Forumet - Det kliar!!

Det kliar!!

3258 0 76
Klådan sitter i min hårbotten, och nej det är inte mjäll eller löss då jag inte har sett en endaste mjällflaga eller lusnisse någonstans.
Har ljust hår så att upptäcka abnormiteter är ingen konst även om håret är tjockt. Har ibland känt och sett röda utslag.
Använder vanligt schampo från ica/coop och brukar ha hårinpackningar från lite varstans.
Har använt en nu från Dr.Hauschka som iof har gått ur datum. Kanske bör slänga den, men har ju mer än halva kvar.. det bär min sparsamma natur emot.
Kan det kanske vara blekmedlet kanske? Även om jag inte bleker så ofta så kan det ju vara en reaktion som håller i sig och har torkat ut hårbotten.
Bör jag kanske skuta bleka?
Åh nu kliade det igen [mad]

Image
Nu kliade det igen. Kan inte någon med erfarenhet av hårbottenskliande komma och svara? Där problemet inte varit löss eller mjäll. Har ett milt tvättmedel så det är nog inte det. Läste nu en artikel om en tatuerare som använt gammal färg och gett sina kunder klåda och svullnad pga det, blir nu lite nervös då min kliar lite ibland.
Men nu till hårproblemet!
Ska sova nu, men när jag loggar in igen imorgon någon gång så vill jag kunna läsa lösningar, då skulle jag bli så glad.
Tack.
Ska nu författa ett ursäktande mail med möjliga lögner.
Godnatt och sov gott på er

Spana också in:

Myksa:

Hur ofta bleker och tvättar du?
Testa ett ännu(?) mildare eller ett annat märke.
ACO? Eller Dermalogica är bra. [smile]

Tvättar några ggr i veckan och bleker kanske varannan månad.

Nintendo:

Torr hårbotten? Solen torkar säkert ut osv. Eller intorkat svett som kliar? Om du har mycket hår så blir det ju varmt och svettigt för din stackars hårbotten.

Vad gör man åt det? Har nog rätt mkt hår, eller tjockt hår.

Blivande_japan:

Lol denna tråd gjorde så att min hårbotten började klia.[sad]

[cute]

Blivande_japan:

eller bara när hårbottnen är torr å ledsen

Har lite svårt att tänka mig att min hårbotten är ledsen, men kanske. Vill ha en glad hårbotten!
isola:

Ska jag ha det som hårinpackning igen menar du? Det blev bra tyckte jag, men det blev ju sjukt kladdigt! Rann honung i ansiktet och över hela kroppen.

Jag har ALLTID honung i håret. Förut hade jag små, små sår i hårbotten och det kliade och allt var skit, numera är mitt hår awesome! Honung samtidigt eller efter balsammet. För din hårbotten är det nog fördelaktigt med en ordentlig, återfuktande inpackning, ex. honung, banan, avocado och youghurt. Eller olivolja! Det är fantastiskt för håret men det krävs MYCKET shampoo för att få ur det.