Aviseringar
Rensa alla

diskutera m idijoter


Ämnesstartare

Rätt så mkt waste of time

har spenderat senaste kvarten med att spy galla på en stackars pojke som inte ser tjusningen med böcker när man kan se filmen. hans motiv "wow, 16 cds, det får plats på 1 dvd också vettu ;)"

den e så dum i huvet nu kommer jag med personangrepp ist för sakangrepp för jag är lite irriterad already och den förstår ej när man gör sakangrepp.
V
a
d

g
ö
r

n
i

i

m
i
n

situation


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

Vilken bok/film?!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

skulle ignorera


   
SvaraCitera
time
 time

Spyr galla på'n. Fast han har ju uppenbarligen redan dragit det kortaste strået som inte är tillräckligt engagerad för att aktivera lite hjärnmuskler, eller åtminstone de man använder när man läser en bok och målar bilder i huvudet, istället för att bara få allt serverat på ett silverfat.

Dessa människor är: lata.
Lite. I mina ögon.

Mvh Boknörd nr 1


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

bullen:

Vilken bok/film?!

twilight - så länge vi båda andas.

Har börjat ignorera. Fast den lät mig vinna med "jag menade att man lägger ljudfilerna på dvd för de kan lagra mer data än cd."

Bullshit vi vet allihop att han va emot bövker från början


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag tar fram yxan och börjar spela It's hip to be square.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Böcker? Va e d?


   
SvaraCitera

timeisrunningout:

Spyr galla på'n. Fast han har ju uppenbarligen redan dragit det kortaste strået som inte är tillräckligt engagerad för att aktivera lite hjärnmuskler, eller åtminstone de man använder när man läser en bok och målar bilder i huvudet, istället för att bara få allt serverat på ett silverfat.

Dessa människor är: lata.
Lite. I mina ögon.

Mvh Boknörd nr 1

Fiktion är ju gjord för att skaparen ska förmedla något. Att ens egna fantasi ska börja spela in i berättelsen tar ju bort hela syftet med det. Då kan man ju lika gärna fantisera själv, då får man ju en historia precis på det sättet man själv vill ha det.

Därav så tycker jag att böcker suger och är för ostimulerande.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Postorderhoran:

twilight - så länge vi båda andas.

Bra val av bok/film att diskutera [wink] Känns som att ni två kommer ha otroligt djupa diskussioner.

sylar:

Fiktion är ju gjord för att skaparen ska förmedla något.

Inte endast. Många vill även att boken ska bidra till självreflektion och inre utveckling.

Synd att du inte tycker att böcker är stimulerande, sorgligt att se att folk faktiskt tänker och tycker så.


   
SvaraCitera

Mawns:

Inte endast. Många vill även att boken ska bidra till självreflektion och inre utveckling.

De vill ändå förmedla det på ett speciellt sätt, som är öppet för missuppfattningar om man börjar röra ihop en massa egna föreställningar.

Mawns:

Synd att du inte tycker att böcker är stimulerande, sorgligt att se att folk faktiskt tänker och tycker så.

Sorgligt är väl att ta i. Man skulle isåfall kunna säga det motsatta, att det är sorgligt att folk är fast i det förflutna och föredrar att läsa ren text när det finns mycket mer inlevelserika medium.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sylar:

Sorgligt är väl att ta i. Man skulle isåfall kunna säga det motsatta, att det är sorgligt att folk är fast i det förflutna och föredrar att läsa ren text när det finns mycket mer inlevelserika medium.

Ja, det är också sorgligt. Jag tycker själv att man aldrig ska utesluta ett medium.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sylar:

Man skulle isåfall kunna säga det motsatta, att det är sorgligt att folk är fast i det förflutna och föredrar att läsa ren text när det finns mycket mer inlevelserika medium.

Jag tycker det som är bra med böcker är att man kommer in i någons huvud och kan följa dennes tankar precis.
Det är svårt att återge på film.

Fast jag är iof dum i huvudet och har aldrig gillar film. Tex nån får smisk med en riskvast och ser olycklig ut i ansiktet, men man får ju aldrig veta vad personen tänker. Man ser ju mest vad som händer i den yttre världen. Men alla kanske ser något jag inte fattar, är kanske korkad.
Har aldrig sett någon film jag tyckt varit bra, har kanske bara inte hittat den rätte(?)


   
SvaraCitera

timeisrunningout:

på'n

timeisrunningout:

är:

timeisrunningout:

Mvh Boknörd nr 1

[love][love][love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vissa böcker är bättre som filmer medans vissa filmer är bättre i som böcker.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sylar:

De vill ändå förmedla det på ett speciellt sätt, som är öppet för missuppfattningar om man börjar röra ihop en massa egna föreställningar.

Det gäller ju för exakt alla medium som finns än så länge.


   
SvaraCitera