Aviseringar
Rensa alla

Det svenska mörkret


Ämnesstartare

Herr Luver:

han och låt den rätta komma in är det enda av den svenska mörka kulturen som vi valt att distribuera internationellt

Nä du, nu är du bara korkad.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Herr Luver:

prinsessbröllopet är ju bara till för att locka hit tyska turister osv

Prinsessbröllopet är för att vi bor i en vidrig monark. Vi exporterar väl ändå lika mycket ångest som fniss och flams? Du tog upp Mio min Mio som en "dold ångestskatt" (MITT UTTRYCK), men du vet om att filmatiseringen av den inte ens är svenskproducerad, va? Christian Bale och Christopher Lee - lite fetare än någon flamsig madderfakking Pippi Långstrump.

[blush][blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Herr Luver:

prinsessbröllopet är ju bara till för att locka hit tyska turister osv

Nej för att sälja in kungahuskonceptet till en ny generation svenskar genom att ge dem en show.


   
SvaraCitera

Herr Luver:

Den lessna 🙁 (Du röstade på detta alternativ)

mest den nostalgiska

farväl falkenberg, man tänker sitt, erik enocksson och längtan efter barndomens obryddhet


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

internet:

farväl falkenberg, man tänker sitt, erik enocksson och längtan efter barndomens obryddhet

och Reine och Mimmi i fjällen...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hattmakaren:

? Du tog upp Mio min Mio som en "dold ångestskatt" (MITT UTTRYCK), men du vet om att filmatiseringen av den inte ens är svenskproducerad, va? Christian Bale och Christopher Lee - lite fetare än någon flamsig madderfakking Pippi Långstrump.

Jo precis, både filmmässigt och bokmässigt är den MYCKET bättre än tex Pippi. Tycker dock mest om bröderna lejonhjärta och allra älskade syster, grät av den sista när jag hörde den som liten osv :$

hjortpojken:

det gör vi ju [blush][blush]

Har bott i ett gult hus med vita knutar [blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

internet:

farväl falkenberg, man tänker sitt, erik enocksson och längtan efter barndomens obryddhet

Du borde checka in Om jag vänder mig om också


   
SvaraCitera

Mow Skwoz:

och Reine och Mimmi i fjällen...

ja.

Mawns:

Du borde checka in Om jag vänder mig om också

ska göra detta


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Herr Luver:

Den lessna 🙁 (Du röstade på detta alternativ)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Är rätt intressant vilket stort kontrast det finns inom svensk kultur, att en stor del av den somrig, glad och fylld av skärgårdsmiljöer medan det finns en lika stor del bäcksvart och sorgsen kultur. Tycker som sagt att den sistnämnda är mer intressant och fin.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Herr Luver:

bäcksvart

*becksvart.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Herr Luver:

Den lessna 🙁 (Du röstade på detta alternativ)

Herr Luver:

Själv föredrar jag Broder Daniel eller Thåström framför ABBA eller Carola, En komikers uppväxt före Pippi Långstrump osv.

gillar ditt inlägg.

internet:

farväl falkenberg, man tänker sitt, erik enocksson och längtan efter barndomens obryddhet

[love]

Herr Luver:

Är rätt intressant vilket stort kontrast det finns inom svensk kultur, att en stor del av den somrig, glad och fylld av skärgårdsmiljöer medan det finns en lika stor del bäcksvart och sorgsen kultur. Tycker som sagt att den sistnämnda är mer intressant och fin.

ja, fast den glada kulturen är ju bara en fasad för att folk ska dricka typ. iaf som det ser ut idag.

Mawns:

De enda som försöker låtsas som att Sverige i grund och botten är ett roligt land är schlageridioter, vardagsakademiker och humorretards som Petra Mede eller han där blonda snubben som spelar gitarr och är sämst.

HAHHA. välgjort inlägg. gillar den här tråden.


   
SvaraCitera

Herr Luver:

Den lessna 🙁 (Du röstade på detta alternativ)

STay young, stay down!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Herr Luver:

svenska mörka kulturen

roy andersson


   
SvaraCitera

allt är bara så... swefag[tard]


   
SvaraCitera