Aviseringar
Rensa alla

Disney prinsessor


Ämnesstartare

En sak jag tänkt på ett tag. Varför är alla disney prinsessor och sago prinsessor så smala? Ska inte prinsessorna vara en förebild för alla barn? Alla disney prinsessor är ju så helt perfekta och smala. Finns inte en enda mullig disney prinsessa så vitt jag vet. Började tänka på det när min lilla kusin Amelia sa såg på Törnrosa och sa: "Jessica, varför är törnrosa smal och inte jag?" Då blev jag paff och svarade: "men lilla vän du är perfekt som du är och du ska inte jämnföra dig med dem såkallade (perfekta) prinsessorna". Hon svarade inte på det utan började snacka bantning med hennes mamma. Amelia är 8 år. 


   
Citera

barn rör på sej för lite..


   
SvaraCitera
Draug

disneys prinsar ville väll inte ha feta prinsessor :S


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

yeti:
barn rör på sej för lite..

Det är dagens media och teknologi som sabbat lek tiden för barn ...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Draug:
disneys prinsar ville väll inte ha feta prinsessor :S

Det är just det jag menar! Barn blir ju uppmuntrade att bli smalare tack vare dem. Barn borde då veta att alla kan bli älskade, både tjocka och smala.


   
SvaraCitera

Jag tycker de är ganska kul att de alltid är snack om täckande prinsessor (tjejer överlag) och att dom är för perfekta och att de inte är va för dom små flickorna. Men alla pojkar som växer upp och kollar på tex Tarzan eller He-Man bryr sig ingen om. 

 


   
SvaraCitera

Diamond:

Det är dagens media och teknologi som sabbat lek tiden för barn ...

nä alltså det är deras eget val


   
SvaraCitera

materialarn:
Jag tycker de är ganska kul att de alltid är snack om täckande prinsessor (tjejer överlag) och att dom är för perfekta och att de inte är va för dom små flickorna. Men alla pojkar som växer upp och kollar på tex Tarzan eller He-Man bryr sig ingen om.  

varför klagar aldrig killar?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

materialarn:
Jag tycker de är ganska kul att de alltid är snack om täckande prinsessor (tjejer överlag) och att dom är för perfekta och att de inte är va för dom små flickorna. Men alla pojkar som växer upp och kollar på tex Tarzan eller He-Man bryr sig ingen om.  

Kanske för att vissa tjejer är mer fixerade ang utseendet, men som yeti sa. Varför klagar inte killar?


   
SvaraCitera
Draug

Diamond: Det är just det jag menar! Barn blir ju uppmuntrade att bli smalare tack vare dem. Barn borde då veta att alla kan bli älskade, både tjocka och smala.

tyvärr ja.  idealen var väll inte bättre när filmerna gjordes, även om det är värre nu. Klart det borde vara så, men verkligheten uttrycker nåt helt annat, även fast det är helt fel. 🙁


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Draug:

tyvärr ja.  idealen var väll inte bättre när filmerna gjordes, även om det är värre nu. Klart det borde vara så, men verkligheten uttrycker nåt helt annat, även fast det är helt fel. 🙁

Tycker man borde göra en disney film med nån mullig tjej. Men som blev älksad för hennes utstrålande personlighet! Minns när jag var mindre, jag jämnförde mig alltid med snövit.


   
SvaraCitera

på tal om he-man....

".....AND LEARN HOW TO HIIIIDE YOUR FEELINGSS"


   
SvaraCitera

MYAHH


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Cool

Attitydinkontinent:
på tal om he-man....

".....AND LEARN HOW TO HIIIIDE YOUR FEELINGSS"

Tungt


   
SvaraCitera

Tycker nog inte tecknade överklassbrudar som inte kan stå på sina egna ben är något föredöme att ge sina barn oavsett kroppsform.


   
SvaraCitera