Aviseringar
Rensa alla

Det känns som jag kommer vara ensam resten av livet? 🙁


Ämnesstartare

Snacka.org:

Ok. Fråga dig själv den här frågan, vad är viktigast för dig, att inte känna dig ensam eller att hitta någon intressant tjej som du tycker om?

Jag vet inte vad jag ska svara på den frågan, de är väl lika viktiga båda två antar jag.


   
SvaraCitera

Jag är och har nästan alltid varit i samma situation, om du vill prata kan du skicka PM


   
SvaraCitera

Lazarus: Jag vet inte vad jag ska svara på den frågan, de är väl lika viktiga båda två antar jag.

Frågan var utformad på så sätt att det första alternativet är mer desperat och negativt laddat. Det senare är mer handlingskraftigt och mer motivationsinriktat.

Det är väldigt svårt att ha ett bra förhållande där man själv är väldigt rädd för att bli lämnad (vara ensam), då blir man som en igel och skrämmer iväg sin partner med sitt klängiga beteende. Jag skriver därför igen att det är viktigare att lära sig att vara själv utan att känna sig allt för ensam, då blir man även mer attraktiv för andra eftersom folk dras till styrka och stabilitet, inte till desperation. 

Rent konkret, testa olika saker som du är rädd för och stegvis öva upp din självständighet och ditt mod. Nästa steg är att leta efter tjej och förhållande. 


   
SvaraCitera