Aviseringar
Rensa alla

Dina bästa festivaltips?


Ämnesstartare

Det börjar närma sig festivalsäsong. Vips står du där med sönderriven tältduk och leriga kläder – och förhoppningsvis på en magisk konsert med din favoritartist.

Har du något riktigt bra festivaltips? Dela med dig här! Det kan vara alltifrån att inte glömma öronpropparna eller se till att gräva ett vattendike runt tältet, till att ställa alarmet för att inte riskera att missa drömspelningen.

Shoot!


   
Citera
Kudhos

Ha alla värdesaker på dig hela tiden. Tält rånas som godis från barn. Mitt ex fick alla värdesaker rånat från henne första timmen på emmaboda. Någon gick in i tälten och norpade allt. 

Ha hellre fler kläder med dig som du kan förstöra än "den fina tröjan."

stövlar. 

"Den där sista ölen" behöver du inte dricka. Drick smart. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Haha tänkte precis skapa en sån här tråd, grymt Party kommer nämligen ta min festivaloskuld i juli så behöver förbereda mig


   
SvaraCitera
Kudhos

Och juste, ÄT. Ät mat. Jag drack way too much och åt way too little. Spydde i timmar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag skulle själv vilja tipsa om öronproppar. Kalla mig trist gammal gubbe, men är du musikälskare borde du också vara rädd om hörseln! Köp dock inte sådana där usla gula skumgummiproppar som säljs på området, de kommer bara att sänka ljudupplevelsen och går typ bara att använda en gång. Se istället till att investera i ett par lite dyrare proppar som släpper igenom den ljuvliga musiken men filtrerar bort det höga och skadliga ljudet. Finns att köpa i närmaste musikaffär.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lundini: Haha tänkte precis skapa en sån här tråd, grymt

Alltid ett steg före! 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kudhos: Ha alla värdesaker på dig hela tiden. Tält rånas som godis från barn. Mitt ex fick alla värdesaker rånat från henne första timmen på emmaboda. Någon gick in i tälten och norpade allt.

Usch, drygt. Ledsen På en del festivaler finns värdeskåp att låsa in sina grejer i om man inte vill/orkar släpa runt på allt.


   
SvaraCitera
Kudhos

André Vifot Haas:

Usch, drygt. Ledsen På en del festivaler finns värdeskåp att låsa in sina grejer i om man inte vill/orkar släpa runt på allt.

Det finns på vissa. Men lättast är att ha en ryggsäck eller något på sig. En kånken eller sån klassisk gympapåse fungerar bra. Värdesaker ska ju vara nycklar, plånbok, mobil, och ev biljetter eller kamera. Och en vattenflaska. 


   
SvaraCitera
Kudhos

Mitt ex förlorade plånbok, kamera, 2000 kr i kontanter, och ALLA kläder. Det var ingen bra start på festivalen. Men öronproppar är jätteviktigt det med. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Förutom hörselskydd kan det förresten också vara bra att släpa med sig solskydd och snoppskydd!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

chips


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

amsi:
chips

Någon speciell smak du vill tipsa om?


   
SvaraCitera

amnesty brukar finnas på många festivaler, gå dit och snacka med dem, skriv på osv osv Rullar ögonen 

NI FÅR TATUERINGAR OCH COOLA PINS GRATIS! ibland gratis mat me xD och kondomer delas ibland ut också beroende på kampanjen Galen  

either way, ser ni ett amnesty tält, gå dit 🙂 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aldrig varit på festival men

äääääät


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hantera alkoholen , du vill komma ihåg upplevelsen, vad är det annars för mening? 

Lämna mobilen hemma, filma inget, upplevelsen blir mycket bättre, ja lovar 


   
SvaraCitera