Aviseringar
Rensa alla

Diablo 2, 2 pers. lan hjälp


Ämnesstartare

Okej, jag och en till ska köra två pers på diablo 2. båda datorerna är kopplade till samma router, den ena trådlöst och den andra med sladd.

När vi går in på multiplayer, så hostar jag men när min kompis joinar och skriver i rätt adress så står det "can't connect to server".

Samma sak när kompisen hostar och jag joinar.

Vet någon vad problemet är?


   
Citera

Vet inte vad problemet är, men du kan testa att googla. Något annat som kan funka är att båda installerar hamachi och spelar via det.

EDIT: Finns ju en rätt självklar grej det kan vara. Har ni kollat hur det ser ut med brandväggar? Deaktivera windowsbrandväggen på båda datorer om ni inte redan gjort det.


   
SvaraCitera

samma version?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stringburka:

Vet inte vad problemet är, men du kan testa att googla. Något annat som kan funka är att båda installerar hamachi och spelar via det.

Vad är hamachi?

Stringburka:

EDIT: Finns ju en rätt självklar grej det kan vara. Har ni kollat hur det ser ut med brandväggar? Deaktivera windowsbrandväggen på båda datorer om ni inte redan gjort det.

Jag ska kolla det, tack[bigsmile]

Budolicious:

samma version?

Japp[bigcheers]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stringburka:

EDIT: Finns ju en rätt självklar grej det kan vara. Har ni kollat hur det ser ut med brandväggar? Deaktivera windowsbrandväggen på båda datorer om ni inte redan gjort det.

Men utgör det inte en risk att stänga av brandväggen


   
SvaraCitera

stoffe93:

Men utgör det inte en risk att stänga av brandväggen

Om du är orolig, så koppla bort dig från internet innan. Jag skulle dock inte oroa mig så länge du inte ska surfa porr eller sitta på LimeWire el. dylikt.

stoffe93:

Vad är hamachi?

http://lmgtfy.com/?q=hamachi


   
SvaraCitera

Se till att ni båda har samma patch och brandväggen inte stör.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tack för hjälpen 😀 jag har fått det och funka nu, öppnade upp två portar i brandväggen


   
SvaraCitera

Man lanar inte D2... D2 ska enbart spelas online!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

skumt ;S *har nåt annat fel så jag kan köra mot mig själv xD ;p två dia på samma dator sätter på botter görip game sen e de bara att köra hårt xD[cheers]


   
SvaraCitera