Aviseringar
Rensa alla

ding-dong! the witch is dead


Ämnesstartare

hon var även superhomofob och hade världens mest efterblivna människosyn


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kekeoxo:

hahaha harru sett hur de sörjde kim jong ll? 

jaa Rodnar typ när massa människor står på ett torg och gråter hysteriskt?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Chi Huang Ti:

jaa Rodnar typ när massa människor står på ett torg och gråter hysteriskt?

mm såg helt galet ut. studenter grät o slog sig själva o folk såg ut att ivlja dö

undrar om de va tvungna att skådespela sådär Ledsen


   
SvaraCitera
NEMI
 NEMI

förstår inte hur en del människor kan känna så stort hat och intolerans mot andra.. att dom ens förväntar seg en trevlig värld 🙁 Förstår inte heller varför en folkvald person ska utpekas som fruktansvärd, folket som röstat fram henne är ju betydligt mer fruktansvärda, om man vill se världen så, men det är klart det, är alltid enklast att döda budbäraren.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

NEMI:

förstår inte hur en del människor kan känna så stort hat och intolerans mot andra.. a

vet du ens vem hon var/vad hon har gjort? hon är inte direkt en vanlig oskyldig person som alla ger sig på.

undrar om du säger d samma om folk som tkr hitler e hemsk


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kekeoxo:

mm såg helt galet ut. studenter grät o slog sig själva o folk såg ut att ivlja dö

undrar om de va tvungna att skådespela sådär Ledsen

alla var väl så ledsna när kimpan dog 🙁


   
SvaraCitera
NEMI
 NEMI

kekeoxo:
vet du ens vem hon var/vad hon har gjort? hon är inte direkt en vanlig oskyldig person som alla ger sig på.

undrar om du säger d samma om folk som tkr hitler e hemsk

Jag vet absolut, men det var ett par miljoner människor som sympatiserade med henne, precis som med hitler, stalin and the rest, Att skjuta budbäraren är inte rätt. även om det är fruktansvärt populärt


   
SvaraCitera

NEMI:

förstår inte hur en del människor kan känna så stort hat och intolerans mot andra.. att dom ens förväntar seg en trevlig värld 🙁 Förstår inte heller varför en folkvald person ska utpekas som fruktansvärd, folket som röstat fram henne är ju betydligt mer fruktansvärda, om man vill se världen så, men det är klart det, är alltid enklast att döda budbäraren.

Du briljerar ännu en gång! Fantastiskt...


   
SvaraCitera
NEMI
 NEMI

tevepro:

Du briljerar ännu en gång! Fantastiskt...

hon var långt, långt, långt ifrån den enda som stod för politiken, varför förtjänar hon mer hat än hennes symptaisörer?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

NEMI:

Jag vet absolut, men det var ett par miljoner människor som sympatiserade med henne, precis som med hitler, stalin and the rest, Att skjuta budbäraren är inte rätt. även om det är fruktansvärt populärt

NEMI:
hon var långt, långt, långt ifrån den enda som stod för politiken.

och?!?!?!  vafan spelar det för roll. hon var fortfarande hemsk och låg bakom många människors lidande.  

det stämmer att de som röstade för henne var dumma i huvudet,  men hon är inte mindre hemsk för det. 

shit vilken jävla logik vad är det här ens


   
SvaraCitera
NEMI
 NEMI

kekeoxo:

och?!?!?!  vafan spelar det för roll. hon var fortfarande hemsk och låg bakom många människors lidande.  

det stämmer att de som röstade för henne var dumma i huvudet,  men hon är inte mindre hemsk för det. 

shit vilken jävla logik vad är det här ens

du har rätt hon bar själv allt ansvar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

NEMI:

du har rätt hon bar själv allt ansvar.

ja. 


   
SvaraCitera
NEMI
 NEMI

kekeoxo:

ja. 

tror din syn på hur politik fungerar är lite skev. om än bekväm.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nemi: Thatcher ledde en minoritetsregering. Hon hade aldrig mer än 30-35% av rösterna, men p.g.a. Storbritanniens valsystem kunde hon ändå få stor makt. Det var alltså en minoritet av folket som ville se henne vid makten. Thatcher var i princip den högerextremist som haft mest makt och inflytande i Europa sedan Hitler, så du kanske kan förstå varför hon var så hatad...

Här är lite läsning:

"– Hon fullständigt hatade det arbetande folket och jag har väldigt
bittra minnen av vad som gjorde. Hon vände hela nationen mot oss och
våldet som riktades mot oss var hemskt. Till de som sörjer henne vill
jag säga att de är lyckliga att hon inte behandlade dem som hon
behandlade oss, säger Hopper till Liverpool Echo."

Thatchers död väckte jubel

"Vidare var hon en av dem som så sent som för några år sedan hyllade chilenske diktatorn
Pinochet och påstod att det var han som gav Chile
demokrati. För den yngre läsaren kan jag berätta att Pinochet ledde en
statskupp i Chile 1973 där den demokratiskt valde presidenten
Allende sköts i presidentpalatsen och tusentals politiska motståndare torterades ihjäl."

Gardell: Margaret Thatcher ingen hjälte

”Järnladyn” krossade facket och arbetarklassen


   
SvaraCitera
NEMI
 NEMI

Rödingajäveln:

Nemi: Thatcher ledde en minoritetsregering. Hon hade aldrig mer än 30-35% av rösterna, men p.g.a. Storbritanniens valsystem kunde hon ändå få stor makt. Det var alltså en minoritet av folket som ville se henne vid makten. Thatcher var i princip den högerextremist som haft mest makt och inflytande i Europa sedan Hitler, så du kanske kan förstå varför hon var så hatad...

Här är lite läsning:

"– Hon fullständigt hatade det arbetande folket och jag har väldigt
bittra minnen av vad som gjorde. Hon vände hela nationen mot oss och
våldet som riktades mot oss var hemskt. Till de som sörjer henne vill
jag säga att de är lyckliga att hon inte behandlade dem som hon
behandlade oss, säger Hopper till Liverpool Echo."

Thatchers död väckte jubel

"Vidare var hon en av dem som så sent som för några år sedan hyllade chilenske diktatorn
Pinochet och påstod att det var han som gav Chile
demokrati. För den yngre läsaren kan jag berätta att Pinochet ledde en
statskupp i Chile 1973 där den demokratiskt valde presidenten
Allende sköts i presidentpalatsen och tusentals politiska motståndare torterades ihjäl."

Gardell: Margaret Thatcher ingen hjälte

”Järnladyn” krossade facket och arbetarklassen

onekligen synd att ingen gjorde något för att stoppa henne då...


   
SvaraCitera