Aviseringar
Rensa alla

diskussionskurs för ungdomar.se


internet: wtf

Prövade bara på hur klimatet skulle bli utan konstruktiva diskussioner Rodnar


   
SvaraCitera

fittorrrrrrr


   
SvaraCitera

Swevin on dat ICE t

Biologen:

Prövade bara på hur klimatet skulle bli utan konstruktiva diskussioner Rodnar


   
SvaraCitera
mynona

elverpigen:
vad tycker ni om denna ide? visst har det ett visst underhållningsvärde att följa diskussioner där båda parter lägger ord ivarandras munnar osv och angriper person istället för sak, men hur konstruktivt är det?

ser ni också detta som problem eller är ni mer mjeh whatever i frågan?

Ja gärna. Vilka skulle hålla i den kursen och hur skulle den gå till? 


   
SvaraCitera

Biologen:

käft jävla hipsterbög

Hjärta


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mynona:

Ja gärna. Vilka skulle hålla i den kursen och hur skulle den gå till? 

vem som, som är "kvalificerad" dvs besitter de kunskaper som krävs förattlära ut klokt debatterande. du är ju duktig! mest genomförbart är väl en artikelserie.


   
SvaraCitera
mynona

elverpigen: vem som, som är "kvalificerad" dvs besitter de kunskaper som krävs förattlära ut klokt debatterande. du är ju duktig! mest genomförbart är väl en artikelserie.

Jag borde tacka. Du smickrar mig. Jag konstaterar tacksamt faktum att jag valts till årets debattör två gånger, men nog har jag brustit i umgänget med en viss användare fler än två gånger i just debattsammanhang. Jag upplever mig vara på en lägstanivå som bara debatterar så länge jag själv får ut något av ämnet och överger argumentationen vare sgi den är klar eller inte så snart jag är nöjd med vad jag själv fått ut och inte tror att jag kan få någon mer stimulans av debatten. Men jag skriver gärna i en eventuell tråd som du designar i ämnet! 


   
SvaraCitera

finns en anledning till att jag ofta undviker diskussioner


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mynona:

Jag borde tacka. Du smickrar mig. Jag konstaterar tacksamt faktum att jag valts till årets debattör två gånger, men nog har jag brustit i umgänget med en viss användare fler än två gånger i just debattsammanhang. Jag upplever mig vara på en lägstanivå som bara debatterar så länge jag själv får ut något av ämnet och överger argumentationen vare sgi den är klar eller inte så snart jag är nöjd med vad jag själv fått ut och inte tror att jag kan få någon mer stimulans av debatten. Men jag skriver gärna i en eventuell tråd som du designar i ämnet! 

aw! 😀 ja, brukar också överge debatter när jag inte får ut något längre. "dunka huvudet hårt mot en betongvägg upprepade gånger", det är inget för mig. får spåna vidare kring detta och se var jag hamnar!


   
SvaraCitera

Blivande_japan:
finns en anledning till att jag ofta undviker diskussioner

+1 dettalr tycker inte det är diskussioner efter ett tag


   
SvaraCitera

jävla skitum tog bort mitt radbyte


   
SvaraCitera

Vadå diskussioner?


   
SvaraCitera
mynona

dazed:
Vadå diskussioner?

hur skulle du utrycka saken?


   
SvaraCitera

mynona:

hur skulle du utrycka saken?

I regel har vi inte ens några försök till diskussioner utan mer pollar om bröst eller trådar om väder. När vi väl har "diskussioner" så handlar det mer om folk som cyberskriker okvädningsord åt varandra. 


   
SvaraCitera
mynona

dazed:

I regel har vi inte ens några försök till diskussioner utan mer pollar om bröst eller trådar om väder. När vi väl har "diskussioner" så handlar det mer om folk som cyberskriker okvädningsord åt varandra. 

Är verkligen alla så illa? Nog tycker jag att i alla fall några kan debattera civiliserat, så som brkg, nachac och några till. Även Sming, oavsett vad man tycker om hans åsikter, uppför sig i alla fall civiliserat vad själva debatttekniken angår, det måste jag medge fast jag aldrig håller med honom. Det är synd att det är så lätt för så många att bli emotionella och ad hominem, men kanske handlar det om just brist på träning. Man får kanske starta några diskussionstrådar? Varför gör inte herr dazed detta? 
Själv deltar jag nog mest per ren automatik: jag ser en åsikt och kommenterar den och skriver automatiskt följargument trots att jag egentligen mest deltar för att se om jag kan stimuleras av det själv, och därför ibland överger det hela när jag inte tycker mig få ut mer eller när fortsatt argumentering kräver att jag lägger fram åsikter jag vill hålla för mig själv, vilket stämplar mig som lat och vårdslös vad debatteringsteknik angår. Men via pm vet jag att det finns en hel del personer kapabla att föra en debatt enligt alla konstens regler. 


   
SvaraCitera