Aviseringar
Rensa alla

Diabetes och anorexi? Jag tar inte mitt insulin.


Ämnesstartare

Blivande_japan:

Jag menar, om du läser detta en gång till och använder hjärnan:

Du måste förstå att jag inte klarar av att äta. För du vet väl vad anorexi betyder? Jag äter lite i alla fall (nyttiga saker som frukt, grönsaker, nötter och saft då jag har för lågt blodsocker)så det är inte livsfarligt. Jag tänkte bara gå ned fyra kilo. Jag fattar inte varför du är så le mot mig.

Blivande_japan:

ärligt talat, tycker du inte att du var lite småkorkad som gjorde denna tråd såhär i efterhand..?

Är det bättre att jag inte skriver den här tråden och riskerar mitt liv för min diabetes?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Leijonsparf:

men det hade eventuellt räknats som ett regelbrott.

Jag blir seriöst ledsen då jag hör sådant... Jag är en människa också. Jag har inte gjort något dumt mot någon.


   
SvaraCitera

kindergartner:

Jag blir seriöst ledsen då jag hör sådant... Jag är en människa också. Jag har inte gjort något dumt mot någon.

det har du. mot dig själv, och uppenbarligen medvetet, annars hade du inte startat en tråd om det. du formulerar dig som om frågan är huruvida du på ett säkert sätt kan praktisera ditt livsstilsval anorexi, givet att du har diabetes och inte tar ditt insulin. jag hoppas lite att du inser själv att det är rätt jävla idiotiskt, men om du inte gör det så är du knappast livsduglig, och då har jag svårt att tycka synd om dig. faktiskt.


   
SvaraCitera

kindergartner:

Du måste förstå att jag inte klarar av att äta. För du vet väl vad anorexi betyder? Jag äter lite i alla fall (nyttiga saker som frukt, grönsaker, nötter och saft då jag har för lågt blodsocker)så det är inte livsfarligt. Jag tänkte bara gå ned fyra kilo. Jag fattar inte varför du är så le mot mig.

anorexia är en sjukdom, vilket jag antar att du redan vet. därför tror jag knappast på dina "Jag tänker bara gå ner fyra kilo."
och om det är så att du verkligen BARA tänker gå ner 4 kg har du troligtvis inte anorexia, och i så fall är det ett jävligt korkat sätt du valt att gå ner dina 4 kg på.

kindergartner:

Är det bättre att jag inte skriver den här tråden och riskerar mitt liv för min diabetes?

Att göra den här tråden är synonymt med att inte riskera sitt liv..?
Om du brydde dig om ditt liv hade du väl troligtvis ringt sjukvårdsupplysningen istället för att göra den här tråden. Hade du verkligen väntat dig någonting annat till svar än "ät mat" eller "nej det är inte bra"

äter man inte dör man, vare sig man har diabetes eller ej.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Leijonsparf:

det har du. mot dig själv, och uppenbarligen medvetet, annars hade du inte startat en tråd om det

Ja, det är klart att det är medvetet men jag har anorexi? Jag förväntar mig inte att du ska förstå men man kan inte bli av med detta utan hjälp. Jag känner bara att jag måste gå ned lite. Du behöver inte vara elak mot mig bara för det. Du gör mig jätteledsen.

Leijonsparf:

du formulerar dig som om frågan är huruvida du på ett säkert sätt kan praktisera ditt livsstilsval anorexi, givet att du har diabetes och inte tar ditt insulin

Hade detta varit farligt hade jag NATURLIGTVIS tagit min insulin! När jag fick reda på att jag hade diabetes gick jag upp jättemycket för just den anledningen. Att gå upp i vikt, ta mitt insulin för att slippa dö. Jag planerar inte att dö på grund av min anorexi.


   
SvaraCitera

Sluta upp med det här beteendet och ät lite. Att skada kroppen på andra sätt för att rädda sig kan verka hjälpande men är i det stora hela bara en temporär lösning. Medan du skadar andra delar av kroppen än blodsockret kan andra men uppstå som försvårar din situation och kan vara fatala kombinerat med diabetes.

(Obs har ej tillräcklig information för att skriva mer eller kanske för att styrka det jag skrev)


   
SvaraCitera

Såg en dokumentär med en anorektiker som gjort samma grej, hon blev blind och fick amputera ett ben. Men fortsätt du. [smile]


   
SvaraCitera

kindergartner:

Ja, det är klart att det är medvetet men jag har anorexi? Jag förväntar mig inte att du ska förstå men man kan inte bli av med detta utan hjälp. Jag känner bara att jag måste gå ned lite. Du behöver inte vara elak mot mig bara för det. Du gör mig jätteledsen.

jag är väl medveten om vad anorexi är, och jag har ingen anledning att tro att anorektiker i större utsträckning än andra skulle vara benägna att springa ut på en trafikerad motorväg för att se vad som händer. att du väljer att inte ta ditt insulin är lite samma sak, och det kan du inte skylla på ätstörningar.

kindergartner:

Hade detta varit farligt hade jag NATURLIGTVIS tagit min insulin! När jag fick reda på att jag hade diabetes gick jag upp jättemycket för just den anledningen. Att gå upp i vikt, ta mitt insulin för att slippa dö. Jag planerar inte att dö på grund av min anorexi.

fråga en läkare om det är farligt då, dumjävel.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blivande_japan:

och om det är så att du verkligen BARA tänker gå ner 4 kg har du troligtvis inte anorexia

Jag har anorexi för att jag redan väger lite. Jag har en störd syn på kroppen och jag vill ändå gå ned lite till. Jag har en rädsla för att gå upp och för att tappa kontrollen. Jag kanske inte bara går ned 4 kilo, jag kanske går ned 930485 kilo. Men nr det visar sig att jag har så stora problem kan jag söka hjälp. Skitsamma...

Blivande_japan:

Om du brydde dig om ditt liv hade du väl troligtvis ringt sjukvårdsupplysningen istället för att göra den här tråden

Jag har gjort det nu. Jag fick det förslaget från en vän för en kvart sedan. De sa att det är ofarligt för min diabetes men att jag måste söka hjälp för min anorexi. Kunde vi inte ha en normal, mogen konversation istället för att göra mig upprörd och ledsen? Varför är du tvungen att göra illa mig så mycket? Jag kan inte hjälpa att jag har en ÄS!

Blivande_japan:

Hade du verkligen väntat dig någonting annat till svar än "ät mat" eller "nej det är inte bra"

Jag förväntade mig lite svar, that's all. Kanske lite stöd. Jag fattar inte vad jag sagt för att få dessa ledsamma svar.

Blivande_japan:

äter man inte dör man, vare sig man har diabetes eller ej.

Jag vet. Jag vill inte dö av min diabetes, så jag gjorde denna tråd.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Leijonsparf:

att du väljer att inte ta ditt insulin är lite samma sak

Nej, för jag planerade att ta reda på det innan jag fortsatte. jag skulle tagit mitt insulin om det visade sig att detta var farligt. Det är inte samma sak.

Leijonsparf:

dumjävel.

Du är precis som en mobbare och du är därför en otroligt självisk och hemsk människa. Jag försökte förklara hur jag tänkte på ett snällt sätt. Jag har inte gjort något dumt mot dig eller någon annan. Jag mår inte bra av att du säger sådana saker mot mig...


   
SvaraCitera

kindergartner:

Nej, för jag planerade att ta reda på det innan jag fortsatte. jag skulle tagit mitt insulin om det visade sig att detta var farligt. Det är inte samma sak.

uppenbarligen så insåg du att det är ett potentiellt problem, alltså känns det vettigaste som att fråga en läkare innan du börjar bete dig som en vårdslös självmordskandidat, eller att helt enkelt avstå. ätstörningar har inte mental retardation som diagnoskriterium.

kindergartner:

Du är precis som en mobbare och du är därför en otroligt självisk och hemsk människa. Jag försökte förklara hur jag tänkte på ett snällt sätt. Jag har inte gjort något dumt mot dig eller någon annan. Jag mår inte bra av att du säger sådana saker mot mig...

jag har genom åren haft väldigt många ätstörda personer i min bekantskapskrets, fler än de flesta. du är den första jag beter mig på det här viset mot. korrelationen lyser med sin frånvaro. du tror inte att det kan vara så att du helt medvetet håller på med något jävligt korkat, och att jag anmärker på detta?


   
SvaraCitera

kindergartner:

Varför är du tvungen att göra illa mig så mycket?

du överreagerar... skärp dig! om du inte klarar av att höra sanningen borde du inte göra trådar på um. true story
har minne av att du gjort exakt samma sak förut och någon gjorde dig "ledsen" då med.

kindergartner:

ag vill inte dö av min diabetes, så jag gjorde denna tråd.

nä okej, men det är okej att dö av att inte äta eller va?


   
SvaraCitera

Hej det är riktigt farligt det du håller på med. Jag förstår dessutom inte hur du kan ligga på så lite i blodsocker om du inte alls tar något insulin. Eftersom du är ung har du väl den diabetes där kroppen inte producerar något insulin över huvud taget. Detta gör att kroppen inte cellerna inte kan ta upp någon som helst näring, men jag förmodar att du redan vet allt detta. Du vet troligen hur pass farligt det är innerst inne. Så det enda råd jag kan ge dig är att söka upp någon för att hjälpa dig med din sjukdom, alltså anorexin.


   
SvaraCitera

kindergartner:

Är detta farligt så länge man håller ett bra blodsockervärde (mellan 4-8)? I så fall behöver jag inte insulin för att överleva.

Du äter inte, det är farligt. Man kan inte leva på frukt, och att träna när man inte äter ordentligt är farligt. Din kropp kommer börja bryta ned dina msukler och du hamnar i ketos. Vänligen vänd dig till din husläkare eller direkt till ditt landstings ätstörningsenhet. Att hjälpa dig fortsätta med det beteende du har nu vore att bryta mot Ungdomar.se:s pro-anaregler. Du är sjuk, sök hjälp, du får bara en kropp - ha inte sönder den.


   
SvaraCitera

Tråden låst


   
SvaraCitera