Aviseringar
Rensa alla

Det mest irriterande med att jobba på kundtjänst är..


Ämnesstartare

..kunder som:

När de kommer fram inleder med att gnälla på att kön har varit lång. När man sedan frågar efter kundnummer (eller dylikt) så hör man 8 gånger av 10 ett "vänta lite, skall bara gå och leta fram det". Och det hade du inte tid att göra medans du satt i kö?! Kön kommer vara mycket kortare för nästa kund nu när du slösar min tid.

Vid minsta lilla motgång skall tala med "chef", trots att man gång på gång påtalar att de kommer få samma svar av "chef". Och i 9 fall av 10 får de också det. Det är inte alltid kunden som har rätt, speciellt inte när du uppenbart har helt fel.

Använder sin femåriga dotter/son som tolk. För det första är det väldigt svårt att föra ett ordentligt samtal med trevägskommunikation. Sen jobbar jag inte som dagisfröken med 30HP småbarnspedagogik. Ta för i helvete hjälp av någon annan vuxen om du inte kan språket!

Berättar hela sin livshistoria innan de kommer till själva ärendepoängen. Jag behöver inte veta att du var-ute-på-en-shoppingrunda-med-din-väninna-för-att-sedan-ta-en-kopp-kaffe-och-att-n​​​​i-satt-och-skrattade-i-två-timmar-och-allt -var-så-roligt-och-tillslut-kom-du-hem-och-sen-när-du- hämtade-ditt-paket-så-KOM TILL POÄNGEN FÖR I HELVETE!

Älskar mitt jobb! [party][chocked][cry][sad][wink]

OBS. Man blir inte alls bitter av att jobba på kundtjänst [wink]


   
Citera
Ämnesstartare

Ok


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hata människor


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Låter hemskt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Pengar i slutet av månaden kanske gör en mer munter.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Chibibbi:

Pengar i slutet av månaden kanske gör en mer munter.

Med tanke på vilken kalaslön man får så är det med nöd och näppe. [party] Tjänar sämre än städare (dvs. städare med kollektivavtal och ej Ljubliana från Ukraina som städar svart).


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kanske hade varit mer lämpligt att skriva ett blogginlägg om det här eller något. det är liksom ingen frågeställning för fem öre, vad ska vi diskutera nu tänkte du?

ja, jag är bitter idag.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Buddah:

Med tanke på vilken kalaslön man får så är det med nöd och näppe.

[crazy]

Buddah:

tjänar sämre än städare (dvs. städare med kollektivavtal och ej Ljubliana från Ukraina som städar svart).

Söka annat jobb eller plugga upp dig? Finns väl lösningar, låter lagom kul att vara bitter varje dag/år.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

har bara ringt bredbanssupport och kört "hej, mitt nummer är xxxx och du, hoppa över listan"


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Chilla!! [zzz]


   
SvaraCitera
Exner

Tråden flyttad från Forum PLUS/Skola och Jobb


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Chibibbi:

Söka annat jobb eller plugga upp dig? Finns väl lösningar, låter lagom kul att vara bitter varje dag/år.

Har eventuellt tänkt plugga + jobba längre fram. Men måste få stadigare ekonomi först. Söka andra jobb gör jag när det dyker upp något jag är kvalificerad för, men räknar inte med att få något annat.

Är nog fast här ett tag till [party]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Buddah:

Är nog fast här ett tag till

Se det från den ljusa sidan: Du är inte fast där förevigt. [cute]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

åh det är ungefär som när någon kommer och säger "jag kan inte få den här att fungera, jag har prövat allt"


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Chibibbi:

Se det från den ljusa sidan: Du är inte fast där förevigt.

Säg inte det.


   
SvaraCitera