Aviseringar
Rensa alla

Dilemma! Oskuld, sex eller inte?


Ämnesstartare

Hej. Som sagt så har jag ett dilemma! Det är så att jag är en oskuld 19 årig kille, som aldrig haft ett förhållande förr, heller aldrig kysst någon.. Nu är det så att jag ska snart till Göteborg, för att bland annat träffa en tjej som jag träffat för länge sen. Hon är ett år äldre än mig, och är en sån som "ligger runt" lite, väldigt "på" liksom. Hon är ingen jag skulle vilja bli ihop med direkt. Jag har alltid velat köra på att jag ska vänta tills den rätte tjejen dyker upp, och möjligtvis ha sex med henne, men jag börjar bli lite less på att "komma efter".
Ska jag nu om det blir så, ha sex med den här tjejen, för att få det gjort, för att få prova på sex. Eller borde jag vänta med det och vänta på den rätte tjejen? Jag har dock börjat blivit lite trött på att vänta på den rätte, då jag alltid lyckats blivit lurad eller utnyttjad, Sviken..

Vad är fördel? Att om man hittat den rätte, att man då redan har haft sex och liksom hunnit "träna" så man kan en del. Eller är det bättre om man är oerfaren och får liksom långsamt utforska det tillsammans?


   
Citera

Vad får dig att tro att hon vill ligga med dig?


   
SvaraCitera

HoneySuckle:

?

isola:

Vad får dig att tro att hon vill ligga med dig?


   
SvaraCitera

ibland är det bäst att inte veta vad man går miste om.


   
SvaraCitera

HoneySuckle:

Vad är fördel? Att om man hittat den rätte, att man då redan har haft sex och liksom hunnit "träna" så man kan en del. Eller är det bättre om man är oerfaren och får liksom långsamt utforska det tillsammans?

Det beror ju på om din "rätte" är oerfaren lr inte. Är det den riktiga "rätte" så kmr den inte bry sig om du är erfaren lr inte, sånt går att fixa.


   
SvaraCitera

Tja kompis! [wink]

HoneySuckle:

Jag har alltid velat köra på att jag ska vänta tills den rätte tjejen dyker upp,

Jag med. Vill inte knulla randoms. Vill älska någon.. Någon som jag tycker om. [rolleyes] förhoppningsvis träffar jag henne inom 10 år eller nått.. [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Vad får dig att tro att hon vill ligga med dig?

Hon har erbjudit sig ett flertal gånger förr, men jag sa då nej för jag var några år yngre och visste inte vad jag vela.
Vi har pratat en hel del över msn och sms, och det ena ledde till det andra. Hon har pratat en hel del om att ha just sex, vi två. Men jag har liksom inte vetat vad jag vill. Därför skriver jag det här nu.


   
SvaraCitera

HoneySuckle:

Vi har pratat en hel del över msn och sms, och det ena ledde till det andra. Hon har pratat en hel del om att ha just sex, vi två. Men jag har liksom inte vetat vad jag vill. Därför skriver jag det här nu.

Då får du hoppas att hon menade allvar då.


   
SvaraCitera

HoneySuckle:

.

isola:

Då får du hoppas att hon menade allvar då.

och att hennes mutta är frisk [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Angelize:

Det beror ju på om din "rätte" är oerfaren lr inte. Är det den riktiga "rätte" så kmr den inte bry sig om du är erfaren lr inte, sånt går att fixa.

Om jag själv får välja så vill jag helst inte ha någon som är "erfaren" jätte mycket. Min "rätta" ska inte ha behövt legat igenom 20 pers för att hitta mig

S3ON:

Jag med. Vill inte knulla randoms. Vill älska någon.. Någon som jag tycker om. förhoppningsvis träffar jag henne inom 10 år eller nått..

Precis så tycker jag med. Men jag känner den här tjejen, men som sagt hon är ingen jag vill bli ihop med, hon är helt enkelt inte nån jag letar efter till ett förhållande. Det är då jag undrar hur jag ska göra i detta fallet med denna tjej...


   
SvaraCitera

HoneySuckle:

Det är då jag undrar hur jag ska göra i detta fallet med denna tjej...

Vad är det som är så svårt? Fråga dig själv varför du vill ha sex för att

HoneySuckle:

börjar bli lite less på att "komma efter".

? I sånt fall nej det tycker jag inte

Eller för att du helt enkelt bara vill ha sex??? Go for it då


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Då får du hoppas att hon menade allvar då.

Ja du, blir det inget mellan oss så har jag ju heller inte förlorat något.. En upplevelse kanske..

Crypto:

och att hennes mutta är frisk

Det är lite det jag är orolig över med =/ Kanske uttryckt på ett annat sätt då men. Jag vill inte direkt dra på mig nån STD de första jag gör..

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Angelize:

Vad är det som är så svårt? Fråga dig själv varför du vill ha sex

Jag vet faktiskt inte, kanske för att om jag träffar min "rätte" sen inte behöva vara så jävla patetiskt dum när det väl ska hända. Men då kommer frågan igen, är det fördel att kunna mycket när man träffar en tjej som kanske inte haft sex mer än en gång, eller är det "bättre" om man båda inte är nå vidare? Kan tänka mig att det sista hade varit mest "mysigt" om man kan säga det så..

Angelize:

? I sånt fall nej det tycker jag inte

Eller för att du helt enkelt bara vill ha sex??? Go for it då

Jag vet ju fan inte riktigt... Det är bara faktiskt så jävla jobbigt, med alla mina kompisar har sina tjejer och killar, å dom har så jävla bra och kul ihop hela tiden. Svårt att förklara, ni känner troligtvis inte som jag i denna situation


   
SvaraCitera

HoneySuckle:

Vad är fördel? Att om man hittat den rätte, att man då redan har haft sex och liksom hunnit "träna" så man kan en del. Eller är det bättre om man är oerfaren och får liksom långsamt utforska det tillsammans?

Jag tycker att du borde vänta, tills du verkligen hittar en du älskar. Jag personligen tycker att man borde ha ett förhållande med sin första, så man kan lita på varandra och respektera varandra. Du har hela livet framför dig, man hittar en partner när man inte är på jakt efter någon. Jag tycker att du skall ta det lugnt, vänta. Det kommer kännas mycket bättre att ha det med en man älskar första gången.
Jag förstår ju att du vill ha det, men det är inte så viktigt egentligen. Det finns så mycket viktigare saker. Du kommer hitta en partner inom en snar framtid, det är jag säker på.
Men somsagt, det är ditt val. Sex är underbart, men det är underbarast med den man älskar.


   
SvaraCitera

HoneySuckle:

dra på mig nån STD de första jag gör..

kondom


   
SvaraCitera

HoneySuckle:

. Det är då jag undrar hur jag ska göra i detta fallet med denna tjej...

Det är helt och hållet upp till dig!.. [cute]


   
SvaraCitera