Aviseringar
Rensa alla

DIARRÉ SNÄLLA HJÄLp Mej!!!


Ämnesstartare

hej är på resa just nu i Spanien och kom hit igår typ. Fick min mens och men några dagar innan vi reste tills nu har jag haft diarré varje dag och det är verkligen vattnigt och det bara rinner ut från röven. Helt seriöst så behöver jag hjälp!!! Ska stanna här 1 vecka till och jag går på toa minst 5 gånger per dag!! I flygplanet var tom diarret grön aktig?? Sak samma, snälla hjälp är så orolig och hela skiten förstör resan. Btw är 13 år gammal, tjej! SÅ JÄVLA TACKSAM FÖR SVAR


   
Citera

Gå till ett apotek och köp blöjor och fråga om de har något som motverkar diarré.


   
SvaraCitera
Lounge

My dreams are her: motverkar diarré

Om jag känner spanien rätt så kommer d förmodligen ge antibiotika mot det. Vilket INTE är ok. Så fråga om något som inte är antibiotika. 

Förövrigt: drick MYCKET vatten så du inte blir uttorkad, särskilt nu när du är i varmare breddgrader. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lounge:

Om jag känner spanien rätt så kommer d förmodligen ge antibiotika mot det. Vilket INTE är ok. Så fråga om något som inte är antibiotika. 

Förövrigt: drick MYCKET vatten så du inte blir uttorkad, särskilt nu när du är i varmare breddgrader. 

Men jag vill inte till deras sjukhus eller så! Absolut inte, väntar hellre tills vi är tillbaka i Sverige. Men jag undrar om ni vet något som motverkar det. Kan tyvärr inte dricka vatten, haft problem med det ett bra tag i livet. Mår illa av vatten, men between that; mitt rövhål typ svider sönder för jag torkat mej så mke och sånt. Det svider och bajsa ut min vattniga diarré då det nuddar det svidande rövhålet. Asså jag vill dö snälla hjälp, har däremot ont i magen men det kan bero på mensvärk


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lounge: Så fråga om något som inte är antibiotika.

så söt och omtänksam mot världen du är +_+


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

My dreams are her:
Gå till ett apotek och köp blöjor och fråga om de har något som motverkar diarré.

vill inte göra det här. inte Spaniens tabletter och så nej! vill veta vrf de är såhär ):


   
SvaraCitera

Df79:

vill inte göra det här. inte Spaniens tabletter och så nej! vill veta vrf de är såhär ):

http://www.netdoktor.se/mage-tarm/artiklar/diarre/


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Df79:
hej är på resa just nu i Spanien och kom hit igår typ. Fick min mens och men några dagar innan vi reste tills nu har jag haft diarré varje dag och det är verkligen vattnigt och det bara rinner ut från röven. Helt seriöst så behöver jag hjälp!!! Ska stanna här 1 vecka till och jag går på toa minst 5 gånger per dag!! I flygplanet var tom diarret grön aktig?? Sak samma, snälla hjälp är så orolig och hela skiten förstör resan. Btw är 13 år gammal, tjej! SÅ JÄVLA TACKSAM FÖR SVAR

ät bananer och drick massor av vatten. funkar alltid för mig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

och yoghurt!! glöm inte yoghurt!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

devax:
och yoghurt!! glöm inte yoghurt!

Tack ska prova och se 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Har fortfarande så himla mycket!! Kan knappt delta i en aktivitet utan att få värk i magen och skita ner hela toan? 


   
SvaraCitera
höna

om bajset är grönt kanske du har closteridier! 


   
SvaraCitera
höna

ne ska ej skrämma dig 🙂 köp piller mpt diarre fonns nog receptfritt


   
SvaraCitera
höna

köp motsvarighet till resorb eller gör egen med vatten och salt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

 Men haha det är normalt att man kan få diarre när det är varmt. du får diarre för det är varmt i Spanien. Så du behöver inte vara orolig jag brukar få diarre när jag är utomlans för att det är så varmt där Mycket glad


   
SvaraCitera