Aviseringar
Rensa alla

Det känns som om jag alltid följer efter alla andra.


Ämnesstartare

Hejhej!

I min klass är vid typ bara 9 tjejer och 18 killar. Så jag har inte så många tjejer att välja mellan att vara med. O den här skolan jag går i nu, har jag nyss börjat i! Jag har faktiskt lärt känna folk i alla klasser i min årskurs och har pratat med alla killar och tjejer i min klass. Jag har inte suttit själv i matsalen en enda gång eller något sånt, ingen har vart taskig mot mig heller.

Men grejer är att alla verkar ha parat in sig i grupper liksom som är två och två. Och dem verkar så himla tajta. Nästan alla kände varandra sen innan. Så tänk er hur jag har det när jag går bredvid två tjejer som verkligen är som pannkakor och lingonsylt. Jag känner mig rätt utanför även om dem pratar med mig och så. men oftast deltar jag inte ens i samtalet eftersom dem pratar om saker som dem själva har gått igen. Ibland försöker jag liksom fråga vad det handlar om och försöka hänga med, men det börjar bli riktigt irriterande för t.o.m mig.
Det känns som om jag följer alla andra och är jobbig. Men om jag lutar mig tillbaka och inte gör någon insats att "hänga" efter dem så tror jag att jag kommer hamna helt själv, vad ska jag göra?!

Är det vanligt att känna såhär, låter det logiskt? Eller överanalyserar jag allting?


   
Citera
Ämnesstartare

Vilken årskurs går du i?


   
SvaraCitera

Gå din egen väg och se vart du hamnar


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag går i sjuan!

Jag har vart mobbad förut så jag tror inte jag vågar gå min egen väg och riskera allt 😛


   
SvaraCitera

Wendy:

Jag har vart mobbad förut så jag tror inte jag vågar gå min egen väg och riskera allt 😛

Jag var mobbad och blev en person med stark karaktär [smile]


   
SvaraCitera

Wendy:

pannkakor och lingonsylt.

hallå....

klart det är tufft, men hang in there. När ni pratar om sjuan om ett och ett halvt år kommer ni alla skratta åt hur osäkra ni kände er.


   
SvaraCitera

Wendy:

I min klass är vid typ bara 9 tjejer

Wendy:

grupper liksom som är två och två

Okej... 2+2+2+2 = 8

Alltså en tjej kvar.

Då kan ju ni också bli sådär "tajta" om hon nu är schyst, annars är ju inte killar dumma...[wink]

Så om du är lite utanför kan du ju hänga lite med killarna, det uppskattar dom nog troligen...[y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

GlaedrsEldunari:

Så om du är lite utanför kan du ju hänga lite med killarna, det uppskattar dom nog troligen...[y]

Yep, det är bara dom coola tjejerna som vågar hänga med killarna [cool]

PS. skaffa dig en tjejkompis innan du börjar hänga med killar så du behåller en feminim länk. Som Eldunari sa borde det ju finnas nån över [wink]


   
SvaraCitera

GlaedrsEldunari:

Alltså en tjej kvar.

Hon är den tjejen


   
SvaraCitera

Webbitch:

Hon är den tjejen

Jaha det såg jag inte...

Visa vart hon skrev det (för jag orkar inte kolla[wink])


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Alla killar i min klass är skitomogna [n]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Wendy:

Alla killar i min klass är skitomogna [n]

Det är du också för det är man när man går i sjuan vilket det inte är nåt fel med eftersom hjärnan fortfarande utvecklas mycket då. Det går över som tidigast nån gång i tidig 20-års ålder. Dom flesta personer är omogna till viss grad. Vissa är kroniska fall.

Så oroa dig inte för det. Se till att lära känna dom bara, dra inte upp nån ursäkt om omogenhet (såvida inte varenda kotte är riktiga karriäridioter). Våga vara tjejen som tar kontakt med 'dom' - killarna - så kommer du få respekt av dom också, det pantsätter jag mitt skrev på.


   
SvaraCitera

du är inte ensam om att känna såhär.
du går i sjuan och det är jobbigast i högstadiet tyckte jag..var så skönt att sluta på högstadiet och börja på gymnasiet alla var så mogna (de flesta i alla fall) men det känns mer som att man går in för skolan för det är nu det gäller liksom att få bra betyg och komma vidare till någon högskola eller nåt annat. Framtiden liksom.
Oroa dig inte, det kommer ordna sig, det tar lite tid och komma in i klassen och hitta vilka man trivs och har roligt med. Ta det bara lugnt och det gör inget om man sitter o äter ensam, visst det kan vara tråkigt. Men måste man äta så måste man ju..så oroa dig inte. Om det är någon som bryr dig om det, så kom ihåg man är inte mogen i den åldern.


   
SvaraCitera

GlaedrsEldunari:

Jaha det såg jag inte...

Visa vart hon skrev det (för jag orkar inte kolla)

Hon har faktiskt inte skrivit det. Men jag antog att om det går nio tjejer i hennes klass, och hon är en tjej, så borde hon vara en av de nio tjejerna. Vore konstigt om hon som tjej var en av de 18 killarna.


   
SvaraCitera

Wendy:

jag går i sjuan

hade det oxå superjobbigt i sjuan! Har nämligen alltid varit "mognare" än alla tjejer i min klass, alltid tänkt en gång extra på saker osv. Sjuan var superjobbig, jag bråkade med min bästa vän, var utfryst i 2 månader utan att ha någon att snacka med, och de andra 9 tjejerna sket i mig fullständigt eftersom de bara tänkte på sig själva och "inte ville bli indragna" jag fick inte heller byta klass för rektorn(?!)
Går i nian nu, och jag lovar dig att allting kommer att ordna upp sig! Killarna kommer att mogna (ja, eller åtminstone förbättra sig något) vet att det suger att höra detta men tyvärr är det bara att stå ut, lärarna fattar oftast inte vad man menar utan de säger bara (eller jag fick alltid höra) att det minsann bara var 2 och ett halv år kvar och det kunde jag minsann stå ut med!
Kan du inte fråga den tjejen som du tycker verkar vara snällast om ni kan träffas och fika eller gå på stan någon dag? Hon skulle inte säga nej tror jag, och om du dessutom precis börjat på skolan har du ju guldläge! Ingen som vet något om dig, du kan liksom "börja om" eller hur man ska säga! [love]


   
SvaraCitera