Aviseringar
Rensa alla

Diktsamling tema sjukdomar


Ämnesstartare

Hej alla skrivsugna!

Jag heter Sofia Lövmark Ek och är Marknadsansvarig på företaget Ecce Homo UF. Jag och fyra av mina klasskompisar startade företaget nu i höst som projektarbete. Vår vision är att unga och gamla från hela landet ska skicka in sina texter, för att vi sedan ska sammanställa dessa till en bok.

Projektet som är igång just nu heter I det fördolda och handlar om osynliga sjukdomar, som exempelvis diabetes, hepatit eller ADHD. Vad vi vill uppnå är att sprida medvetenheten om att alla har sin historia och sina strider och på så vis få folk att visa mer förståelse och empati. Viktigt att poängtera är att man inte behöver ha en diagnos för att medverka i projektet.

Varför vi skriver ett foruminlägg här på ungdomar.se är för att vi vet att det finns väldigt många duktiga poeter här som vi hemskt gärna skulle se att medverka i projektet.

Om ni tycker det låter intressant så kan ni besöka vår hemsida http://www.eccehomouf.tk där ni kan läsa mer.

Mycket Kärlek! /Sofia


   
Citera
Bakric

Awesome!!!
Kreativitet är min bästa egenskap och jag har inte haft något att göra senaste tiden [bigsmile]


   
SvaraCitera

trodde det stod ungdomar [sad]


   
SvaraCitera

Sofia har varit i kontakt med oss och vi har godkänt tråden! [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bakric:

Awesome!!!
Kreativitet är min bästa egenskap och jag har inte haft något att göra senaste tiden

Kul att du tycker om idén. Du får mer än gärna skicka in bidrag! [smile]

/Sofia


   
SvaraCitera