Aviseringar
Rensa alla

Diagnos: Bipolär


Ämnesstartare

[chocked]

Jag har fått en klinisk diagnos bipolär och har börjat med en medicin som heter Orfiril Long. Har tagit den nu i en vecka, eftersom min läkare pratade danska hade jag lite svårt att uppfatta exakt vad hon sa, men jag skulle ta dem till natten för det skulle hjälpa mot sömnen. Tyvärr har inte den fungerat. Än i alla fall. Jag vet att sånt här kanske tar tid, men min sömn e helt jävla fucked. Jag sover bara med ett antal Xanor i kroppen. Kan ju förstå att läkare inte vill skriva ut en massa onödiga piller. Min fråga är helt enkelt, finns det någon som har provat den här medicinen? För det finns inte så mycket information på nätet. Vore tacksam för svar! [party]


   
Citera
Simi
 Simi

Är väl så att de kickar in ungefär 2 timmar efter att du tagit dom om jag inte minns fel, (vilket jag troligen gör för jag vet verkligen inget om sånt här egentligen) kan vara så att du tar dom för sent helt enkelt?

Annars så är det ju bara att ringa sjukvårdsupplysningen liksom.


   
SvaraCitera
Lounge

Hata Danska Läkare


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

[cheers]

Simi:

Är väl så att de kickar in ungefär 2 timmar efter att du tagit dom om jag inte minns fel, (vilket jag troligen gör för jag vet verkligen inget om sånt här egentligen) kan vara så att du tar dom för sent helt enkelt?

Annars så är det ju bara att ringa sjukvårdsupplysningen liksom

Fast även om jag tar dem vid tolv borde jag ju känna av ngt vid två? Vilket jag inte gör, grejjen är att har inte alltid problem med att somna, men kanske sover högt en-två timmar sen e jag som en jävla uggla resten av natten.

Jag har reda ringt till 1177 dem var till NOLL hjälp som vanligt.

Lounge:

Hata Danska Läkare

[cheers]Bara att jag inte fattade vad hon sa, och att hon tackade och log efter varje mening jag sa. Det var som om hon tyckte det var kul att höra att hon hade rätt haha.


   
SvaraCitera

Orifril är ingen sömnmedicin (även om det ibland kan ge trötthet som biverkning, därför bra att ta dem till natten) utan ett stämningsstabiliserande läkemedel som används för att förhindra att man svänger för mycket upp och ner i stämningsläge och humör. Ta kontakt med din doktor och berätta att du sover så dåligt och att du får ta xanor i stället, så att du får hjälp med sömnen. Det är inte onödigt! En bra sömn är hur viktigt som helst för att man skall må bra!


   
SvaraCitera