav njutning här i livet...


   
SvaraCitera

trevlig-snubbe: ''Varför ska vi ha porr?'' Nej det ska vi inte ha, man kan leva utan, om det ska finna isf bara annimerat.

det är mycket man kan leva utan det är inget argument för förbud.

trevlig-snubbe: All porr är fel i sig.

varför?


   
SvaraCitera

Patrick: Varför ska vi ha porr?

Därför att det hjälper en att runka. Mer runk ger gladare människor.


   
SvaraCitera

presidente: Mer runk ger gladare människor.

Word on that! Finns inget som slår den känslan efteråt dock. Ja kanske sex, men om man har en chans till det så är porr perfekt.


   
SvaraCitera

trevlig-snubbe: om det ska finna isf bara annimerat.

Kompis varför animerat? Det tänder inte ens en på något viss. Är ju sjukt overkligt också....


   
SvaraCitera
Kudhos

Patrick: 1.Varför ska vi ha porr?

2.Är det bra för ungdomar?

3.Vad är positivt respektive negativt med porr?

4.Bör porr vara socialt fel eller eventuellt olagligt?

5.Vilka typer av porr är rätt och orätt?

s

1. Porr är en outlet för sexuell njutning. Alla har behov och porr uppfyller ett. 
2. Ja och nej. Det är bra i den mån att det visar att vissa fetisher är fullkomligt normala och att sex är inget annat än en njutning mellan två+ personer. Men det måste påminnas att porr är inte verklighetstroget. Det är film. Man skulle inte tro att Iron Man är verklighet så man måste se porr inom samma kategori. 
3. Det är ett forum för att få ut sina behov lch fantasier. Negativt är att det kan påverka din syn kring könen/ge felaktig verklighetsuppfattning. 
4. Socialt rätt. Det borde avstigmatiseras helt. Att det är olagligt har inte visat någon positiv effekt i forskningarna.
5. Vad som borde vara olagligt är porr med minderåriga, djur, och där det är inget överenskommande mellan de delaktiga. Dvs ofrivilligt deltagande. 


   
SvaraCitera

Johansson:

Kompis varför animerat? Det tänder inte ens en på något viss. Är ju sjukt overkligt också....

Aah jo. Men om andra tittar på porr och inte jag så skadar det iaf inte mig. Porr borde dock blockeras så ingen kan gå in på det i skolan.


   
SvaraCitera

Kudhos:

1. Porr är en outlet för sexuell njutning. Alla har behov och porr uppfyller ett. 
2. Ja och nej. Det är bra i den mån att det visar att vissa fetisher är fullkomligt normala och att sex är inget annat än en njutning mellan två+ personer. Men det måste påminnas att porr är inte verklighetstroget. Det är film. Man skulle inte tro att Iron Man är verklighet så man måste se porr inom samma kategori. 
3. Det är ett forum för att få ut sina behov lch fantasier. Negativt är att det kan påverka din syn kring könen/ge felaktig verklighetsuppfattning. 
4. Socialt rätt. Det borde avstigmatiseras helt. Att det är olagligt har inte visat någon positiv effekt i forskningarna.
5. Vad som borde vara olagligt är porr med minderåriga, djur, och där det är inget överenskommande mellan de delaktiga. Dvs ofrivilligt deltagande. 

Jag har slutar att se på porr o tycker inte om det men det skadar ju ingen annan sen vad jag tycker om det så ja det är ingen som håller med om de inte förstår hur jag tänker och varför och känner som jag gör.

5. Helt rätt!


   
SvaraCitera