Aviseringar
Rensa alla

Det svenska rättssystemet slår till igen


Ämnesstartare

Magnus Hedman, tydligen en känd fotbollsspelare, har blivit fälld av Svea Hovrätt för att ha utnyttjat tjänsten erbjuden av prostituerade. Hedman hävdar att han inte visste att dessa kvinnor var prostituerade och i synnerhet inte kvinnan han gick till sängs med, han påstår sig inte heller ha betalat några pengar.

http://www.expressen.se/nyheter/1.2285079/magnus-hedman-falls-for-sexbrott

Hovrätten kontrar dock, med sin mycket objektiva, förnuftiga och logiska analys av läget:

"Under denna samvaro och med beaktande av övriga omständigheter, såsom flickornas utmanande sminkning och klädsel och den omständigheten att de talade engelska med kraftig brytning, måste det ha stått klart för Magnus Hedman eller i vart fall ha framstått som möjligt att de var betalda eskortflickor."

Så jag vill utföra ett varningens ord till landets flickor och kvinnor: Klä er inte för yppigt, sminka er inte för mycket och se till att tala ett rent klingande språk, på det att ni inte ska bli misstänkta för att vara prostituerade.

Diskutera.


   
Citera
Ämnesstartare

vad som inte tydligt framgår är huruvida dessa kvinnor var utomeuropeiska folkfiender, eller om det var, säg, danskar. i båda dessa fall så var det självklart förkastligt att ligga med dessa, men det är ju ändå en viss skillnad mellan de båda.


   
SvaraCitera

Nachac:

Diskutera.

haha kul magnus hedman kommer vara i högsta domstolen 😀

men gud man kan inte bara anta saker som rättsväsen det är inte ställt utom allt rimligt tvivel 🙁


   
SvaraCitera
Åtta

Det jag finner mest intressant är hur han kan ha fällts, om han inte betalat något för deras tjänster. Jag trodde att det var själva köpandet utav sexuella tjänster som var olagligt, inte akten att ha sex med en prostituerad.

Innebär detta att jag skulle kunna bli fälld för samma sak om min flickvän skulle börja sälja sex vid sidan om?


   
SvaraCitera

Åtta:

Innebär detta att jag skulle kunna bli fälld för samma sak om min flickvän skulle börja sälja sex vid sidan om?

"om"? [wink]


   
SvaraCitera
Åtta

Penstrokes:

"om"?

[party][crazy][party][crazy][party][crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta:

Innebär detta att jag skulle kunna bli fälld för samma sak om min flickvän skulle börja sälja sex vid sidan om?

det har jag svårt att tänka mig, din flickvän är ju ändå norrlänning.


   
SvaraCitera

Åtta:

[party][crazy][party][crazy][party][crazy]

[wink][crazy][wink][crazy][wink][crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta:

Det jag finner mest intressant är hur han kan ha fällts, om han inte betalat något för deras tjänster.

Antagligen hävdar de att Hedman ljuger eller att någon annan betalat åt honom, för varken sminkade, lättklädda tjejer med brytning eller för den delen prostituerade (eller, ja, det är ju samma sak) har ju någonsin sex om ingen betalat dem.


   
SvaraCitera
Åtta

Leijonsparf:

din flickvän är ju ändå norrlänning.

Detta innebär ju bara att hon talar med kraftig brytning. Det borde väl ändå innebära att jag ligger ännu mer risigt till?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta:

Detta innebär ju bara att hon talar med kraftig brytning. Det borde väl ändå innebära att jag ligger ännu mer risigt till?

jag säger som finnarna: det är du som inte kan prata svenska ordentligt.


   
SvaraCitera

ja det vi kan slå fast är att Magnus Hedman är en jävla äckel gubbe!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Finns det något land där 99% utav befolkningen inte är retards utan kan tänka själva?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

känner: [love][cry]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

bara för att man inte vet att man genomfört en brottslig handling så betyder inte det att man inte gjort något fel. Sen kan man ju ifrågasätta omnämndes psykiska närvaro vid händelsen.


   
SvaraCitera