Aviseringar
Rensa alla

Din röst har ingen betydelse


Ämnesstartare

Din röst i riksdags-, eu-parlamentsval etc. har ingen som helst betydelse. Inget kommer att förändras för att du röstar.

Diskutera den parlamentariska demokratin. [y]


   
Citera

Jag är av samma övertygelse.


   
SvaraCitera

meeen jooo? :S:S:S:S


   
SvaraCitera

1 skottsäker väst är mitt vallöfte till politiker som skiter i vad vi tycker


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Wanko:

meeen jooo?

När senast avgjordes något av dessa val med bara en rösts övervikt?


   
SvaraCitera

Richard


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Direktdemokrati genom ballistik slår alltid politik.


   
SvaraCitera

alter ego:

Diskutera den parlamentariska demokratin. [y]

Tillsammans kan vi. [y]

Image


   
SvaraCitera

alter ego:

När senast avgjordes något av dessa val med bara en rösts övervikt?

meeen så kan man ju inte tänka :S


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Wanko:

meeen så kan man ju inte tänka :S

Är du sinnessvag? [confused][confused][confused][confused][confused]


   
SvaraCitera

Image


   
SvaraCitera

vad är det här ens för skit?

nisse 26 har en åsikt, och blir arg och upprörd när inte resten av sverige delar den, och skriker om förtryck och totalitarism och hur det vore mycket bättre om direktdemokrati rådde.

förändras er bild av ovanstående scenario om jag påpekar att nisse 26 är en idiot med felaktigt antal kromosomer?

precis. det finns en anledning till att inte alla åsikter är representerade i riksdagen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mörknäs:

vad är det här ens för skit?

Sanningen, fakta etc.

mörknäs:

nisse 26 har en åsikt, och blir arg och upprörd när inte resten av sverige delar den, och skriker om förtryck och totalitarism och hur det vore mycket bättre om direktdemokrati rådde.

Menar du att det är bra att ha parlamentarisk demokrati därför att folk är dumma i huvudet

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

tevepro:

Tillsammans kan vi. [y]

hallå bilden funkar inte


   
SvaraCitera

alter ego:

Menar du att det är bra att ha parlamentarisk demokrati därför att folk är dumma i huvudet

nej, det går att ha parlamentarisk demokrati till följd av en av två anledningar. den första är att folk är begåvade idioter som iallafall inte är helt dumma i huvudet. den andra är att folks idiotiska åsikter tar ut varandra, och resulterar i fredrik reinfeldt.

välj vilket, och erkänn sen att det är bättre än småstadstjockisar som intar gatorna med automatvapen, skrikandes "ropen skalla, billigare öl åt alla", när du är på väg till ica för att handla chips.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mörknäs:

välj vilket, och erkänn sen att det är bättre än småstadstjockisar som intar gatorna med automatvapen, skrikandes "ropen skalla, billigare öl åt alla", när du är på väg till ica för att handla chips.

Ja, men det är inte bättre än att slippa låta småstadstjockisarna bestämma över mig genom Reinfeldt.


   
SvaraCitera