Aviseringar
Rensa alla

Directions hårfärg


Ämnesstartare

Jag ska färga mitt hår med Directions hårfärg Lilac, och jag har några frågor. Om man har blont, nästan vitt hår, hur stark kommer färgen bli? Också vilket schampoo som är lämpligt att använda efter man färgat så att färgen stannar kvar. 


   
Citera
Ämnesetiketter

Lilac är superfint! Tumme upp

Använd balsam och shampoo för färgat hår sen, så håller det givetvis lite bättre.. 

Hur stark färgen blir beror väl även på hur länge du har färgen i håret, men tror de rekommenderar 60 minuter för "bästa resultat". Vet inte hur ljust hår du har, men det kan vara nödvändigt att bleka det innan, för att undvika gröna nyanser.. 


   
SvaraCitera

färgens styrka beror på om håret är rent när du färgar, hur länge färgen får sitta i och hur du sköter och tvättar håret efteråt. har du ljust nästan vitt hår kommer färgen synas tydligt.

jag rekommenderar att tvätta håret med balsam istället för schampo och att försöka blöta håret så lite som möjligt när du duschar, annat än de dagar då du planerar att tvätta det.


   
SvaraCitera
PMR
 PMR

anna_sara:
Jag ska färga mitt hår med Directions hårfärg Lilac, och jag har några frågor. Om man har blont, nästan vitt hår, hur stark kommer färgen bli? Också vilket schampoo som är lämpligt att använda efter man färgat så att färgen stannar kvar. 

Det ovanstående skrivit.  Men skulle även rekommendera att du använder en s k "färgbomb" Tumme upp Det gjorde jag när jag hade rosa hår ett tag. Sök på internet efter just färgbomber. De går ofta att köpa på hårsalonger och via internet! Jag kan dock inte minnas att jag sett de säljas i någon vanlig matbutik. Lycka till! 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tack för alla tips!!


   
SvaraCitera