Aviseringar
Rensa alla

Det som tar minst på psyket i självmordsväg.


Ämnesstartare

Samuraj:

Det är svårt att ta livet av sig med tabletter.

Nej, det är det inte.

Buddah:

Hänga sig är nog ganska idiotsäkert, räcker att man sparkar bort stolen och invänta döden.

Tänk om kroken lossar ifrån taket så överlever man med hjärnskador [zzz]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lounge fact:

Jo :S Men dränka sig hur liksom.

Med nått som tynger ner en. Man får väl knyta fast nått.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

oggelgoggel:

Med nått som tynger ner en. Man får väl knyta fast nått.

XD


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Buddah:

Hänga sig är nog ganska idiotsäkert, räcker att man sparkar bort stolen och invänta döden.

Med lämplig fallhöjd behöver du inte vänta då nacken går av.

mediakatt:

Nej, det är det inte.

Jo. Tar lång tid, osäker metod o.s.v. Finns mycket bättre alternativ som är snabbare och säkrare.


   
SvaraCitera

Hm... att förgifta sig är ju ganska idiotsäkert och tar nog minst på psyket. Man slipper framför allt att se sig själv blöda (om man inte kräks blod, injicerar med spruta etc.).


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lounge fact:

XD

Ja men hur annars? [crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Samuraj:

Jo. Tar lång tid, osäker metod o.s.v. Finns mycket bättre alternativ som är snabbare och säkrare.

Huruvida det tar lång tid eller inte beror ju helt och hållet på vad du tar för piller. Det är rätt självförklarande. Och det är klart att det finns alternativ som är snabbare och säkrare, men nu så var ju frågan vad som tar minst på psyket.

Att det skulle vara en osäker metod stämmer ju inte heller, det är rätt väldokumenterat för de flesta läkemedel som säljs hur stora doser som är dödliga.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Samuraj:

Med lämplig fallhöjd behöver du inte vänta då nacken går av.

Precis 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

oggelgoggel:

Ja men hur annars? [crazy]

Lät bara så knäppt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mediakatt:

Att det skulle vara en osäker metod stämmer ju inte heller, det är rätt väldokumenterat för de flesta läkemedel som säljs hur stora doser som är dödliga.

LD50 värdet står där och är oftast väldigt högt. Problem nummer två är att få tag på alla dessa tabletter.

Sagitta:

Hm... att förgifta sig är ju ganska idiotsäkert och tar nog minst på psyket. Man slipper framför allt att se sig själv blöda (om man inte kräks blod, injicerar med spruta etc.).

Du ska ha en bra tur om du hinner se något blod om du hoppar från en tillräckligt hög byggnad.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

......


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lounge fact:

Lät bara så knäppt.

Åk ut i en båt med tillräckligt mycket skrot fastlåst runt kroppen och hoppa i vattnet. Antagligen väldig ångestframkallande och väldigt smärtsamt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Samuraj:

Åk ut i en båt med tillräckligt mycket skrot fastlåst runt kroppen och hoppa i vattnet. Antagligen väldig ångestframkallande och väldigt smärtsamt.

Äntligen sa du något vettigt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lounge fact:

Äntligen sa du något vettigt

Om du inte kunde dra den där slutsattsen själv så är du ju dummare än vad jag trodde. Du tror alltså att man skulle fylla handfatet med vatten och trycka ner ansiktet? Inser du hur mycket viljestyrka och kontroll det krävs för att inte lyfta upp huvudet och ta det där andetaget som du så desperat behöver?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

schism:

......

Jag självmordsgrubblar inte iaf.

Samuraj:

sj

Jag skrev: äntligen skrev du någonting vettigt. JAG håller med DIG, ditt spån. MIN åsikt var DENSAMMA. Jag har inte dragit någon slutsats.

Du är tok för hetsig och ett typiskt: jagskasägaemotallt, ALLT, omjagengångintesympatiseratmedpersonen.


   
SvaraCitera