Aviseringar
Rensa alla

Diskussion om dreadlocks, vem har rätt?


Ämnesstartare

Jag och en kompis har en liten diskussion kring dreas

Hon påstår att när man väl gjort dreads så växer det ut "färdiga" dreads utan att man behöver göra något.
Jag påstår att det är feeeel, .. för man kan ju inte "manipulera" håret så de växer i tover [zzz]. Men det vill inte hon förstå ..

ex. om man har rakt hår, gör dreads, så på ett halvår så växer de ju ut nytt RAKT hår o inte nå dreads!!

Om det går förbi någon snubbe med dreads till midjan så säger hon
" kolla han! Han måste ha gjort sina när han va typ 11" (om han var 25)

Hennes källa är att Tom Kaulitz (nån i Tokio Hotel)
har sagt det, och efterssom han har dreads . . .


   
Citera
Ämnesstartare

Eller så kan vi dra slutsatsen att white rastas är fula


   
SvaraCitera

Det växer ut vanligt hår, en kompis brosa hade sånna och på honom växte det ut vanligt hår.

Tom hade inte dreads för några år sedan, då hade han kort hår han har nog gjort en hårförlängnig me


   
SvaraCitera

Köttbullepytt:

Hon påstår att när man väl gjort dreads så växer det ut "färdiga" dreads utan att man behöver göra något.

beror väl på vad man har för hår, en kompis till mig med afro säger att det löser sig av sig själv och jag vet att en annan kompis (som är blond) behöver fixa sina.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Du kan behöva tova dem vid roten, ja.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tack för svaaar


   
SvaraCitera
Hando

Köttbullepytt:

Hon påstår att när man väl gjort dreads så växer det ut "färdiga" dreads

Vad jag har hört, så är det typ 2 cm otovat hår från hårbotten, sen så växer det tydligen ut dreads ur skallen på en.
Låter rätt stört egentligen, men ska fråga min musiklärare på fredag, han har dreads till naveln nästan; och han borde veta.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Båda har fel och rätt.
Beroende på hur du tvättar håret osv så växer det ut och tovar sig i princip omgående.

När jag hade dreads behövde jag aldrig fixa till det något utan det tovade ihop sig självt. Men självklart växer det även ut löst rakt hår.

Man ska inte pilla för mycket med håret för då kan hårstrån och dreads gå sönder.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag har rätt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera