Aviseringar
Rensa alla

Disney prinsessor


Därför jag älskar musikalen hairspray... Tvinga barnen kolla på den ist!!

Nej men jag.håller med.digx helt.och.hållet.


   
SvaraCitera

Attitydinkontinent:
på tal om he-man....

".....AND LEARN HOW TO HIIIIDE YOUR FEELINGSS"

bästa med youtube, nånsin


   
SvaraCitera

Diamond: Tycker man borde göra en disney film med nån mullig tjej. Men som blev älksad för hennes utstrålande personlighet! Minns när jag var mindre, jag jämnförde mig alltid med snövit

Låter faktiskt som en fin idé. Etniciteterna på prinsessorna har man lyckats variera en hel del hittills, men kroppsform vore kanske bra att ha som nästa förnyelse.

Diamond: Men som blev älksad för hennes utstrålande personlighet!

Finns ju många killar som föredrar mulliga tjejer egentligen. I "mullig vs smal"-omröstningar där killar få rösta brukar det bli rätt jämt. Så om en Disneyfilm med en mullig prinsessa skulle göras så vore det bäst om mulligheten inte anmärktes på, att prinsessan inte sågs som mindre fysiskt attraktiv än de andra.


   
SvaraCitera

Fiona, trsäktroller


   
SvaraCitera

Snövit är ändå den prinsessan som har mest mänsklig kropp antagligen för att det var D första filmen Disney gjorde 


   
SvaraCitera

Tänkte på det när jag såg frost, på en så pass ny film borde man ju kunna tänkt på det, men icke, alla är skitsmala. Förutom äckliga tanter, dem är tjocka, så är det alltid i filmer, de som är lite äckliga och skumma är tjocka (för det mesta iaf)


   
SvaraCitera

materialarn:
Jag tycker de är ganska kul att de alltid är snack om täckande prinsessor (tjejer överlag) och att dom är för perfekta och att de inte är va för dom små flickorna. Men alla pojkar som växer upp och kollar på tex Tarzan eller He-Man bryr sig ingen om.  

ja, det stämmer, MEN man kan ändå inte komma ifrån det faktum att det finns fler manliga kroppstyper representerade i median än kvinnliga. FInns en kvinnlig typ (den smala attraktiva) om det inte är som carolineelisabeth95 påpekade, elaka karaktärer, alternativt gamla/äldre överlag. De manliga finns det många olika storlekar av dock.


   
SvaraCitera

En apas melankoli:
Fiona, trsäktroller

fast hennes männskliga kropp var smal och perfekt. 

Carolineelisabeth95:
Tänkte på det när jag såg frost, på en så pass ny film borde man ju kunna tänkt på det, men icke, alla är skitsmala. Förutom äckliga tanter, dem är tjocka, så är det alltid i filmer, de som är lite äckliga och skumma är tjocka (för det mesta iaf)

ja eller hur! fast på balen fanns det lite mångfald iaf. Men huvudkaraktärerna, nope. Männen var däremot "normala" och representerade med olika längder och kroppstyper. 


   
SvaraCitera

shatter:

ja, det stämmer, MEN man kan ändå inte komma ifrån det faktum att det finns fler manliga kroppstyper representerade i median än kvinnliga. FInns en kvinnlig typ (den smala attraktiva) om det inte är som carolineelisabeth95 påpekade, elaka karaktärer, alternativt gamla/äldre överlag. De manliga finns det många olika storlekar av dock.

De är sant och de förnekar jag inte. 


   
SvaraCitera

shatter: fast hennes männskliga kropp var smal och perfekt.

förvisso


   
SvaraCitera

shatter:

fast hennes männskliga kropp var smal och perfekt. 

ja eller hur! fast på balen fanns det lite mångfald iaf. Men huvudkaraktärerna, nope. Männen var däremot "normala" och representerade med olika längder och kroppstyper. 

Jaa, så dåligt gjort av disney


   
SvaraCitera

Carolineelisabeth95:

Jaa, så dåligt gjort av disney

indeed 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dazed:
Tycker nog inte tecknade överklassbrudar som inte kan stå på sina egna ben är något föredöme att ge sina barn oavsett kroppsform.

Håller faktiskt med lite! Men tyvärr är ju alla disney prinsessor en del av barndomen för små flickor, kanske inte dem fattiga som inte har råd med sådant.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Zodd:

Låter faktiskt som en fin idé. Etniciteterna på prinsessorna har man lyckats variera en hel del hittills, men kroppsform vore kanske bra att ha som nästa förnyelse.

Finns ju många killar som föredrar mulliga tjejer egentligen. I "mullig vs smal"-omröstningar där killar få rösta brukar det bli rätt jämt. Så om en Disneyfilm med en mullig prinsessa skulle göras så vore det bäst om mulligheten inte anmärktes på, att prinsessan inte sågs som mindre fysiskt attraktiv än de andra.

Presic! Så barnen får en syn i att killar inte bara vill ha smala och perfekta tjejer med vacker sång röst. Tycker det är så dåligt gjort av disney, fast det är ju några som kanske inte bryr sig utan bara njuter av filmen. Men tycker det är så hemskt att andra små barn jämnför sig med dem.


   
SvaraCitera

Alla prinsar är med smala. Varför är det ingen som tar upp det. Kravet på att män skall vara smala. Perfekta tänder och perfekt leende. The_princes.png


   
SvaraCitera