Aviseringar
Rensa alla

det sägs att kvinnor blandar in känslor i debatter


Ämnesstartare

Lífþrasir:
brukar försöka få andra att ta till känsloargument genom att säga saker de förmodligen blir förbannade över även om jag inte riktigt bryr mig. Får mig att känna mig bättre än personen, även om jag förmodligen gör likadant om saker jag bryr mig om

Lífþrasir:
Jag är misogyn pga ickeexisterande sexliv, det är nån form av desperation pga mindrevärdeskomplex av frånvaron

du lever inte 1 hälsosamt liv knr jag på mig


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kukoxo:

du lever inte 1 hälsosamt liv knr jag på mig

Kanske inte, men inget som går att göra något åt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kukoxo: är väl skillnad på manshatande kvinnor och feminister, även om de oftast är feminister, men ja kanske

har ej påstått något annat

kukoxo: dock är män mer öppna med det. ser oftast meningar som i ''kvinnor är så kräsna, kvinnor vill ha blabla, kvinnor beter sig såhär'' i deras argument, denna attityd ser jag inte hos manshatande

de är olika ja även om den attityden finns hos båda grupperna. i vilket fall som helst så är de dumma i huvet bägge två


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kukoxo: var väl ingen debatt lr argument som användes emot dig, var allmänt nyfiken på annat bara.

Verkligen. Men kör till, ditt uttalande var så frånkopplat kontexten vid tillfället du uttalande det. Om du åtminstone tror på det själv så vore det bra. Whatever floats your boat liksom.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

iddqd:

har ej påstått något annat

de är olika ja även om den attityden finns hos båda grupperna. i vilket fall som helst så är de dumma i huvet bägge två

håller med detta, och ja det är olika

Vehnk:
Verkligen. Men kör till, ditt uttalande var så frånkopplat kontexten vid tillfället du uttalande det. Om du åtminstone tror på det själv så vore det bra. Whatever floats your boat liksom.

det var en kvinnodebatt och enligt mig var dina åsikter någon aning kvinnofientliga, drf var ditt liggliv relevant t diskussionen

 

peace


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

om jag ska se till mig själv så försöker jag att så gott jag kan inte blanda in känslor i mina sakargument. det är ett retoriskt knep, men ett knep som i mitt tycke inte passar sig i en debatt som önskas bygga på logik. värderande premisser är nog svåra att hålla sig borta från, men så länge förhållandet till dom inte fördunklar ens förmåga att debattera/diskutera/föra fram sin sak, är det inte heller något problem inom den ramen, tror jag.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

iddqd: Ungefär som med manshatande feminister som fått för lite kuk?

Skillnaden är att "manshatande feminister" som regel uppvisar misandriska tendenser på grund av att de på en daglig basis blir utsatta för härskartekniker och nedvärderande.

Misogynikers bevekelsegrunder är mer i krokarna av A: De är kvinnor. B: De släpper till för mycket/för lite.

Varför sexualliv är mer relevant i det andra fallet än det första. Att sex rent historiskt har använts som en manlig förtryckarteknik är bara en bonus.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nachac: Skillnaden är att "manshatande feminister" som regel uppvisar misandriska tendenser på grund av att de på en daglig basis blir utsatta för härskartekniker och nedvärderande.

Misogynikers bevekelsegrunder är mer i krokarna av A: De är kvinnor. B: De släpper till för mycket/för lite.

Du tror inte att vissa av kvinnohatarna kan ha blivit illa behandlade av kvinnor och att vissa av manshatarna hatar män enbart pga de är dumma i huvudet?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

iddqd: Du tror inte att vissa av kvinnohatarna kan ha blivit illa behandlade av kvinnor och att vissa av manshatarna hatar män enbart pga de är dumma i huvudet?

Att peka på undantag är rätt onödigt då de alltid finns.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nachac:

Att peka på undantag är rätt onödigt då de alltid finns.

Det är rätt onödigt att generalisera också.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

iddqd:

Du tror inte att vissa av kvinnohatarna kan ha blivit illa behandlade av kvinnor och att vissa av manshatarna hatar män enbart pga de är dumma i huvudet?

så är det säkert också menav det jag sett på nätdiskussioner brukar anledningen vara att de har blivit alltför ofta dissade ute på krogar/fester osv. att det handlar om sex dvs.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

iddqd: Det är rätt onödigt att generalisera också.

Ja, för vetenskap är ju sådär jättemeningslöst.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kukoxo:

så är det säkert också menav det jag sett på nätdiskussioner brukar anledningen vara att de har blivit alltför ofta dissade ute på krogar/fester osv. att det handlar om sex dvs.

Finns väl en del misogyna som inte alltför ofta blir dissade, men dom hänger nog inte lila mycket på flashback. Dom är nog färre också tror jag...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Burg:

Finns väl en del misogyna som inte alltför ofta blir dissade, men dom hänger nog inte lila mycket på flashback. Dom är nog färre också tror jag...

vem har sagt att det inte finns?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kukoxo:

så är det säkert också menav det jag sett på nätdiskussioner brukar anledningen vara att de har blivit alltför ofta dissade ute på krogar/fester osv. att det handlar om sex dvs.

Det är nog mindre socialt accepterat att prata om att man som man blivit illa behandlad av kvinnor och att som kvinna prata om att man blivit dissad på krogen. 

Nachac:

Ja, för vetenskap är ju sådär jättemeningslöst.

lol är du vetenskapsman nu


   
SvaraCitera