Aviseringar
Rensa alla

detta är så söt jag dör


Ämnesstartare


vad tyx svara fort


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

skulle dö lite ifall ja nån gång fick ett barn som va så gulli 

😀


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hjärta


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kolla skorna 😀 jag dör


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

fan vad läskiga vuxna


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

amsi:
fan vad läskiga vuxna

mhm det är vanligt att prata till barn som om de vore vuxna i många asiatiska kulturer. håller med om att de var weirdos, men tror det är bara vi som tycker det. de verkade tycka om ungen!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kakakaka:

mhm det är vanligt att prata till barn som om de vore vuxna i många asiatiska kulturer. håller med om att de var weirdos, men tror det är bara vi som tycker det. de verkade tycka om ungen!

ja men de var så på lol aja visste inte ens!!!


   
SvaraCitera
mynona

Jo, söt och bedårande

kakakaka:

mhm det är vanligt att prata till barn som om de vore vuxna i många asiatiska kulturer. håller med om att de var weirdos, men tror det är bara vi som tycker det. de verkade tycka om ungen!

Hur ska man tilltala småmänniskor? Är det inte nedlåtande med allt gullegullande? 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mynona: Hur ska man tilltala småmänniskor?

i väst fokuserar vi tydligen på att barn ska få vara barn, och fördummar dem  genom att t.ex  fokusera på att lära dem saker som ändå kommer med tiden, och är oundvikliga att lära sig sen.  i öst är det tvärtom, man försöker få barnet att växa i tidig ålder, och lägger därmed ett större ansvar på barnet. vet inte vilket som är värst ärligt talat. tror gulligullandet är nog 1 sämre metod


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kakakaka:

mhm det är vanligt att prata till barn som om de vore vuxna i många asiatiska kulturer.

bättre o prata med vuxna som barn isf


   
SvaraCitera
mynona

kakakaka:

i väst fokuserar vi tydligen på att barn ska få vara barn, och fördummar dem  genom att t.ex  fokusera på att lära dem saker som ändå kommer med tiden, och är oundvikliga att lära sig sen.  i öst är det tvärtom, man försöker få barnet att växa i tidig ålder, och lägger därmed ett större ansvar på barnet. vet inte vilket som är värst ärligt talat. tror gulligullandet är nog 1 sämre metod

Brukar aldrig gulla med barn, ligger inte för mig. tror jag är mer asiatiskt lagd. Jag tilltalar dem på samma vis som vuxna, och ett främmande barn tilltalar jag därmed lika reserverat artigt som vuxna främlingar - reseverat för att markera att jag inte är den typ av vuxen man kan manipulera med gullgegullIcke! svarar seriöst på deras frågor på samma sätt som jag hade svarat en vuxen. orkar ej med fördummade vuxna så varför skulle jag fördumma barn. många barn verkar gilla det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

för lite marsvinBlink


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

undrar hur många piskrapp barnet har fått av sin mor o far för att klara detta avancerade nummer. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

"Let's go directly to the Shaolin Temple" haha Jet Li silly mon Hjärta


   
SvaraCitera