Aviseringar
Rensa alla

Det mest " religiösa" ni har gjort


Ämnesstartare

Förutom dop och konfirmation...


   
Citera
Ämnesstartare

Bara för att jag e jag så ska jag svara på min egen tråd när alla andra är vad man kallar osociala jä***vlar... 

Jomen när jag var 8 så var jag stört kär i en kille och ville såklart ha " chans" på honom. Skriver en lapp" du e söt som risgrynsgröt, får jag chans på dej?" var en blyg liten chej på den tiden och bad därför för första gången en bön till herren. Att om jag fick ett ja så skulle jag gå till kyrkan varje söndag. När killen inte ens hörde så gick jag bananas och har hållit mig borta från all relgions schjo hejsan sen dess. Är inte konfirmerad!!! 


   
SvaraCitera

Är inte ens döpt eller konfirmerad. Galen Mest religiösa jag gjort är väl att typ vara i en kyrka på skolavslutning. Alltid ogillat religion.


   
SvaraCitera
Zeme
 Zeme

Att tända ett ljus i kyrkan är nog det mest religiösa. Eller kanske att jag sjunger luciasånger året om....


   
SvaraCitera

begravning


   
SvaraCitera

Firade skolavslutning i kyrkan som liten och sen har jag varit på tre begravningar och ett bröllop. Bröllopet var dock inte i kyrkan.


   
SvaraCitera

Är döpt, men icke konfirmerad.

Ja, vad skulle det kunna va tro... Kanske inom mitt sommarjobb som jag hade back in the days 3 eller 4a somrar i rad. Var fastighetsskötare i div. byar häri kring. I uppgiften ingick att göra ordning på kyrkogårdar och kyrkor. Så det är väl det mest religiösa jag gjort, att göra Guds officiella (inom Kristendomen då) hus rent och snyggt!


   
SvaraCitera

Konfirmerad, döpt osv. Brukar göra "fadern, sonen och heliga anden" grejen när jag vill chockad över personer. Brukar också svära med kristen innebörd såsom vad i hela helvete, herrefittan osv, haha. Galen


   
SvaraCitera

Tror inte jag vågar skriva allt galet jag gjort och trott som (jagleveriminbubbla)kristen ;D


   
SvaraCitera

har bett till gud, konfirmerat mig, döpts


   
SvaraCitera

haft en porslinsbok med en psalm ovanför sängen


   
SvaraCitera

Fick ganska nyligen mitt brev om att mitt utträde ur svenska kyrkan beviljats (lackade ur när jag fick mitt skattebesked...) så särskilt religiös är jag inte. Men jag kan väl känna av naturens storhet, skönhet och hur mäktig den är när jag tex bestiger ett berg eller står vid en stilla sjö och fiskar efter gäddjävlar som aldrig vill nappa, det är ett uppskattande av livet på jorden som tangerar något slags andlighet kanske.


   
SvaraCitera

talat i tungorRodnar


   
SvaraCitera

Inget, egentligen. Har varit ateist sen barnsben, trots att jag gick på "Kyrkans Barntimmar". 


   
SvaraCitera

va asrädd för gud fram tills jag var tolv typ så bad hela tiden o sa förlåt till gud när jag gjorde något dumt. ville bli präst i tioårsåldern.

 sen har jag ett armband med bilder på jesus o maria.


   
SvaraCitera