Aviseringar
Rensa alla

Distansförhållande..


Ämnesstartare

Tjena allihopa! asså jag behöver hjälp.. nu äre så att jag har gått och kärat ner mig i en finsk kille. Som "tur" är så bor han i Helsingfors, det bästa stället han kunde bo på i Finland eftersom att det är lätt att åka med flyg. Men nu till det svåra, ska jag inleda ett distansförhållande? Är det värt det? Jag har läst mycket om olika distansförhållanden men jag blir bara förvirrad. Och nu bor han ju i ett annat land också, men det tar bara 45 minuter med flyg. Så hjälp mig nu med era åsikter så att jag kan bestämma mig någon gång! [smile] kyss [love]


   
Citera

Bara du som kan bestämma gumman [smile] Dock kan jag ge dig lite tips..

45 minuter är inte mycket, du är ju kär dessutom! Du är den enda som kan avgöra om det är värt det, men varför inte testa? Har aldrig själv haft något distansförhållande men tror absolut att det kan funka jättebra. Har läst om folk som har det och det funkar. Det beror kanske på hur man är som person också. En del klarar inte av att vara ifrån varandra så mycket, men jag tror att det kan vara bra för då får man sakna varann lite och blir gladare när man träffas. Man kanske lär sig uppskatta varann mer då, vad vet jag[y] Sen en annan grej..många som är "på" varann stup i ett tröttnar på varann ganska fort. Nu kan man iof bo nära varann men ändå inte träffas varje dag, men jag tror inte att det brukar gå till så. När man är kära vill man gärna träffas så ofta som möjligt, men man inser inte att det kan bli för mycket.

Se till att bestämma dig, [love]


   
SvaraCitera

Min syster hade ett förhållande med en kille som bodde i Spanien, så att det funkar det funkar. Klart det är värt att testa.


   
SvaraCitera
Kviq
 Kviq

Kommer det inte bli fett dyrt med flyg hit och dit?


   
SvaraCitera

Bara du som kan bestämma om det är värt det.

Ur mina erfarenheter suger långdistansförhållanden rätt hårt och det tär på en.

Kviq:

Kommer det inte bli fett dyrt med flyg hit och dit?

Det är inte mycket dyrare än vad bilen ner till dig kostar.


   
SvaraCitera

Känner en kille som bodde i Uppsala och hade flickvän i Småland. Var så pass omständligt att resa till den andre att de bara kunde träffas en gång i månaden. Men de var tillsammans i typ ett år och hade det jättefint ihop.


   
SvaraCitera

Jonnybravo91:

Ur mina erfarenheter suger långdistansförhållanden rätt hårt


   
SvaraCitera

Kviq:

fett dyrt med flyg hit och dit


   
SvaraCitera
Kviq
 Kviq

Jonnybravo91:

Det är inte mycket dyrare än vad bilen ner till dig kostar.

Exakt. [confused]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

bellstar:

Sen en annan grej..många som är "på" varann stup i ett tröttnar på varann ganska fort. Nu kan man iof bo nära varann men ändå inte träffas varje dag, men jag tror inte att det brukar gå till så. När man är kära vill man gärna träffas så ofta som möjligt, men man inser inte att det kan bli för mycket

Tack fö ditt svar, det hjälpte jättemycket![love] Men nu är det också så att vi kommer högst kunna träffas varannan månad, ibland kanske varje pga våra ekonomier. Plus att eftersom han bor i finland så kan vi inte hålla på att ringa hela tiden. Så allt ser rätt mörkt ut haha, men kanske värt ett försök![smile]


   
SvaraCitera

Cassie94:

Så allt ser rätt mörkt ut haha, men kanske värt ett försök!

Jag tycker att du ska ge det en chans[smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Cassie94:

eftersom han bor i finland så kan vi inte hålla på att ringa hela tide

skype


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

resusc:

skype

smart där!


   
SvaraCitera

Nej , nej och nej ... det fungerar ett tag, men inte längre!

Ska ett distansförhållande hålla så ska man typ ha ett mål. Exempelvis att man ska flytta tillsammans eller flytta till varandra inom 1 år eller liknande. Du är 16 ser jag.. det är rätt lång tid tills du kan flytta.

Jag har testat en gång, det funkade inte. Sen var naiv nog och trodde att det kanske skulle funka om jag testade igen för ett tag sedan, men vi kom fram till att det nog inte var lönt att försöka innan vi skiljdes åt.

Maybe in the future [smile]


   
SvaraCitera

Cassie94:

så kan vi inte hålla på att ringa hela tiden

det kallas skype


   
SvaraCitera