Aviseringar
Rensa alla

Din favoritpoet?


Ämnesstartare

Förutom min älskade Trent Reznor, är Nils Ferlin min favorit. Jag älskar hans ångestfyllda dikter.

Kärleken kommer och kärleken går,
ingen kan tyda dess lagar.
Men dej vill jag följa i vinter och vår
och alla min levnads dagar.
Mitt hjärta är ditt,
ditt hjärta är mitt
och aldrig jag lämnar det åter.
Min lycka är din,
din lycka är min
och gråten är min när du gråter.

Kärleken är så förunderligt stark,
kuvas av intet i världen.
Rosor slår ut ur den hårdaste mark
som sol över mörka gärden.
Mitt hjärta är ditt,
ditt hjärta är mitt
och aldrig jag lämnar det åter.
Min lycka är din,
din lycka är min
och gråten är min när du gråter


   
Citera
Ämnesstartare

HAHA att kalla Trent Reznor för en poet är att skjuta sig själv i ansiktet redan där.

Kolla upp Stiernhielm, Goethe, Poe och Tegnér.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Geigermätare:

HAHA att kalla Trent Reznor för en poet är att skjuta sig själv i ansiktet redan där.

Du kan skjuta dig själv.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

GoodbyeKitty:

Du kan skjuta dig själv.

Trodde det var mer din stil, lite NIN och lite rakblad och självmordsromantiserande. Hynda.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Geigermätare:

Trodde det var mer din stil, lite NIN och lite rakblad och självmordsromantiserande. Hynda.

Vem har snackat om rakblad och självmord?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bob Dylan
Allen Ginsberg
Walt Whitman
Charles Manson
Bill Hicks
George Carlin
Jack Kerouac
Henry Miller


   
SvaraCitera

Geigermätare:

Goethe, Poe

Maxwinner:

Walt Whitman

Maxwinner:

Bob Dylan

Typ så.


   
SvaraCitera

Bob Hansson är mysig, men inte min favorit.. Bill Hicks, Navid Modiri, och typ "små" poeter, som ingen känner igen är oftast sådana jag .. läser.
Bruno är nog min favorit ändå. [love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bob Dylan
Arthur Rimbaud
Allen Ginsberg
Dylan Thomas
Alexander Pope
Joaquin Miller


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Karin Boye


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

GoodbyeKitty:

Förutom min älskade Trent Reznor, är Nils Ferlin min favorit. Jag älskar hans ångestfyllda dikter.

Visst, Nils Ferlin var oerhört skicklig. Men jag väljer två poeter som ännu finns i livet, Marcus Birro och Björn Ranelid. Båda två fotbollsintresserade, men det har ingenting med saken att göra, det är bara en slump.

Björn är en poet man inte riktigt kan sätta i ett fack, han är sin egen sort. Han förvandlar allt han säger, till och med det mest vardagliga, till något vackert. Vartenda ord som flyger ur hans mun bär förgyllda vingar. Jag har svårt att beskriva honom utan att låta melodramatisk och klichéaktig, men det får ni ta.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

superflat:

Arthur Rimbaud

superflat:

Dylan Thomas

Ska köpa nån bok av dessa nån gång...


   
SvaraCitera

Harry Martinsson, Majakovskij och...

Arne Anka:

Blod och vin
Av vulvans färg!
Köttet jag äter
Dess saftsränder kring mina tänder!
Cunnilingus i gryningen,
för att sedan
i stridens såser
Hugga huvet av den lede..!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

GoodbyeKitty:

Nils Ferlin

Är väldigt bra. Sen gillar jag en hel del av Gustav Geijer, förutom att han ska vara så förbannat religiös hela tiden. Boye har fått något slags dåligt rykte jag verkligen inte tycker att hon lever upp till - hon skriver jävligt bra, och lite i samma stil som Ferlin.

Samuel Taylor Coleridge har skrivit åtminstone ett jävligt bra verk, och Dan Andersson är skön när humöret är på. Men det är svårt att säga att någon av dem skulle vara min favorit.

Sedan gillar jag en del nyare också, framförallt Oskar Hanska. Väldigt mycket gillar jag Hanska. Och Josef Hoffert. Fan vad rolig den killen kan vara.

Skulle jag säga tre favoriter just nu skulle det vara Hoffert, Hanska, och Ferlin. Men det varierar med vädret.


   
SvaraCitera

Stringburka.


   
SvaraCitera