Aviseringar
Rensa alla

Det växer jag ifrån när jag blir äldre....eller? :S


Paranoiiid:

det beror helt och hållet på vem amn pratar med

Okay. Jag läste något om att det var själva sjukdomen också... men eftersom jag inte kan hänvisa till källa så backar jag.


   
SvaraCitera

Paranoiiid:

jag vill såklart inte ha det så här...men jag kan inte leva utan "honom" heller..."han" är en del av min personlighet nu..

men är du inte rädd för sjukdomen?
tänk om du börjar tror att du blir förföljd eller hör konstiga röster eller något?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Webbitch:

Okay. Jag läste något om att det var själva sjukdomen också... men eftersom jag inte kan hänvisa till källa så backar jag.

nej men det är ofta så att personer med schizofreni lever typiskt tio till tolv år kortare än de utan denna sjukdom beroende på ökade fysiska hälsoproblem och hög självmordsfrekvens...vilket gör att kroppen tar stryk...x)


   
SvaraCitera

Paranoiiid:

Vad ska jag göra?

acceptera din diagnos


   
SvaraCitera

Paranoiiid:

nej men det är ofta så att personer med schizofreni lever typiskt tio till tolv år kortare än de utan denna sjukdom beroende på ökade fysiska hälsoproblem och hög självmordsfrekvens...vilket gör att kroppen tar stryk...x)

vad heter medicin som du tog?


   
SvaraCitera

medicinen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ti-92:

Gud okey, men är du inte rädd för sjukdomen?
tänk om du börjar tror att du blir förföljd eller hör konstiga röster eller något?

är nog lite svårt att förklara det här...
men jag känner mig städnigt bevakad, efter som att "han" är där hela tiden.
Det är ingen som jag kan se, men jag kan röra och höra "honom"...
Ständigt, överallt och oavbrutet(fast olika mycket stundtals)

Är livrädd..livrädd varje dag som huvudet är tillräckligt rent för att kunna uppfatta de egna tankarna...
Är livrädd för att kroppen ska vara helt lämlästad en dag utan förvarning och jag dör...
Men jag är också livrädd för mig själv...och det är det som är mest skrämmande...att inte våga se sig själv i spegeln, att behöva tvinga sig själv att kolla i en spegel och inte känna igen sig...
Personen som är i spegeln är inte jag..det är nån annan, en inkräktare, någon...något...men det är inte jag....

DET skrämmer mig....


   
SvaraCitera

Paranoiiid:

är nog lite svårt att förklara det här...
men jag känner mig städnigt bevakad, efter som att "han" är där hela tiden.
Det är ingen som jag kan se, men jag kan röra och höra "honom"...
Ständigt, överallt och oavbrutet(fast olika mycket stundtals)

menar du gud eller rösten inom dig?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ti-92:

vad heter medicin som du tog?

Zeldox och Leponex var de jag tog...det varierade...men oftast var det Zeldox..en gång ville de att jag skulle ta Risperdal oxå, men det var verkligen sjukt så jag slutade med den direkt!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ti-92:

menar du gud eller rösten inom dig?

haha...oj!! ^^

kan bara säg asom så att jag är inte troende på något sådant...men ja "han"= "rösten"


   
SvaraCitera

Paranoiiid:

Zeldox och Leponex var de jag tog...det varierade...men oftast var det Zeldox..en gång ville de att jag skulle ta Risperdal oxå, men det var verkligen sjukt så jag slutade med den direkt!

okay

Paranoiiid:

haha...oj!! ^^

kan bara säg asom så att jag är inte troende på något sådant...men ja "han"= "rösten"

he okey


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

variabel:

acceptera din diagnos

sen då?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lilasmet:

dock har jag vissa fasta punkter jag försöker utgå ifrån(veganism, skriva texter), du har inga sådana? det kan hjälpa en känna sig lite lugnare.

jo jag har två saker jag pysslar med..och det är attt fotografera och skriva...men det hjälper inte...inte så som jag önskat


   
SvaraCitera

Paranoiiid:

jo jag har två saker jag pysslar med..och det är attt fotografera och skriva...men det hjälper inte...inte så som jag önskat

Nej, men där har du iaf en grund att bygga på... så känner man sig inte helt vilsen, får du någon hjälp och vill ha ha någon hjälp?


   
SvaraCitera

Du behöver en kram [sad]


   
SvaraCitera