Aviseringar
Rensa alla

Detta kan inte vara ett hälsosamt beteende


Ämnesstartare

framtidstron lever:

Sen fick vi tid hos en snäll bonnveterinär morgonen efter som gjorde honom frisk med antibiotika, och som sade att "besöket här har aldrig ägt rum" när jag berättade om försäkringsproblemet. Är mycket tacksam!

Åh, jag blev sådär fånigt glad av att läsa det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Postorderhoran:

åh, gillar sådana snälla och förstående veterinärer.

Ja, jag gillar bonnveterinärer i allmänhet! Känns så mycket sundare än många djursjukhusveterinärer. Och så gör de en inte skitnojig i onödan [mad]
Ringde ett såntdär journummer en annan gång när hunden ätit lite trosor eller vad det var, hon tyckte att jag fast jag inte kom i tid för att hinna kräka honom, skulle komma in och röntga tarmarna på honom!
Alltså, om man är gjord av pengar så är det väl fint att ta det säkra före det osäkra. Men eftersom det i 99% av fallen går bra känns det som att det är lite snällare att råda en att avvakta och chilla om hunden fortsätter skita och va glad!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mediakatt:

Åh, jag blev sådär fånigt glad av att läsa det.

😀 blev fånigt glad när han sa det <3

Geigerzähler:

Dunabur (fick köpa en stor och 4st små på praktiken för 400kr allt som allt!! De är tillsammans värda tusentals kronor, blev glad!):

coolt!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

framtidstron lever:

coolt!

De är lite trasiga i gångjärnen typ, fungerar dock hur bra som helst och jag har ej haft några rymlingar sedan de införskaffades, skitbra. Så nu kan jag faktiskt sova lite bättre, innan sprang jag och kollade så att alla var kvar i burarna hela tiden (bland fattades någon, men de hittades alltid på samma ställen, i en godislåda med tidningspapper).

OCH att det är galler i taket är skitbra, kan hänga upp massa saker åt dem som de kan klättra på (och tyvärr slåss om) typ hirskolvar och liknande. [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Geigerzähler:

Så nu kan jag faktiskt sova lite bättre, innan sprang jag och kollade så att alla var kvar i burarna hela tiden (bland fattades någon, men de hittades alltid på samma ställen, i en godislåda med tidningspapper).

😀 låter bra! Hur många möss är det ni har nu? När blir det bebisar?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

framtidstron lever:

Alltså, om man är gjord av pengar så är det väl fint att ta det säkra före det osäkra. Men eftersom det i 99% av fallen går bra känns det som att det är lite snällare att råda en att avvakta och chilla om hunden fortsätter skita och va glad!

precis!!!
Ringde en hovslagare (på vets inrådan) då min häst gick på tre ben. Hovis frågade om jag hade SM inplanerat närmaste veckan och när jag sa nej ville hn inte komma ut och öppna bölden. Den skulle läka av sig själv sa han, och förbannade i nästa mening människor som är så jävla stressade och inte kan vänta på naturen. [blush]

Känns ju skönt att man åtminstone inte är omgiven av människor som försöker lura av mig pengar!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Postorderhoran:

Den skulle läka av sig själv sa han, och förbannade i nästa mening människor som är så jävla stressade och inte kan vänta på naturen.

😀 Därför föredrar jag att gå till bonnveterinärer.

Postorderhoran:

Känns ju skönt att man åtminstone inte är omgiven av människor som försöker lura av mig pengar!

Jag undrar om djursjukhusattityden (som enligt min mamma som har jobbat inom den världen förändrat sig åt detta håll senaste tiden) beror på att de är pengakåta eller om attityden till djuren helt enkelt ändrats. Jag tror mer på pengakåthet. Kanske en kombination.
Jobbigt att man inte kan lita på dem när de säger att man ABSOLUT ska åka in och göra ditt och datt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

framtidstron lever:

D låter bra! Hur många möss är det ni har nu? När blir det bebisar?

11st har vi! Tror att det kommer bebisar inatt eller senast under helgen. Hon har blivit helt enorm! På praktiken så hade vi en mus, syster till henne troligtvis, som var mycket mindre än henne och fick kring 15st ungar i Onsdags.

framtidstron lever:

Jobbigt att man inte kan lita på dem när de säger att man ABSOLUT ska åka in och göra ditt och datt.

När jag ringde till veterinären och sa att mina möss nyste och att en hade dött av någonting luftvägsrelaterat så tyckte hon att jag skulle vänta med att komma in, trots att jag har haft problem med mykoplasma på dem tidigare. Som tur var hade jag kvar baytril sedan förra medicineringen. Ska få köpa sulfa av en annan uppfödare om inte min veterinär skriver ut det och baytrilen inte fungerar. Man blir inte tagen på allvar som musägare. [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Geigerzähler:

Tror att det kommer bebisar inatt eller senast under helgen. Hon har blivit helt enorm!

Åh!! 😀
Är det någon av dom jag känner?
ta bilder sen!

Geigerzähler:

Man blir inte tagen på allvar som musägare.

Kan tänka mig det, när de är små djur som lever så kort tid.
Undrar då hur du skulle bli bemött som musägare av en bonnveterinär. Kanske de bara skulle fnysa åt dig [sad] En bonnveterinär tyckte jag fnyste lite när han förstod att vår förra katt var en innekatt... ehe. Både för- och nackdelar med att vara gammeldags.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

framtidstron lever:

pengakåta

tror detta. De skulle inte ta 500 kr för att titta på ett djur de inte har en aning om hur det ska behandlas annars.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Postorderhoran:

De skulle inte ta 500 kr för att titta på ett djur de inte har en aning om hur det ska behandlas annars.

Förstår intre vad du menar?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

framtidstron lever:

Åh!! 😀
Är det någon av dom jag känner?
ta bilder sen!

Nää, är en satinhona. [smile] Alltså en extra glansig mus.

Men muskot ska paras med Xman (så jäääävla fult namn, är ej jag som har döpt honom) sååå det blir krullbebisar i sommar. [love] Muskot ser dock ut som att hon är dräktig, hon är en tjockis. :c

framtidstron lever:

Undrar då hur du skulle bli bemött som musägare av en bonnveterinär.

Hahha, de skulle nog tycka att jag var helknäpp. [blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Geigerzähler:

Alltså en extra glansig mus.

Åh, har du bild? Vad coolt!

Geigerzähler:

Xman (så jäääävla fult namn, är ej jag som har döpt honom)

😀 kay?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

framtidstron lever:

Åh, har du bild? Vad coolt!

Kan fota henne sen, men detta är en bild på en liknande, min har dock myycket sämre teckning på magen, hon är mer crémefärgad än så röd som de ska vara:Image

framtidstron lever:

😀 kay?

Nää, uppfödaren faktiskt.

Men han är ganska söt (och har bra magteckning):
Image


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

framtidstron lever:

Förstår intre vad du menar?

menar: de är pengakåta

varför skulle de titta på gnagare om de kan INGET om dem då? istället för att hänvisa till någon som faktiskt kan något om de djuren? 😛


   
SvaraCitera