Aviseringar
Rensa alla

distansförhållande och förlovad vid 16 års ålder...


har en kompis som åkte som utbytesstudent till usa när hon var 17, var där ett år, blev totalt förälskad i en kille, åkte hem och levde i distansförhållande i 2-3 år. Sen när båda gått ut skolan så bodde hon i usa ett tag, sen han i sverige i ett år, och nu är hon och bor och pluggar där. Så det är ju inte omöjligt men man ska ju vara riktigt kär och det ska ju kännas värt det hela tiden för att det ska funka.

Kan säga att jag aldrig fick tillbaka den vännen som åkte iväg till USA, för så fort hon var hemma gick hennes liv ut på att sakna och spara pengar till att åka tillbaka. Tänk på det.


   
SvaraCitera

Kommer nog aldrig förstår grejen med att förlova och gifta sig. Det ska vara om det gynnar på något juridiskt sätt om man har barn eller så möjligtvis.

Men att göra det för att "visa för omvärlden" att man älskar varandra tror jag inte på, inte heller att det skulle göra förhållandet bättre bara för att. Det känns snarare som det finns ett problem om man måste göra något sådant här i ett så tidigt skede, kan ni inte visa att ni älskar varandra ändå? Ni bor ju inte ens ihop, och att ta ett så stort beslut innan ni vet hur ni fungerar ihop i ett boende en längre tid, visst kan det gå bra, men sen när det blir riktigt skarpt läge kanske ni känner helt annorlunda...

Kan förstå om det känns kul nu och så, men redan efter ett år, det är inte mer än att det framstår som desperat. [sad]

Men ja, hoppas för er skull att det går bra ändå! Det är ju trevligt att bevisa för folk som inte tror på en att de har fel liksom!


   
SvaraCitera

bcsc:

vi ville visa varandra att vi älskade varandra mer o vi tyckte att et löfte om att vi en gång skulle gifta oss bevisade det 🙂

älskar ni varandra mindre om ni inte gör det?


   
SvaraCitera
bcsc
 bcsc
Ämnesstartare

Fingerprints:

har en kompis som åkte som utbytesstudent till usa när hon var 17, var där ett år, blev totalt förälskad i en kille, åkte hem och levde i distansförhållande i 2-3 år. Sen när båda gått ut skolan så bodde hon i usa ett tag, sen han i sverige i ett år, och nu är hon och bor och pluggar där. Så det är ju inte omöjligt men man ska ju vara riktigt kär och det ska ju kännas värt det hela tiden för att det ska funka.Kan säga att jag aldrig fick tillbaka den vännen som åkte iväg till USA, för så fort hon var hemma gick hennes liv ut på att sakna och spara pengar till att åka tillbaka. Tänk på det.

Mmman kan ju inte bygga upp hela sitt liv runt någon i ett annat land 🙂 man måste kunna njuta av livet här också 😉


   
SvaraCitera
bcsc
 bcsc
Ämnesstartare

Tobbish:

Kommer nog aldrig förstår grejen med att förlova och gifta sig. Det ska vara om det gynnar på något juridiskt fall om man har barn eller så möjligtvis.Men att göra det för att "visa för omvärlden" att man älskar varandra tror jag inte på, inte heller att det skulle göra förhållandet bättre bara för att. Det känns snarare som det finns ett problem om man måste göra något sådant här i ett så tidigt skede, kan ni inte visa att ni älskar varandra ändå? Ni bor ju inte ens ihop, och att ta ett så stort beslut innan ni vet hur ni fungerar ihop i ett boende en längre tid, visst kan det gå bra, men sen när det blir riktigt skarpt läge kanske ni känner helt annorlunda...Kan förstå om det känns kul nu och så, men redan efter ett år, det är inte mer än att det framstår som desperat. Men ja, hoppar för er skull att det går bra ändå! Det är ju trevligt att bevisa för folk som inte tror på en att de har fel liksom!

Jag tycker att du har jätte rätt i det du säger! Alla har delade åsikter och jag är väldigt galen, spontan och jag älskar honom jätte mycket faktigst. Hur som helst vi e absolut inte desperata båda tycker bara att vi gillar varandra tillräkligt mkt för att ta ett sånt beslut och dessutom så e jag som jag sa innan galen och spontan jag gillar att vara impulsiv och att göra saker som inte finns på världskartan hos andra 🙂 säger inte att det var därför jag gjorde det men jag tror att det gjorde sitt i beslutet 🙂


   
SvaraCitera
bcsc
 bcsc
Ämnesstartare

amsi:

älskar ni varandra mindre om ni inte gör det?

touche 😉


   
SvaraCitera
time
 time

Vad jag reagerar på är inte att ni är så unga, även om jag förstår att ni får den kritiken också. Det är väl snarare att jag tycker det är oerhört fånigt att avge ett sånt löfte innan man faktiskt känner varandra ordentligt. Dels är ni inte fullvuxna individer mentalt, dels har ni ju ingen aning om hur er persondynamik kommer se ut om ni plötsligt inte har ett distansförhållande, eftersom en av plussidorna med att ha en relation på distans brukar vara att de få gånger man ses är som spunnet socker på rosa moln, när man har så lite tid att ta vara på.

Så det är väl det.


   
SvaraCitera
bcsc
 bcsc
Ämnesstartare

timeisrunningout:

Vad jag reagerar på är inte att ni är så unga, även om jag förstår att ni får den kritiken också. Det är väl snarare att jag tycker det är oerhört fånigt att avge ett sånt löfte innan man faktiskt känner varandra ordentligt. Dels är ni inte fullvuxna individer mentalt, dels har ni ju ingen aning om hur er persondynamik kommer se ut om ni plötsligt inte har ett distansförhållande, eftersom en av plussidorna med att ha en relation på distans brukar vara att de få gånger man ses är som spunnet socker på rosa moln, när man har så lite tid att ta vara på.Så det är väl det.

sant 🙂 vi var med varandra i fem veckor i sommar och då var vi ensamma hemma nästan hela tiden 🙂 jag tycker dessutom att du har rätt i det du säger. och känner varandra ordentligt gör vi 🙂 jag vet att i inte är vuxna men ändå 🙂


   
SvaraCitera
time
 time

bcsc:

och känner varandra ordentligt gör vi 🙂 jag vet att i inte är vuxna men ändå 🙂

Men alltså, nu lyssnar du fortfarande inte. 5 veckor är ingenting i det här sammanhanget. Tyckte också det var mycket när jag var i din ålder och nykär, men sen blev jag sambo med min dåvarande pojkvän och insåg tre år senare att vi fortfarande var i processen att lära känna varandra eftersom vi utvecklades hela tiden.


   
SvaraCitera
bcsc
 bcsc
Ämnesstartare

jojo det har du rätt i o vi har varit med varandra mer än i sommar 🙂 o du har rätt i det du säger men vi pratar i minst en timmar varje dag också 🙂


   
SvaraCitera

Budolicious:

Tycker tonårsförlovningar är jäkligt fjantigt, men good for you.


   
SvaraCitera
time
 time

bcsc:

o du har rätt i det du säger men vi pratar i minst en timmar varje dag också 🙂

Du har uppenbarligen bestämt dig för att inte lyssna på ett ord av vad jag säger, så vad kan jag säga mer?


   
SvaraCitera

Budolicious:

traditionesenligt nästa år.

Ribbing har sagt att det där är trams [sad]


   
SvaraCitera

Nintendo:

Ribbing har sagt att det där är trams

Ribbing är ganska mycket trams måste jag nog tillstå.


   
SvaraCitera

ahahahah

Fingerprints:

för så fort hon var hemma gick hennes liv ut på att sakna och spara pengar till att åka tillbaka.

fyfan vad jobbigt :l att hon inte var densamma osv menar jag. känner igen det där.


   
SvaraCitera