Aviseringar
Rensa alla

Digital Kamera (Help here!)


Ämnesstartare

Jag funderar på att köpa en digital kamera.En som inte kostar så mycket mellan ett-två tusen typ,men som tar schnygga bilder!Gillar såna bilder som är suddiga i bakgrunden och fokus i mitten..Fixar man såna bilder med photoshop eller kan man ta såna med en digital kamera?

Vad har ni för kamera?


   
Citera

Jag har en Canon Eos 400D och är grymt nöjd med den, men det är ju som du säkert vet en kamera som kostar mellan 7 000-8 000kr.
Men innan jag köpte den nu i sommras hade jag en mindre kompaktkamera som jag var nöjd med.

En Sony cybershot dsc-w55 (tror jag det va, inte säker på siffrorna)
Den tar bra bilder och är snabb att starta, bra megapixel antal, färgåtergivning, många olika lägen och rätt mycket möjlighet till manuella inställningar och kostade runt 2 000kr.


   
SvaraCitera

Jag tror att man bara kan fixa den effekten i Photoshop, el liknande program.

Om du nu ska lägga ner så mkt pengar, är det lika bra att du köper en billig System. So much better! [wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

unknownbitch:

Vad har ni för kamera?

kan vara svårt att fixa den effekten i photoshop, du behöver en kamera med stor bländaröppning.

jag kör en canon a710 IS, storebrorsan kostar 1800, http://prisjakt.nu/produkt.php?p=213251

exempel på bilder man kan ta med den: http://emanuel.aminus3.com


   
SvaraCitera

KaTTi3n:

Jag tror att man bara kan fixa den effekten

Kort Skärpedjup


   
SvaraCitera

unknownbitch:

Vad har ni för kamera?

Jag har en Canon PowerShot A570I, och jag kan rekommendera antingen samma modell eller någon senare. Jag köpte min för 2100 kr, men då köpte jag till minneskort och väska också. Den tar enastående bra bilder och har många både automatiska och manuella funktioner.

Tokigt bra köp var det!


   
SvaraCitera

Jag hade en Pentax Optio M10 med vilken jag lärde mig att ta snygga macrobilder. Leta efter en knapp/funktion med symbol av en liten blomma, nästan alla digitalkameror har den idag. [smile] Det var 2½ år sen jag köpte den kameran, men jag skulle råda dig att kika på Pentax!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sär skrivning </3


   
SvaraCitera

KaTTi3n:

Jag tror att man bara kan fixa den effekten i Photoshop, el liknande program.

nej. kort skärpedjup är grejen


   
SvaraCitera

Postlapsaria:

nej. kort skärpedjup är grejen

Jaha... Hur programerar man in det? O.o


   
SvaraCitera

KaTTi3n:

Jaha... Hur programerar man in det? O.o

Det är svårt men kompaktkameror då de inte har så stora bländaröppningar och klarar av sådan zoom.


   
SvaraCitera

KaTTi3n:

Jaha... Hur programerar man in det? O.o

elka9110:

eta efter en knapp/funktion med symbol av en liten blomma, nästan alla digitalkameror har den idag.

Som Postlapsaria sa är det mycket svårare med kompaktkameror, men på min gamla Pentaxkamera funkade det! [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

elka9110:

knapp/funktion med symbol av en liten blomma,

Jaha..Thats why there is a flower on the camera *döh på mig*


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera