Aviseringar
Rensa alla

Dilemma


Ämnesstartare

Saken är sådan att jag inte alls trivs i skolan jag går i just nu och jag vill seriöst inte gå tillbaka dit om några veckor. Jag vet att jag kommer att skolka som fan, mina betyg kommer sjunka och bli jättedåliga, etc etc.
Men jag vet att man kan läsa på distans så det har jag kollat upp, och det verkar så trevligt och skönt och bra på alla sätt och vis. Dock gör jag inte så jättemycket på fritiden så jag är ganska rädd för att jag kommer sitta där med min dator och sen plötsligt komma på att "shit, jag har inte gått ut på flera veckor", typ.
Så vad göra? Ha ångest i skolan eller ha ångest hemma?


   
Citera

Kan man inte läsa på distans och ha en praktikplats 2 ggr i veckan lr nåt bara för att träffa nån. Det fick jag på gymnasiet, på dagis.
Fast det var kanske en dålig ide.

Men iaf om du redan nu vet att du kommer börja skolka så är väl distans bättre.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Majsmollie:

Kan man inte läsa på distans och ha en praktikplats 2 ggr i veckan lr nåt bara för att träffa nån. Det fick jag på gymnasiet, på dagis.
Fast det var kanske en dålig ide.

Men iaf om du redan nu vet att du kommer börja skolka så är väl distans bättre.

Åhh, det låter ju inte helt faktiskt. Visserligen har jag hatat de gånger jag har praoat också, haha, men två gånger i veckan är väl inte så svårt. Om skolan fixar det åt en liksom. Det skulle nog kännas mycket bättre än att bara sitta hemma varje dag iaf.

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

rambling:

Åhh, det låter ju inte helt faktiskt.

*helt fel, såklart


   
SvaraCitera

ångest i skolan låter bättre än ångest hemma, då kan inga föräldrar klaga över skolk iallafall. försök gå till skolan och försök tänka positivt. Eller nej, försök inte, GÖR DET![y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Maxwinner:

ångest i skolan låter bättre än ångest hemma, då kan inga föräldrar klaga över skolk iallafall. försök gå till skolan och försök tänka positivt. Eller nej, försök inte, GÖR DET!

Neeej! Det var ett dåligt argument. Om jag fortsätter gå i skolan så kommer jag ju att skolka, även fast jag inte vill det, och då kommer mina föräldrar klaga. Men om jag läser på distans kan jag ju inte skolka.


   
SvaraCitera

vilken klass går du i då?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vincenco:

vilken klass går du i då?

Ska börja tvåan i gymnasiet.


   
SvaraCitera

rambling:

Neeej! Det var ett dåligt argument. Om jag fortsätter gå i skolan så kommer jag ju att skolka, även fast jag inte vill det, och då kommer mina föräldrar klaga. Men om jag läser på distans kan jag ju inte skolka.

om du läser distans, blir det nåt läsande överhuvudtaget?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Maxwinner:

om du läser distans, blir det nåt läsande överhuvudtaget?

Jaa det tror jag nog. Har liksom inget problem med själva skolarbetet i skolan, uppsatser och sånt, det är jag ganska bra på. Är mer sociala grejer som gör att jag inte pallar gå dit och då orkar jag inte riktigt bry mig om uppsatserna och det heller.


   
SvaraCitera

rambling:

Jaa det tror jag nog. Har liksom inget problem med själva skolarbetet i skolan, uppsatser och sånt, det är jag ganska bra på. Är mer sociala grejer som gör att jag inte pallar gå dit och då orkar jag inte riktigt bry mig om uppsatserna och det heller.

Jag har Asperger, ADD & Socialfobi, så jag vet hur det är, jag har svårt att sitta i ett klassrum utan att bita mig i läppen och skaka på ena benet nervöst.


   
SvaraCitera

rambling:

Ska börja tvåan i gymnasiet.

aha okej trodde du var någon sorts högstadieelev från början [crazy]

rambling:

Har liksom inget problem med själva skolarbetet i skolan

du borde ta och läsa på distans. om du inte gör det så kommer nog allt bli bara värre [n]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vincenco:

du borde ta och läsa på distans. om du inte gör det så kommer nog allt bli bara värre

Aah det är visa råd du. Det är ju det jag helst vill göra egentligen. Om jag kunde fixa mig ett litet jobb skulle det vara rätt ultimat tror jag. Hmm. Måste kolla upp det.

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Maxwinner:

Jag har Asperger, ADD & Socialfobi, så jag vet hur det är, jag har svårt att sitta i ett klassrum utan att bita mig i läppen och skaka på ena benet nervöst.

Aoch det låter inte så roligt. Då borde ju du vilja läsa på distans! Om du går i skolan.


   
SvaraCitera

rambling:

Måste kolla upp det

det är det första du ska göra när du stänger ner denna sida! [blush]


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera