Aviseringar
Rensa alla

Distansförhållande?? Träffas på riktigt?


J9898
Ämnesstartare

Jag har träffat en kille över nätet och han verkar jättesnäll och jag gillar honom verkligen! Vi har snackat över kik i några månader och skickat bilder och sånt. Vi har nog tänkt träffats på riktigt, han kanske ska komma till mig om några veckor. (Jag går i 9:an och han ettan på gymnasiet förresten :p) Det enda problemet är att vi bor så långt ifrån varan! Kanske 17 mil, det tar typ 3 timmar med bil/buss. Vad tycker ni att jag ska göra? Träffa honom hemma hos mig o typ fara o hälsa på han o sen se vart det leder, eller bara skita i allt? Jag har seriöst panik! Tacksam för svar 🙂


   
Citera
reben

J9898: Kanske 17 mil, det tar typ 3 timmar med bil/buss.

wtf


   
SvaraCitera

distans - nej tack. min tjej måste bo i samma stad.


   
SvaraCitera
J9898
Ämnesstartare

reben:

wtf

Haha, aa det tar iaf ca 3 timmar med buss, kanske skrev fel antal mil :p


   
SvaraCitera

Träffas hemma hos dig låter ju som ett mycket bra alternativ! Tror att det är säkrare också Rodnar

17 mil åker man oftast på mindre än tre timmar :$ Brukar ta 3-3,5 till sthlm från min hemort med bil och det är uhm 38-40 mil tror jag. Tycker inte att jag kört så fort men ah..gått segare när pappa kört dock Rodnar Buss .. en evighet fan :S 


   
SvaraCitera

ta det ett steg i taget och planera inte in flera träffar framåt, du kan ju inte förutse hur den första går. jag föreslår nog en träff på en offentlig plats, en fika + promenad till exempel, för att känna av läget. inte en heldag då det lägger väldigt mycket press på er båda. 

på detta viset får ni båda chansen att känna av ifall ni har samma kemi i person, innan ni kastar er in med fötterna före i någon slags kärleksförhållande. håll möjligheterna öppna för en vänskapsrelation också. man kan inte ha för många vänner och om ni har lätt att kommunicera kanske ni behöver varandra på det viset också - även om det inte blir som ni först hade tänkt. 


   
SvaraCitera
PMR
 PMR

I praktiskt taget det som "Skryt Inte" skrev. Tumme upp


   
SvaraCitera