Aviseringar
Rensa alla

Det här med skolfoton


Ämnesstartare

Har aldrig riktigt förstått hela grejen med skolfoton, tycker att det är enormt överhypeat och onödigt.

Det enda roliga med det är att titta och lyssna på tjejerna. Alltså de som nervöst försöker bestämma sig för vilken axel håret ska hänga över för att det ska se så bra ut som möjligt, om man ska le och visa tänder eller inte, ha benen i kors, ha anklarna i kors, hur man ska placera händerna i knät, "kan jag stå såhär eller ser jag ut som en buffel?", syns dubbelhakan osvosv. Ack, det kan inte vara lätt.

En av de bästa sakerna är dock när de förskräckt inser att de måste vända fel sida mot kameran [badgrin].

Hur upplever ni det? Brukar ni bli fina på skolfoton?

Image


   
Citera
Ämnesstartare

Jag kom aldrig ihåg när det var, i trean resulterade det i att jag kom dit med asfett hår. fan va nice


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dan_the_ironman:

Jag kom aldrig ihåg när det var, i trean resulterade det i att jag kom dit med asfett hår. fan va nice

[bigsmile][sad]

Brukar också glömma bort när det är, men har trots det aldrig sett hemsk ut.

Det är rätt kul med folk som klär upp sig från topp till tå.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag gillade aldrig att ta skolfoton, kanske berodde på att man var tvungen att klämma ihop sig tätt med folk man oftast inte gillade.[tard]


   
SvaraCitera

jag blev alltid asful på skolfotona. Slutade vara med efter ettan i gymnasiet då en kille nekades ha klänning på fotot.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Är för att snutarna lättare skall kunna ta hjälp av och kunna peka ut misstänkta ungdomar, typ. [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Paranormal_Cannabis:

kanske berodde på att man var tvungen att klämma ihop sig tätt med folk man oftast inte gillade.

Haha, vadå det är ju jättemysigt [smile].

Väldigt jobbigt att man för det mesta behöver stå så rätt länge eftersom fotografen vill kolla alla namn osv. Hamnade mellan två personer en gång varav den ena var en mycket kraftig kille som stod och svettades på mig.

stereo total:

Slutade vara med efter ettan i gymnasiet då en kille nekades ha klänning på fotot.

[tard]

S3ON:

Är för att snutarna lättare skall kunna ta hjälp av och kunna peka ut misstänkta ungdomar, typ.

Fast det tror jag inte riktigt på, finns ju bättre sätt att få tag på bilder nuförtiden. Passbilder lär ju sparas t.ex., de är dessutom mycket tydligare.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

nubbie:

Fast det tror jag inte riktigt på, fi

Så de ska gå igenom passbilder på alla ungar i området istället för att bara öppna en skolkatalog?

Killar är minst lika nojiga över att se bra ut på skolfoton. Faktiskt. mvh en som känner killar


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Så de ska gå igenom passbilder på alla ungar i området istället för att bara öppna en skolkatalog?

Nej. Vet du vilken skola personen i fråga går i räcker det med att kolla igenom passbilder för de elever som går i skolan. Skolan kanske kan ha sådana bilder på alla elever t.ex.

isola:

Killar är minst lika nojiga över att se bra ut på skolfoton. Faktiskt. mvh en som känner killar

Haha, ja jag räknar med att vissa killar också bryr sig mycket samt fixar och donar med sig själva inför skolfoton. Jag har dock inte hört någon prata om hårproblem osv när man sitter där och ska fotas! Hade tyckt att det var minst lika roligt att höra killarna noja.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Skolfoton är som foton till id-kort, det går inte att se bra ut på dem. Vad de ska vara bra för har jag ännu inte heller någon aning om.. Det är väll som med sommartiden, det ska vara så.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

undvek det systematiskt i högstadiet, då jag avskydde min kropp och dess avbilder. nu för tiden tycks jag mest missa skiten p.g.a drönare. hade varit trevligt att se, ju. (behöver verkligen lära mig namnen i min klass.)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

nubbie:

Nej. Vet du vilken skola personen i fråga går i räcker det med att kolla igenom passbilder för de elever som går i skolan. Skolan kanske kan ha sådana bilder på alla elever t.ex.

men det går ju ändå snabbare att bara bläddra igenom några sidor än 727272 enskilda passfoton

nubbie:

Jag har dock inte hört någon prata om hårproblem osv när man sitter där och ska fotas! Ha

det har jag haha
åh minns när jag precis börjat i ny skola och alla skulle ha blommor i håret på fotot (en jättetöntig idé tänkte jag men jag ville inte bli känd som den-nya-tjejen-utan-blomma) en av killarna gillade inte utseendet blommorna då de inte passade hans hår, så han friserade sin blomma med medhavda hårprodukter haha


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

men det går ju ändå snabbare att bara bläddra igenom några sidor än 727272 enskilda passfoton

Gör det verkligen det? Istället för att bläddra förbi ett par väldigt tydliga bilder med endast en person på varje så ska du sitta och leta igenom bilder med cirkus 20-30 personer.

Personligen skulle jag hellre kolla igenom olika porträttbilder.


   
SvaraCitera

fasen, hade typ glömt sånt
börjar bli gammal


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

svefnpurka:

(behöver verkligen lära mig namnen i min klass.)

Ja det är ju bra att använda den till sådant i och för sig. Har en lärare som kikade på klassfotot från förra året, han kunde allas namn första dagen [y].


   
SvaraCitera