Aviseringar
Rensa alla

Deus Ex: Human Revolution (3an)


Ämnesstartare

Verkar asfett, mycket bättre än 2an. Vill ha det! [blush]

http://www.deusex.com/

FAQ om spelet:

http://forums.eidosgames.com/showthread.php?t=86841


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

Konspirationsteorier och transhumanism! [cool]

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

"Sociology is touched upon in the game, particularly in relation to the augmentations. Essentially, DX: HR explores the beginnings of human augmentation and the transhumanism movement is a major influence in the game. There are people who think it's "playing God" to modify the body whatsoever and there are people (Transhumanists) who think it's the natural evolution of the human species to utilise technology. You're caught in the middle of this storm and must decide which path you take. The visual stigma augmentated people bear adds fuel to the huge societal rift between them and natural humans that's at the centre of Deus Ex: HR's vision of the future. Consider, for example, the endemic racism of 1950s/60s America for imagery, attitudes and problems augmented people face in DX:HR."


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

älskade verkligen deus ex 1, men hatade tvåan. men när jag tittar på trailern "känns" det ändå inte alls som deus ex. och dessutom stör jag mig på att allt verkar super-duper-sci-fi och så säger de att det är år 2027, liksom det är bara 17 år dit:s


   
SvaraCitera

Gissar på att det handlar om revolution i framtiden?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

farbror gugge:

älskade verkligen deus ex 1, men hatade tvåan. men när jag tittar på trailern "känns" det ändå inte alls som deus ex. och dessutom stör jag mig på att allt verkar super-duper-sci-fi och så säger de att det är år 2027, liksom det är bara 17 år dit:s

Känner typ samma, fast tycker ändå storyn känns jävligt bra i denna och det är väl vad jag gillar mest. Det ska till skillnad från 1an handla om mekaniska augmentationer istället för "integrerade" som där, dvs. att du byter ut en arm och liknande istället för att bara mixtra med t.ex. muskelfibrer. Känns ju relativt realistiskt då det redan idag kan göras till viss utsträckning. Spelet ska ju även ha utvecklas tillsammans med diverse forskare om man har eftersträvat realism i så hög grad som möjligt.

Detta är ju dock bara grejer jag läst i FAQ:en.

Macktorsken:

Gissar på att det handlar om revolution i framtiden?

Nja, skulle snarare säga att det är ganska reaktionärt då det är massa konspirationsteorier om Illuminati, teknik "som går för långt" och liknande. [crazy] Dock en hel del intressant om transhumanism också.


   
SvaraCitera

Rödingajävel:

Nja, skulle snarare säga att det är ganska reaktionärt då det är massa konspirationsteorier om Illuminati, teknik "som går för långt" och liknande. Dock en hel del intressant om transhumanism också.

Verkade häftigt. Kan tänka mig att det är svårt.

Men en del saker var inte så snygga. Väldigt brutalt också. [no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Rödingajävel:

Detta är ju dock bara grejer jag läst i FAQ:en.

har inte läst faqen men från vad du säger så låter det faktisk intressant[party]


   
SvaraCitera

Verkar nice.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Macktorsken:

Väldigt brutalt också. [no-no]

Whutevah, whutevah... [crazy]

[wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Videon här ser fet ut!

http://www.deusex.com/


   
SvaraCitera

Rödingajävel:

bättre än 2an

för att göra ett spel som är sämre än deus ex två krävs en medveten ansträngning för att göra det dåligt. det är antagligen omöjligt att göra ett sämre spel utan åratal av forskning, så att det ser bättre ut än tvåan är knappast särskilt mycket att hänga i granen.

är dock sugen, pga. anledning, deus ex är världens bästa spel. ett av, i alla fall.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

internet:

är dock sugen, pga. anledning, deus ex är världens bästa spel. ett av, i alla fall.

Håller med. [love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Rödingajävel:

Vill ha det!

Ser inte fram emot det lika mycket som t.ex. Dragon age 2 men Deus Ex är definitivt noterat.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gibbs:

Ser inte fram emot det lika mycket som t.ex. Dragon age 2 men Deus Ex är definitivt noterat.

Ser nog mer fram emot detta än DA:2 även om jag är pepp på båda. Tycker DA:2 verkar tråkigare än 1:an. :/


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Är det ett WRPG?


   
SvaraCitera