Aviseringar
Rensa alla

Detta gör mig jääävligt förbannad


Ämnesstartare

I och med att vi män är så slarviga är det ju skitbra om kvinnor lär sig väldigt tidigt att vara duktiga, hur skulle det annars se ut?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Buddah:

Gissar på att du inte blir förbannad över stereotyp- och genusbaserade spel som riktar sig till pojkar.

Jodå. har dock inte sett något så här illa riktat till pojkar. alltså, jag bryr mig inte nämnvärt över könsstereotyper i spel. Grejen är här att hela spelet ÄR en könsstereotyp, och riktat till barn.
Men hade man haft "change the tier dad" eller "wifebeater 2" och marknadsfört till 6-åriga pojkar så hade jag blivit förbannad som fan.

Och detta verkar t.om. vara en SPELSERIE med "mama".

​bild


   
SvaraCitera

Budolicious:

Det första är ju egentligen bara en avancerad docka.

Tror det syftas på att spelet vänder sig till flickor. Varför inte pojkar?
Hade det vänt sig till båda kön hade det inte alls varit lika illa, det är säkert många barn som skulle tycka det var ett jätteroligt spel. Antagligen lika många pojkar som inte vågar/vill spela eftersom det är rosa med en tjej på.

o N d:

Bättre att dom lär sig tidigt.

WOW VAD DU ÄR COOL ALLA SER UPP TILL DIG NU!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Nytänkande kommentar btw

Buddah:

Gissar på att du inte blir förbannad över stereotyp- och genusbaserade spel som riktar sig till pojkar.

Varför skulle man inte bli det? Allvarligt?! Förklara din tankebana, tack, om du vet vad det är?

soimpolite:

Jävla feminister.

Vi vet redan att du är korkad, du behöver inte göra det ännu mer tydligt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Luna Lovegood:

Tror det syftas på att spelet vänder sig till flickor. Varför inte pojkar?

Mjo, sant.
Men som sagt, japaneser är inte riktigt kloka :c


   
SvaraCitera

Budolicious:

japaneser är inte riktigt kloka :c

Har charmig kultur på vissa plan. :c
OJ VAD FEL DET LÅTER EHHEHEHEHE


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Luna Lovegood:

Varför skulle man inte bli det? Allvarligt?! Förklara din tankebana, tack, om du vet vad det är?

Jag gör en kvalificerad gissning baserat på att hon bara tar upp exempel på sådana spel som riktar sig mot tjejer. Majoriteten av de som "kämpar" för "jämställdhet" lyfter bara fram hur svårt flickor/tjejer/kvinnor har det och hur hemskt det är att de blir itutade från början hur de skall bete sig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Luna Lovegood:

annars uppfostras snart ännu fler Blondinbellor och Kissies...

Haha, det kommer från framtida fjortismamman. Vi kan ju fråga oss vad de hade för föräldrar. Var de gick i skolan etc.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Luna Lovegood:

Tror det syftas på att spelet vänder sig till flickor. Varför inte pojkar?

Precis. Eller liksom, det är ju så att flickor i större utsträckning väljer att leka med dockor - skäl till det behöver vi inte gå in på men så är det ju just nu iaf. det kan hända att det inte hade sålt så bra till pojkar, problemet är att man verkligen siktat in det till 100% på tjejer. enligt personen som visade detta för mig, som kollat på spelet irl, så innehåller t.ex. manualen mängder med tecknade bilder av flickor i klänningar som tävlar i vem som vaggar barnet bäst.

Det hade varit så lätt att göra de könlösa istället. välja en annan färg på omslaget. man hade inte behövt rikta in den till något specifikt kön.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

TisselTessel:

"change the tier dad"

Byggare Bob är väl ett praktexempel på ett könsstereotypt koncept som riktar sig till små pojkar?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Luna Lovegood:

WOW VAD DU ÄR COOL ALLA SER UPP TILL DIG NU!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Nytänkande kommentar btw

COOL COMEBACK!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Luna Lovegood:

Tror det syftas på att spelet vänder sig till flickor. Varför inte pojkar?

Så om en tjej gör reklam för tex dörrar så betyder det att dörrar bara är till för tjejer enligt det reklamgörande bolaget?


   
SvaraCitera

Buddah:

Jag gör en kvalificerad gissning baserat på att hon bara tar upp exempel på sådana spel som riktar sig mot tjejer.

Nej, det var ingen gissning. Du lade en värdering i TisselTessels åsikt, en värdering som jag väljer att starkt betvivla att TisselTessel håller med om.

Buddah:

Majoriteten av de som "kämpar" för "jämställdhet" lyfter bara fram hur svårt flickor/tjejer/kvinnor har det och hur hemskt det är att de blir itutade från början hur de skall bete sig.

Oftast är det flickor/tjejer/kvinnor som förtrycks, försök du att förneka det - det kan bli underhållande! Men nej, jag vet ingen som gör så som du säger. Nu larvar du dig bara som vanligt, för att ha något att gnälla över.

soimpolite:

Haha, det kommer från framtida fjortismamman.

Vad baserar du det på? Att jag skulle bli en fjortismamma i framtiden? Motivera gärna! Eller var det där något du bara slängde ur dig för att ha ett svar? [smile]

TisselTessel:

Eller liksom, det är ju så att flickor i större utsträckning väljer att leka med dockor - skäl till det behöver vi inte gå in på men så är det ju just nu iaf.

..kan ju ha med att göra att pojkar sällan får samma möjlighet att leka med dockor som flickor får.

o N d:

COOL COMEBACK!

o N d:

COOL COMEBACK!


   
SvaraCitera

Idoufe:

Så om en tjej gör reklam för tex dörrar så betyder det att dörrar bara är till för tjejer enligt det reklamgörande bolaget?

Var det där ett argument för att spelen inte vänder sig enbart till tjejer? I så fall får du gärna utveckla.

Vad du skriver är i vilket fall inte alls vad jag skrivit, du förvränger. Men vad mer kan man förvänta sig...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Luna Lovegood:

Var det där ett argument för att spelen inte vänder sig enbart till tjejer? I så fall får du gärna utveckla.

Det var bara en frågeställning.

Luna Lovegood:

Vad du skriver är i vilket fall inte alls vad jag skrivit, du förvränger

Men du skrev ju att eftersom det är en flicka på spelet så är det bara till för flickor. Eller?

Luna Lovegood:

Men vad mer kan man förvänta sig...

Ge dig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Luna Lovegood:

Vad baserar du det på? Att jag skulle bli en fjortismamma i framtiden? Motivera gärna! Eller var det där något du bara slängde ur dig för att ha ett svar?

Du är lättprovocerad och skriver att jag är korkad för att du inte kan acceptera mina åsikter. Du kan inte göra skillnad mellan att ha olika åsikter och att inte förstå en annan persons åsikt.

Båda indikerar att du inte kan vara särskilt mogen.


   
SvaraCitera