Aviseringar
Rensa alla

Diablo 2


Smoke

a det suger, dom har haft ett bra tag på sig [tired]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

De siktar på att släppa D3 sista kvartalet 2011. Annars första kvartalet 2012.


   
SvaraCitera
Smoke

haha, a det skulle ju vara chill men dom sa också att dom skulle släppa det 2008, 2009 osv xP


   
SvaraCitera

Tornapart:

Någon som vill spela ladder med mig eller? [smile]

Dra ner Eastern Sun som är en fetingmegaultrafantastisk mod som gör spelet ca 500 gånger roligare, så lirar jag gärna på hamachi. Omoddat LoD är iofs ett jättebra spel, men har tröttnat lite. Vill kunna utforska nya builds osv, och då är respecning nästan ett krav.


   
SvaraCitera

Samt, D3 kommer knappast slå D2+ES. Går inte att göra ett hack'n'slash bättre än D2+ES.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Smoke:

haha, a det skulle ju vara chill men dom sa också att dom skulle släppa det 2008, 2009 osv xP

Absolut, men de har sagt i en intervju nu att tekniskt sett är spelet helt färdigt. Det ser ut och fungerar precis som det kommer göra när det släpps, bara balancering och såna saker kvar för dem att göra.


   
SvaraCitera

Jag var typ bäst i världen på .09-tiden, men nu är det över


   
SvaraCitera

KingGurka:

Samt, D3 kommer knappast slå D2+ES. Går inte att göra ett hack'n'slash bättre än D2+ES.

Genom det nya systemet i D3 så kommer potions att försvinna till förmån för "globes" som gubbar man dödar kommer att droppa längs vägen. Så det kommer inte fungera längre att falla tillbaka och heala upp sig mot någon äckligt overpowered lightning enchad gubbe, utan man måste slåss vidare till vilket pris som helst. Så det kommer bli mer hack'n slash än innan.


   
SvaraCitera

Lethuc:

Så det kommer inte fungera längre att falla tillbaka och heala upp sig mot någon äckligt overpowered lightning enchad gubbe, utan man måste slåss vidare till vilket pris som helst. Så det kommer bli mer hack'n slash än innan.

KingGurka:

D2+ES

Notera +ES. Gillar när det är lite snabb dödlighet i spel. D3 lär gå åt samma håll som D2 gjorde sen D1 och WC3 gjorde sen WC3 och SC2 gjorde sen SC; mindre dödlighet generellt, och framförallt långsammare dödlighet. Du dör genom att du mals ner minut efter minut, snarare än att en del fienden faktiskt kan 1 hit KO'a dig om du är oförsiktig. Det här är en tendens som tycks vara återkommande genom spelvärlden (se UT 2004 vs. UT original t.ex.), och som nog mycket väl kan tilltala "casual players" (inte i någon pejorativ mening) men jag föredrar lite mer explosiva spel.

Fast i D2 använde man ju bara rejuv potions på högre nivåer för att återställa liv osv, och bara i sällsynta fall. För det mesta var det leech som gällde.

D2 blev lite "mesigare" än D1, men ES rådde bot på det, särskilt på Hell. Det är verkligen fullt ös där. Sen gillar jag på ett sätt tanken med att ersätta potions till en stor del, föredrar dock av generella "life per kill" eller "mana per kill" som D2 hade framför att man ska behöva gå och plocka loot. Tycker D2 har problem nog med för mycket meningslösa drops, blir inte bättre av en överdriven mängd potions/powerups.

Sen är jag en av dem som inte gillar D3s grafik. Inte så mycket pga färggladheten (även om det bidrar) som i att den ser så mycket mjukare ut. Jag gillar det gamla, hårdare stuket och ytor som ser nästan handmålade ut ibland. Jag saknar det hos 3d-spelen - texturerna känns mycket tråkigare då samma sak kommer gång på gång, även inne i städer.


   
SvaraCitera

denna tråden inspirerade mig att börja köra igen men alla mina gubbar är utgångna så jag får skapa en ny [sad]

vad ska jag köra som? vad är roligast?


   
SvaraCitera

KingGurka:

Text

Har också fått det allmäna intrycket av att det kommer att ta något längre tid att kötta ner nu. Man verkar också ha en mer aoe-baserad (area of effect) spelstil.

äh fan, ska nog skapa en ny D3 tråd istället.

Köffein:

vad ska jag köra som? vad är roligast?

Det är en fråga utan svar. helt individuellt såklart. Amazonen har dock vart min favorit. Men då man inte kör på internet längre och kan få úber-gear bör du kanske sikta in dig på någon klass som inte är så fasta i sin "school". Alltså en klass som fungerar mot alla gubbar. Det blir jävligt tröttsamt på Hell om du exempelvis är en Javelin amazon eller fire mage när det finns så många gubbar som är resistanta mot något magi-skola. Barbaren, paladinen och Bone-necromancer (vad jag kan komma på) passar bäst då den fungerar mot alla.


   
SvaraCitera

Lethuc:

Det blir jävligt tröttsamt på Hell om du exempelvis är en Javelin amazon eller fire mage när det finns så många gubbar som är resistanta mot något magi-skola. Barbaren, paladinen och Bone-necromancer (vad jag kan komma på) passar bäst då den fungerar mot alla.

tackar för tipsen, det var så länge sen jag körde så jag hade glömt bort det mesta om detta [smile]

necromancer har jag aldrig har provat på seriöst, blir nog en sån [smile]


   
SvaraCitera
Smoke

Köffein:

vad ska jag köra som? vad är roligast?

hammerdin(desynch) ele/fire druid elr hybsin =D
slltid kul, kanske bvc elr chantres


   
SvaraCitera
Smoke

KingGurka:

Dra ner Eastern Sun som är en fetingmegaultrafantastisk mod som gör spelet ca 500 gånger roligare

jo visst är det kul:P
men median är ju också kul [wink]
fast standard diablo är ju en klassiker [cheers]


   
SvaraCitera

Lethuc:

Man verkar också ha en mer aoe-baserad (area of effect) spelstil.

Ja, särskilt stor skillnad verkar det bli för melee måste jag säga. Det är dock något jag inte är odelat negativ till, gillar egentligen tanken på att många saker har liten area of effect men gillar inte saker som har alldeles för stor.

Köffein:

vad ska jag köra som? vad är roligast?

Dra ner ES så kan du spela typ vad som helst!
Min mest episka rollfigur var en sacrifice-baserad paladin med mängder med defensiva auror, t.ex. Hade aldrig gått i vanliga LoD, men är galet kul att växla mellan 510 olika auror <3


   
SvaraCitera