Aviseringar
Rensa alla

Distansförhållande


EmmsEmma:

hur gör ni när ni saknar varandra något otroligt?

http://abcnews.go.com/GMA/OnCall/story?id=1469078


   
SvaraCitera

Oj. Distans är ju skitjobbigt. Har inte varit tillräckligt kär för att få det att funka, tror inte det är nåt som passar alla men kan aäkert funka om förutsättningarna är rätt


   
SvaraCitera

EmmsEmma:

Är det någon som har ett distansförhållande? Jag själv har det och det går väldigt bra 🙂 Men undrar bara hur det är för andra som har det? hur gör ni när ni saknar varandra något otroligt?eller när ni bara vill vara med varandra?

Har haft ett distansförhållande. Det var väldigt fint när vi sågs, men outhärdligt när vi var ifrån varandra. Jag kunde verkligen inte hantera saknaden, mådde bara dåligt och bröt ihop totalt varje gång vi skiljdes åt (verkligen bröt ihop på perrongen om han åkte ifrån mig, folk tittade konstigt på mig där jag satt och bet mig själv i handen för att inte skrika högt). Hade svårt att se fina saker.

Löste det genom att flytta ihop efter ett år. Mycket bättre [party]


   
SvaraCitera

Ja, har haft distansförhållande. Ett inom bussavstånd, men någon timmes resa och ett 50 mil bort.
Det första förhållandet tänkte jag inte på som distans eftersom det var inom "vi kan träffas spontant om vi verkligen behöver det även om det är lite krånligt"-avstånd.

Det andra var distansförhållandet var ganska jobbigt och från och till, speciellt de gånger vi inte kunde ses på några månader. Men oftast så var det helt ok/genomolidligt.

Vi chattade mycket, pratade i skype och spelade world och warcraft ihop, ehe. [crazy]


   
SvaraCitera

isola:

positiva pia

Hahahahaha lite neggo kanske. [bigsmile]

Där sa elverpigen något som jag egentligen borde kunde ha knåpat ihop själv. [rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

XMinGrönaLampaÄrDödX:

Har haft ett distansförhållande. Det var väldigt fint när vi sågs, men outhärdligt när vi var ifrån varandra. Jag kunde verkligen inte hantera saknaden, mådde bara dåligt och bröt ihop totalt varje gång vi skiljdes åt (verkligen bröt ihop på perrongen om han åkte ifrån mig, folk tittade konstigt på mig där jag satt och bet mig själv i handen för att inte skrika högt). Hade svårt att se fina saker. Löste det genom att flytta ihop efter ett år. Mycket bättre

åh va härligt att höra att det funkade, hur ofta träffades ni innan då? va det månader eller veckor emellan? 🙂


   
SvaraCitera

Förövrigt så gjorde jag precis som Lampan och flyttade ihop efter ett år[cute]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nintendo:

Förövrigt så gjorde jag precis som Lampan och flyttade ihop efter ett år

va härligt hur långt vare ni bodde från varandra?


   
SvaraCitera

EmmsEmma:

va härligt hur långt vare ni bodde från varandra?

50 mil, på ett ungefär... eller runt 60 kanske [cute] Göteborg - Gävle, på ett ungefär!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nintendo:

50 mil, på ett ungefär... eller runt 60 kanske Göteborg - Gävle, på ett ungefär!

okej, hur var det att tillslut bestämma sig vart man skulle flytta?


   
SvaraCitera

EmmsEmma:

åh va härligt att höra att det funkade, hur ofta träffades ni innan då? va det månader eller veckor emellan? 🙂

I snitt träffades vi nog varannan vecka över en helg. Periodvis hade jag möjlighet att vara hos honom längre, ibland var jag där så länge som i två veckor. Vi bodde 50 mil ifrån varandra, snabbaste resan tog ca 4 timmar.

Hade nog aldrig klarat om det var månader mellan att man träffas, hade verkligen inte funkat.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

XMinGrönaLampaÄrDödX:

I snitt träffades vi nog varannan vecka över en helg. Periodvis hade jag möjlighet att vara hos honom längre, ibland var jag där så länge som i två veckor. Vi bodde 50 mil ifrån varandra, snabbaste resan tog ca 4 timmar.Hade nog aldrig klarat om det var månader mellan att man träffas, hade verkligen inte funkat.

okej, förlåt att jag frågar mycket haha men känns skönt och veta om andra som också har distansförhållanden. Och kan säga att även fast det är månader emellan så funkar det om man vill tillräckligt mycket, det funkar för mig och min pojkvän 🙂


   
SvaraCitera

Har haft ett distansförhållande, 60 mil först och sedan 100 mil ett tag. Det är såklart jobbigt, men är man kär så är man. Jag tror att det är viktigt att sysselsätta sig när man inte träffas och inte bara sitta hemma och snyfta. Hitta någon hobby man kan fokusera på, vara med vänner, träna och så vidare. Det blir lätt så att man bara sitter och längtar hela dagarna.


   
SvaraCitera

EmmsEmma:

okej, förlåt att jag frågar mycket haha men känns skönt och veta om andra som också har distansförhållanden. Och kan säga att även fast det är månader emellan så funkar det om man vill tillräckligt mycket, det funkar för mig och min pojkvän 🙂

Fråga på, det ska man göra [party]


   
SvaraCitera

Hade ett långdistans förut, med en person i USA.

Funkade inte.


   
SvaraCitera