Aviseringar
Rensa alla

Din partner tjänar mer än du


Kudhos

isola: Kille: det känns helt okej & inget jag tänker på


   
SvaraCitera
mynona

Jag är ganska frigjord från den negativa effekt pengar kan ha på en relation, kanske för att jag under min uppväxt blivit så bortskämd att jag inte lagt så mycket värde i pengar och numera är antimaterialist. Tjänar hn mer kan hn gärna få betala något åt mig vid behov utan att jag protesterar, precis som jag kan tillåta vänner betala saker åt mig om de själva erbjuder sig utan att jag gör några svårigheter: det är bara pengar. Och ja: "bara": pengar är viktiga, men de bör inte vara viktiga inom en relation. Jag kan låta folk betala åt mig utan att jag tillåter det att ha åverkan på relationen. Har inte blivit ombedd att göra det omvända så ofta att jag har erfarenhet av hur jag känner inför det, men jag utgår ifrån att det bör vara likvärdigt. 


   
SvaraCitera

hade tyckt det va najs...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

nej jag hade inte brytt mig, eller hade tyckt det var bra såklart, klart man vill ens partner ska tjäna mycket pengar och vill att den ska ha det bra.


   
SvaraCitera
NEMI
 NEMI

mår inte dåligt över skillnaden i sig. Men vad skillnaden leder till, att inte kunna bidra till det gemensamma, inte kunna göra saker tillsammans utan att den andre betalar and so on. Men nu har jag ju varken inkomst eller partner så det är inget att tänka på¨win


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola: Kille: det känns helt okej & inget jag tänker på

Så länge man bidrar typ lika mycket till hushållet etc så är det ju whatever liksom.


   
SvaraCitera

jag skiter i vad jag tjänar förhållande till min partner, vi har olika jobb. däremot suger det att jag inte tjänar mer än vad jag gör, DET tänker jag på. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

för mig är det /care.  har dock varit med om att 1 inte tål att dens kvinnliga partner har det bättre när det gäller plugg eller jobb. komplex är 1 jobbi grej verkar det som


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola: Kille: det känns helt okej & inget jag tänker på

Inga problem, finns ingen anledning att bry sig så länge ekonomin går ihop.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola: Tjej: det känns helt okej & inget jag tänker på


   
SvaraCitera

isola: Tjej: det känns helt okej & inget jag tänker på

jag ska ju dejta en läkare


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

honolulu:

jag ska ju dejta en läkare

ouff varenda blatteföräldrars dröm hahaha


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

själv äh skiter i


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

honolulu:

jag ska ju dejta en läkare

maxresdefault.jpg


   
SvaraCitera

s1cce:

ouff varenda blatteföräldrars dröm hahaha

hahaha. mmm eller hur, min syrra e redan läkare o är tsm med en, tro mig, de är ingen dans på rosor med alla deras jourer o grejer. men mm, nice med money, de är väl det enda. och sen att kunna fråga "asså ja har ont i lillfingret, varför?"

kukoxo:

maxresdefault.jpg

hAHAHA dör


   
SvaraCitera