Aviseringar
Rensa alla

Det här med rökning...


Ämnesstartare

 När man går i skolan rabblas alla dåliga effekter av rökning upp i ens ansikte år efter år. Och man får konstant frågan "ska du röka när du blir stor?" jag svarade alltid ärligt "nej" på det. (Och here I am, inte druckit en droppe alkohol, rökt eller blivit hög på något sätt...och fullkomligt "onördig" i min klass. Jag kanske prövar på det när jag blir stor...jag kan inte garantera något men hittills aldrig känt mig nyfiken på det...)

Oj, vad jag tappade tråden...frågan är om ni tycker det är coolt att röka? För det har jag alltid tyckt och kommer nog alltid göra, i mina ögon är det fortfarande coolt att röka även om jag inte gör det själv. Det var den ända frågan lärarna inte frågade oss "vad tycker du?". Så...vad tycker ni om rökning? Coolt eller inte?


   
Citera
Ämnesetiketter
reben

ja ganska coolt


   
SvaraCitera

Det är coolt när vissa gör det, det passar bra in i filmer o så tycker jag.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

det är coolt. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tycker inte det är coolt. Slutade för åtta månader sedan för att jag kom på att det smakade o luktade skit. Kan dock erkänna att jag ibland kände mig snygg när jag rökte, varför vet jag inte, såg antagligen dum ut.


   
SvaraCitera
reben

det ser ju snyggt ut ...........


   
SvaraCitera
reben

snygg accessoar

snygg sköld mot alla


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Alltså jag kan tycka att det ser fett snyggt ut och att vissa människor ser sjukt tuffa ut när de röker. Men då handlar det uteslutande om rökning i väldigt filmiska eller svåråtkomliga miljöer och/eller väldigt filmiska och svåråtkomliga människor.
Vet inte hur jag ska formulera mig men ): 
Vardagsrökning är inte det minsta häftigt, upphetsande eller snyggt. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tycker inte det ser snyggt ut. Känner mig själv snygg ibland när jag röker, trots det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

det är sjukt ovärt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

såklart det är coolt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kan också känna mig snygg när jag röker. 
Sen går jag förbi ett skyltfönster som speglar mig och skrattar åt hur ful jag är.

Ledsen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det är inte coolt , det kostar pengar och luktar skit . Angående om det är coolt är väl mer om vilken typ av person som håller ciggen ,Cigarrer  är eller röka pipa är mer klass och är mkt coolare än billig skit tobak xD 

De som tycker det är coolt att få sämre luktsinne och sämre kondition och risk för cancer va vänligen och citera isf ? 


   
SvaraCitera
reben

Aaron: De som tycker det är coolt att få sämre luktsinne och sämre kondition och risk för cancer va vänligen och citera isf ?

e väl ingen som sagt att d e coolt

coolt o knulla, fattigt o ha barn
typ samma


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Eller jo, finns vissa som röker snyggt. Typ, Leijonsparf. Rodnar 

Oroar mig för lungcancer på andras behalf.


   
SvaraCitera