Aviseringar
Rensa alla

diskrensning


Ämnesstartare

Om jag gör en diskrensning, vad är det då som försvinner?
Precis allt försvinner väl inte? [tard]


   
Citera
Tyrael

010807:

Om jag gör en diskrensning, vad är det då som försvinner?
Precis allt försvinner väl inte? [tard]

Allt du vill spara.
Bilder, videos, mottagna filer osv.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tyrael:

Allt du vill spara.
Bilder, videos, mottagna filer osv.

Försvinner det? D:


   
SvaraCitera

010807:

Försvinner det? D:

Nej. Inget som du behöver försvinner.

Edit: Om du menar alternativet " Free up space on your hard disk ", på kontrollpanelen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sockerdricka:

Edit: Om du menar alternativet " Free up space on your hard disk ", på kontrollpanelen.

alla program / tillbehör / systemverktyg / diskrensning, den


   
SvaraCitera

010807:

alla program / tillbehör / systemverktyg / diskrensning, den

Gå in som jag sa istället, då får du lite ledigt utrymme utan att riskera att förstöra någonting.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sockerdricka:

Gå in som jag sa istället, då får du lite ledigt utrymme utan att riskera att förstöra någonting.

Grejen är den att det är inte ledigt utrymme jag behöver, utan det är nån spyware sak som vägrar försvinna. Så vill liksom köra om hela disken


   
SvaraCitera

010807:

Grejen är den att det är inte ledigt utrymme jag behöver, utan det är nån spyware sak som vägrar försvinna. Så vill liksom köra om hela disken

Okej, då är du helt fel ute. Det finns ett företag som heter Lavasoft som gör olika versioner av ett program som heter Adaware, det finns en relativt bra gratisversion, jag rekommenderar att du laddar hem och kör det. Annars är alternativet att formatera disken, och då försvinner allting oundvikligt.

Här har du länken:

http://www.lavasoft.com/single/trialpay.php


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sockerdricka:

Här har du länken:

ska testa, tack [cool]


   
SvaraCitera

010807:

ska testa, tack [cool]

Inga problem.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

010807:

utan det är nån spyware sak som vägrar försvinna.

Varför gör du inte bara som jag säger?


   
SvaraCitera

Vill du vara säker på att skiten är borta är en ominstallation ditt enda alternativ.

sockerdricka:

Annars är alternativet att formatera disken, och då försvinner allting oundvikligt.

Ja, för det är helt omöjligt att lägga undan det man vill ha kvar - musik, bilder, texter, etc. - på CD/DVD/USB-minne/annan hårddisk/etc. innan man blåser sin systempartition.

sockerdricka:

Det finns ett företag som heter Lavasoft som gör olika versioner av ett program som heter Adaware, det finns en relativt bra gratisversion, jag rekommenderar att du laddar hem och kör det.

Image


   
SvaraCitera

KID_IS_BACK:

Ja, för det är helt omöjligt att lägga undan det man vill ha kvar - musik, bilder, texter, etc. - på CD/DVD/USB-minne/annan hårddisk/etc. innan man blåser sin systempartition.

Allting på disken försvinner om man formaterar den. Håller du inte med?


   
SvaraCitera

sockerdricka:

Allting på disken försvinner om man formaterar den. Håller du inte med?

Lär dig läsa.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sockerdricka:

Allting på disken försvinner om man formaterar den. Håller du inte med?

Kanske. När disketter var på modet fanns även bootsektorvirus. Vet inte hur det ser ut i dagens läge.


   
SvaraCitera